دستياران ناوالني ميگن مامور عصبي نويچوک روي بطري آب هتل پيدا شده

صادر شده در تاریخ: 17/09/2020 - 20:37 دستياران الکسی نوالنی چهره اپوزيسيون روسيه روز پنجشنبه گفتند کارشناسان

توسط NEWSPISHGAMANNN در 28 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 17/09/2020 - 20:37

دستياران الکسی نوالنی چهره اپوزيسيون روسيه روز پنجشنبه گفتند کارشناسان آلمانی عامل اعصاب نويچوک را بر روی يک بطري آب که از اتاق هتلی که پيش از مريض شدن در آنجا اقامت داشت، پيدا کردند.

تبلیغات
ادامه

به نظر می رسد بطری شواهد کلیدی برای نتیجه گیری آلمان مبنی بر مسموم شدن وکیل 44 ساله و منتقد صریح ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور با عامل اعصاب درجه نظامی بوده است.

کیرا یارمیش سخنگوی او در یک بیانیه ویدئویی اعلام کرد که متخصصان یک آزمایشگاه نظامی آلمان آثاری از نوویچوک را بر روی بطری ناوالنی آب "بهار مقدس" که در اتاق هتل ش در شهر تومسک سیبری باقی مانده بود، پیدا کردند.

این کشف «به این معنی است که ناوالنی قبل از اینکه هتل را ترک کند و نه در فرودگاه یا هواپیما مسموم شده باشد.»

ناوالنی ماه گذشته در پروازی از تومسک به مسکو پس از سفر مبارزاتی برای حمايت از کانديداهای اپوزيسيون در انتخابات محلی سقوط کرد.

پیش از این دستیاران پیشنهاد کرده بودند که او توسط یک فنجان چای که در کافه فرودگاه می نوشید مسموم شده است.

ناوالنی در بيمارستانی در برلين تحت درمان است و روز سه شنبه گفت برای اولين بار بدون حمايت پزشکی نفس می کشد.

آلمان گفته است که «شواهد بی پرده ای» دارد که نشان می دهد او با یک عامل عصبی نوویچوک مسموم شده است و این هفته گزارش داد که آزمایشگاه ها در فرانسه و سوئد این یافته ها را تأیید کرده اند.

متحد او لیوبوف سوبول روز پنجشنبه توییت کرد که حتی اگر سم بر روی ظرف پیدا شد، "این بدان معنا نیست که Navalny به طور خاص توسط بطری آب مسموم شد".

به گزارش پلیس حمل و نقل، او به مدت سه شب در هتل زاندر تومسک که یک هتل چهار ستاره مدرن بود ماند و همچنین از رستوران آن بازدید کرد.

تیم نوالنی که برخی از آن ها در همان هتل اقامت داشت، پس از شنیدن اینکه در ۲۰ اوت بیمار شده بود، بطری و وسایل دیگر را مستقیماً از اتاقش جمع آوری کردند.

همکاران ناراضی می گفتند بطری نوویچوک در اتاق ناوالنی پیدا شده است

یارمش ویدئو را در توییتر دستیاران در دستکش بسته بندی کردن اقلام سمت چپ در اتاق هتل در کیسه های پلاستیکی ارسال شده است.

دستیاران ناوالنی در بیانیه ای اعلام کردند: «تصمیم گرفته شد هر آنچه را که می تواند به طور فرضی مفید باشد، ب گیرد و آن را به پزشکان در آلمان تحویل دهد.»

یارمیش می گوید: «از همان ابتدا آشکار بود که رهبری روسیه مسمومیت را تکذیب خواهد کرد و مقامات اجرای قانون یک کاوشگر جنایی باز نکنند و تحقیقات انجام دهند.»

اين ويديو يک کارمند هتل را نشان می دهد که به دستياران می گويد اقلام را بدون اجازه پليس حذف نکنند، در حالی که از تبعيت خودداری می کنند.

دوربین های امنیتی

سايت خبری پرويکت روسيه روز پنجشنبه به نقل از دستياران نوالنی تحقيقات مفصلی منتشر کرد.

نوشته بود که بطری آب شواهد مهمی برای کارشناسان آلمانی بود زیرا نوویچوک در حالی که در بدن ناوالنی شکسته شده بود دست نخورده باقی می ماند.

یکی از سازندگان نوویچوک به نام ولادیمیر اوگلف به این سایت گفت که بقای نوالنی به این معنی است که احتمال می رود او فقط با سم تماس پوستی داشته باشد و پیشنهاد می کند که در آب نیست.

پرویکت دریافت که درب اتاق ناوالنی با توجه به دوربین های امنیتی و پلیس حمل و نقل است که در حال انجام یک بررسی پیش از تحقیقات در مورد شرایط این فیلم است.

با وجود این، یک ماه بعد، «یک کاوشگر جنایی هنوز باز نشده است.» یارمش شکایت کرد.

مسمومیت مشکوک کمپین کننده مبارزه با فساد، محکومیت رهبران غربی را برانگیخته است که خواستار تحقیقات کامل شده اند.

تحریم های بلندپروازانه

پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه ای غير الزام آور را تصويب کرد و از اتحاديه اروپا خواست تحريم های "بلندپروازانه" اعمال کند و روسيه را متهم کند که با "ترورها و مسموميت های سياسی" اپوزيسيون را به طور سیستماتیک هدف قرار داده است.

ماريا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسيه روز پنجشنبه گفت پيشنهادهای اتحاديه اروپا برای اعمال تحريم هائی به نام ناوالنی «آشکارا ضد روسی» است.

روسيه «ادعاهای اثبات نشده» را در مورد اين حادثه رد کرده است و گفته است پزشکان آن اثری از سموم پيدا نکنند.

آلمان جزئیات شواهد مسمومیت ناوالنی با عامل عصبی را منتشر نکرده است.

دیدبان جهانی سلاح های شیمیایی روز پنجشنبه گفت کارشناسانی را برای جمع آوری نمونه هایی از ناوالنی به آلمان فرستاده است و نتایج آزمایش «آینده» است.

سازمان منع سلاح های شيميائی مستقر در لاهه گفت آزمايشگاه های تعيين شده نمونه های زيست پزشکی را ارزيابی خواهند کرد و نتايج را به آلمان منتقل خواهند کرد.

(AFP)

...

tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن