آزمایش کیت‌های تجاوز جنسی می‌تواند تبرئه، بسته شدن و صرفه‌جویی در هزینه را تضمین کند. چرا هنوز اینقدر طول می کشد؟ - ProPublica

[ad_1]

توسط NEWSPISHGAMANNN در 25 آذر 1400
[ad_1]

برنارد وبستر زمانی که برای اولین بار در مورد فناوری DNA شنید به مدت یک دهه در یک سلول زندان زندگی می کرد. او شروع به نوشتن برای همه کسانی کرد که می‌شناخت و تلاش کرد تا شواهد پرونده تجاوز جنسی خود را تأیید کند. یک دهه دیگر طول کشید تا او در سال 2002 تبرئه شود. پس از دو دهه دیگر، او می توانست غرامتی را که شایسته آن بود دریافت کند. طبق قانون مریلند که در سال جاری به روز شد، ایالت می تواند 1.7 میلیون دلار برای مدتی که به اشتباه زندانی شده بود به او بدهکار باشد، منهای 900000 دلاری که ایالت قبلاً به او پرداخت کرده است.

مورد وبستر نمونه‌ای از هزینه تأخیر در آزمایش‌های DNA است، اما مجموعه اسلایدهای میکروسکوپی که برای تبرئه او استفاده شد تا حد زیادی آزمایش نشده باقی مانده است. گنجینه بیش از 1800 مورد از یکی از قدیمی ترین پایگاه داده های DNA در کشور برای جنایات تجاوز جنسی که در بیمارستانی در شهرستان بالتیمور نگهداری می شود، به دست می آید. مقامات استانی و دولتی در سال 2019 تلاش های خود را برای تکمیل پردازش آن به همراه بیش از 6000 کیت تجاوز جنسی تحویل نشده که در اتاق های موجودی پلیس در سراسر ایالت ذخیره شده اند، تجدید کرده اند. سری امسال ProPublica Cold Justice باعث درخواست‌ها و وعده‌های آزمایش بیشتر شد، زیرا توضیح دادیم که چگونه آزمایش‌های DNA که چندین دهه پیش توسط دکتر رودیگر برایتنکر حفظ شده بود به حل برخی از وحشیانه‌ترین سرماخوردگی‌های این شهرستان کمک کرد.

با این حال، اکثر پرونده ها همچنان در نوبت هستند.

بیشتر تأخیرها به زمان های ناخوشایند باز می گردد. تلاش‌ها برای تأخیر درست زمانی آغاز شد که قانون اصلاحات ایالتی جدید در ژانویه 2020 اجرایی شد و اکثر کیت‌های تجاوز به عنف تازه مونتاژ شده در مریلند باید از نظر DNA آزمایش شوند. هجوم زیاد DNA از تلاش‌های متعدد، آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی محدود و پرسنل پلیس را سنگین کرده است. سپس همه گیر COVID-19 آمد. جف ری، افسر پلیسی که روی پروژه های آزمایشی در شهرستان بالتیمور کار می کند، گفت: «کووید دوم اتفاق افتاد، همه چیز متوقف شد. دستورهایی برای ماندن در خانه، سفارشات یدکی برای مواد مصرفی مورد نیاز برای آزمایش، تاخیر در آزمایشگاه‌های خصوصی وجود داشت. ری گفت که پروژه بازگشته است، اما هنوز بیشتر از چیزی که تصور می شود طول می کشد.

سی و پنج مورد، یا حدود 3 درصد از بقیه موجودی بیمارستان شهرستان بالتیمور، در دو سال گذشته آزمایش شده است. طبق سوابق دولتی تا تاریخ 31 ژوئیه 2021، نزدیک به 300 کیت تجاوز جنسی، یا حدود 4 درصد از موجودی کیت های تحویل نشده ایالت، مورد آزمایش قرار گرفتند. شلی هتلمن، سناتور ایالتی که نماینده شهرستان بالتیمور است، گفت: «یکی از چیزهایی که مدام مطرح می شود، نه فقط در سطح محلی، بلکه در سطح ملی، ظرفیت آزمایشگاه است.» حامی لایحه آزمایش و تعدادی از سایر اقدامات اصلاحی هتلمن به ارائه کمک های مالی برای پرداخت برخی از آزمایش های DNA کمک کرد و اکنون در حال کار بر روی بودجه اضافی برای گسترش ظرفیت آزمایشگاه پزشکی قانونی است.

مریلند و بسیاری از ایالت‌های دیگر با Bode Technology، یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی آزمایش DNA پزشکی قانونی در ایالات متحده، قرارداد بسته‌اند تا آزمایش‌ها را برای اجرای دستورات و کمک به پاکسازی کیت‌های تجاوز جنسی افزایش دهند. به گفته اندرو سینگر، معاون بازاریابی و عملیات جهانی در Bode، آزمایش قوانین دستوری مانند آنچه در مریلند وجود دارد معمولاً به این معنی است که ایالت ها حدود سه برابر بیشتر از قبل کیت های تجاوز جنسی را آزمایش می کنند. مریلند یکی از 34 ایالتی است که در سال های اخیر چنین قوانینی را تصویب کرده است.

Ilse Knecht، مدیر سیاست و حمایت در Joyful Heart Foundation، سازمانی که از کیت های تجاوز به عنف بازماندگان در سراسر کشور حمایت می کند، گفت: «ما بخشی از همان تاخیر را در ویسکانسین دیدیم. «هماهنگی با سازمان‌های مختلف مجری قانون برای ارسال کیت‌ها و یافتن پرونده‌ها به زمان نیاز دارد. آزمایش اجباری کیت های جدید مطمئناً بر زمان تأخیر به دلیل بار بیش از حد آزمایشگاه تأثیر می گذارد. با این حال، او ابراز نگرانی کرد که چقدر طول می کشد تا مریلند در این شکاف "خروج واقعی" ایجاد کند.

همه تأخیرها مربوط به COVID-19 نیست. به گفته زنیت ویکهام هرلی، دستیار دادستان کل مریلند که ریاست سیاست خشونت جنسی ایالات متحده و کمیته بودجه ای که بیشتر آزمایش ها را سازماندهی می کند، برخی آژانس ها برای ارسال پرونده ها برای آزمایش و ارزیابی مجدد وقت صرف کرده اند. او افزود که در ماه‌های اخیر، این کمیسیون برخی از شعبه‌های مجری قانون خود را برای «جمع‌آوری نیرو» در سایر آژانس‌ها به کار گرفته است و از آن‌ها خواسته است که ارسال کیت‌های آزمایش را به تأخیر نیندازند. لیزا کی جردن، مدیر اجرایی آن، گفت که ائتلاف مریلند علیه تجاوز جنسی در حال ارائه پشتیبانی زمینی برای عقب ماندگی است. او گفت: «برخی از سازمان‌های مجری قانون با همکاری با وکلا مخالفت کرده‌اند یا کمتر از پروژه‌ای استقبال کرده‌اند که برخی از پرونده‌هایی را که آن‌ها بسته می‌دانند بازگشایی می‌کند.

پیشرفت پراکنده

برخی از آژانس‌ها راهی برای پیشرفت چشمگیر با وجود همه‌گیری پیدا کرده‌اند.

اداره پلیس آستین در تگزاس به تازگی اعلام کرده است که دیگر عقب نیست. او چندین کارآگاه جدید را به واحد جرایم جنسی خود اضافه کرد و پس از شکایت بازماندگان از شهر و شهرستان تراویس به دلیل رسیدگی نادرست به پرونده‌های تجاوز جنسی، تلاش‌های خود را بر حل و فصل موارد سرد متمرکز کرد.

اداره پلیس شهرستان بالتیمور، که هرلی آن را "رهبر" در تلاش‌های مریلند برای اصلاح شیوه‌های تجاوز جنسی نامید، بیش از 40 درصد از کیت‌های تجاوز جنسی غیرقابل اثبات خود را در فهرست دولتی آزمایش کرده است. همچنین به لطف فناوری جدید DNA و ارزیابی مجدد شواهد از پایگاه داده DNA بیمارستان، تعدادی تجاوز به عنف سرد و چندین دهه قتل را در سال جاری مجاز دانست.

پلیس پرونده سرد هدر پورتر 13 ساله را که در سال 1981 مورد تجاوز قرار گرفت و کشته شد، با تجزیه و تحلیل شجره نامه پزشکی قانونی ارائه شده توسط بود و FBI حل کرده است. بازرسان با مردی که سه بار به‌خاطر تجاوز جنسی در دهه 1960 و یک بار به‌خاطر قرار گرفتن در معرض ناشایست و تجاوز در سال 1983 دستگیر شده بود، تطابق نزدیکی پیدا کردند و جسد او را برای تایید این مسابقه از خاک بیرون آوردند.

مورد دیگر مربوط به تجاوز و قتل آلیسیا کارتر 21 ساله 38 ساله بود که جسدش با ضربات چاقو در محوطه کالج آن زمان گوچر پیدا شد. پرونده کارتر به دلیل وخامت جدی بدن او پیچیده بود تا اینکه پلیس پنج روز پس از ناپدید شدنش در تابستان 1983 او را پیدا کرد.

پس از اینکه تحقیقات Cold Justice ما چندین شباهت بین پرونده او و موارد اخیر خشونت جنسی پیدا کرد، ProPublica امسال از طریق قانون آرشیو باز مریلند، پرونده کارتر را از پلیس درخواست کرد. بر اساس تحقیقات ما، کارآگاهان پرونده را با ارزیابی مجدد موارد سرماخوردگی اخیر که در سال‌های اخیر از طریق شواهد DNA حفظ شده توسط Breitenecker در مرکز پزشکی بزرگ بالتیمور حل شده است، کشف کردند.

DNA مدلی از آلفونسو دبلیو. هیل را نشان می دهد که اکنون 70 ساله است، یک متجاوز زنجیره ای که در اواخر دهه 1970 و 1980 زنان را در محوطه دانشگاه گوچر در تاوسون و اطراف آن شکار می کرد. کارآگاهان شواهدی را به هیل، که اکنون در مؤسسه اصلاحی شرقی در مریلند نگهداری می‌شود، ارائه کردند و او اعتراف کرد که کارتر را به قتل رسانده و احتمالاً ده‌ها تجاوز حل‌نشده دیگر را در این منطقه انجام داده است. بازماندگان، که بسیاری از آنها دهه‌ها را صرف جستجوی بیش از دوش خود برای یافتن عاملی که تاکنون ناشناس بوده‌اند، از آن زمان تا حدودی تسکین یافته‌اند، زیرا می‌دانند که پرونده‌های آنها سرانجام به پایان رسیده است و هیل احتمالا برای مادام العمر بسته شده است.

کنشت، مدافع قربانی در ایمیلی نوشت: «فقط همین یک مورد که با این اسلایدها حل شد، فکر می‌کنم باید چند چراغ و آژیر در این آزمایش وجود داشته باشد!»

تاخیرهای عزیز

هزینه شواهد تایید نشده تجاوز جنسی در طول سال ها آشکارتر شده است زیرا ایالت ها ده ها هزار کیت تایید نشده را پردازش می کنند. محققان دریافتند که پس از گزارش زنان تجاوز، مرتکبان جنایات خشونت آمیز ادامه دادند.

دادستان های میشیگان هزینه اقتصادی تنها یک متجاوز سریالی آزمایش نشده را 1.5 میلیون دلار تخمین زده اند، زیرا او به چهار زن دیگر حمله کرد در حالی که اولین کیت تجاوز جنسی قربانی او کنترل نشده بود. خسارت اقتصادی ناشی از یک تجاوز جنسی 240776 دلار برآورد شده است و شامل هزینه های متحمل شده توسط سیستم عدالت کیفری و آسیب به جان قربانیان مانند هزینه های بهداشتی و دستمزدهای از دست رفته می شود.

چند روز پس از آزادی برنارد وبستر در سال 2002، پلیس دارن لیندل پاول را به دلیل تجاوز جنسی در سال 1982 که وبستر به ناحق محکوم شد، دستگیر کرد. پاول سال بعد محکوم شد. او به حداقل یک زن دیگر حمله کرده بود در حالی که وبستر در پشت میله ها باقی مانده بود. آزمایش اسلاید بیش از ده ها متجاوز زنجیره ای مظنون دیگر را نشان داد.

لورا نویمان قبلاً از تأخیر طولانی در بررسی اسلایدهای بیمارستان ناامید شده بود، زمانی که مقامات شهرستان بالتیمور دو سال پیش از تلاش‌های مجدد برای آزمایش خبر دادند.

او اولین نفر از بازماندگان هیل بود که پرونده او را حل کرد. پس از تلاش های خستگی ناپذیر او برای بررسی پرونده، کارآگاهان سرد شهر بالتیمور آن را با اثر انگشت مخفی در سال 2002 کشف کردند. او زندگی آن 20 سال را با یک شکارچی ناشناخته با زندگی در زندانی مقایسه می کند که هیچ جای امنی ندارد.

نیومن در سال 2008 به بازماندگان شهرستان بالتیمور در جستجوی عدالت علیه هیل کمک کرد. او یک دهه بعد در یک کنفرانس خبری بود که مقامات از تلاش مجدد برای آزمایش اسلایدهایی که او را به عنوان یک متجاوز سریالی نشان می‌دادند، خبر دادند. او معتقد است که چنین آزمایشی باعث بسته شدن پرونده های حل نشده هیل می شود.

اگرچه بسیاری از مردم روند فعلی را "آهسته" توصیف می کنند، او آن را "غیر قابل قبول" می خواند.

"COVID یا بدون COVID، شگفت انگیز است. در برخی موارد، بیش از 40 سال گذشته است. «قبل از اینکه ما شواهد را آزمایش کنیم، بازماندگان از دنیا خواهند رفت.

نیومن این هفته نامه ای به آدریان جونز، رئیس مجلس مریلند نوشت و از قانونگذار ایالتی خواست که پول کافی برای پردازش مدارک تایید نشده باقیمانده در بیمارستان و در سراسر ایالت اختصاص دهد.

برایتنکر، که در ابتدا آینده نگری برای حفظ شواهد داشت، از تلاش مجدد هیجان زده شد و امیدوار بود که در مورد نتایج بنویسد. اما در اواخر سپتامبر، برایتنکر بر اثر نارسایی کلیه درگذشت. او 91 سال داشت. از آنجایی که پلیس شهرستان بالتیمور خاکستر او را برای دفن در 27 نوامبر به کلیسایش همراهی کرد، بخش همچنان منتظر رسیدگی کامل به اولین دسته از 50 مورد از بیمارستان بود. هیچ دستگیری یا آزادی از آخرین تلاش ها وجود نداشته است.

پرونده غرامت وبستر در دو جلسه رسیدگی اداری در ماه های نوامبر و دسامبر بدون اعتراض دولت برگزار شد. فرماندار لری هوگان و سایر اعضای شورای ایالتی ساخت و ساز عمومی احتمالاً در ماه فوریه در مورد این پرونده تصمیم خواهند گرفت.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب