راهنمای خرید لپ تاپ های استوک

روی دکمه Start ویندوز راست کلیک کرده و به Event Viewer بروید Legion Y520 بررسی سالم بودن بدنه لپ تاپ صفحه

توسط NEWSPISHGAMANNN در 8 شهریور 1401
  • روی دکمه Start ویندوز راست کلیک کرده و به Event Viewer بروید
  • Legion Y520
  • بررسی سالم بودن بدنه لپ تاپ
  • صفحه نمایش: 15.6 اینچی TN با وضوح 1080×1920 (فول اچ دی)
  • رم: ۸GB - ۳۲GB

البته باتری، کیبورد و اسپیکرهای آن می­توانست بهتر باشد. اما با اینحال نسبت به قیمت گزینه مناسبی است. دلایل قانع کننده ای وجود دارد که چرا HP Envy x360 در لیست ماست و هم طراحی باریک و زیبای حداقل آن هاست. این تبدیل شونده قابلیت نمایش 9 ساعت ویدیو با باتری را دارد، قدرت سخت افزاری آن هم برای کارها و پروژه های عمومی دانشجویی کافی است بدون اینکه هزینه کلانی بکنید. نام سری سرفیس مایکروسافت به دلیل استفاده از نمایشگرهای لمسی زیبا، سخت افزار قدرتمند و باتری با طول عمر بالا چند وقتی است بر سر زبان ها هست. سرفیس پرو 6 این سنت را ادامه داده است. شما یک تبلت سریع ویندوزی خواهید داشت که به راحتی و با اتصال کیبورد سرفیس (Surface Type Cover) تبدیل به لپ تاپ می شود. به طور خلاصه شما به راحتی کارهایتان را انجام خواهید داد. خرید لپ تاپ های استوک اپل با ارتقا کیبورد و صفحه نمایش مک بوک ایر 2018 نسخه جدید این لپ تاپ ها را ارائه داد. متاسفانه اپل در مشخصات سخت افزاری این سری تغییرات محسوسی را لحاظ نکرده است اما همچنان هم گزینه استوک مناسبی برای دانشجویان است. مخصوصا وقتی که قیمت آن از نسخه قبلی ارزانتر است! قویترین لپ تاپ اپل به تازگی با سرعت و قدرتی بیش تر از همیشه عرضه شده است. چه تکالیف و پروژه های دانشجویی انجام می دهید و یا به بازی کردن با لپ تاپ می پردازید، این لپ تاپ از اکثر کارها برمی آید. مک بوک پرو با جدیدترین و قدرتمندترین سخت افزارها قابل انتخاب و خریداری است. با خرید یک لپ تاپ استوک دانشجویی، انتخاب های بهتر و مقرون به صرفه تری خواهید داشت.

  1. لپ تاپ گیمینگ و رندرینگ می باشد
  2. GPU خوب
  3. باتری ۳۵ واتساعت (عمر ۱-۳ ساعت)
  4. وزن نسبتا بالا

توجه داشته باشید که تلاش کردهایم تا لیست بهترین لپ تاپ ایسوس گیمینگ از قیمت زیاد به کم باشد ولی ممکن است به دلیل عوامل مختلف ترتیب به هم بخورد. بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس 2021 موجود در لیست همین مدل است و اگر محدودیت بودجه ندارید و لپ تاپی عالی برای بازی کردن از ایسوس میخواهید حتما نگاهی به این لپ تاپ جذاب داشته باشید. این دستگاه از نمایشگری 16 اینچی با رزولوشن QHD و پنل IPS LCD استفاده میکند. این پنل نرخ نوسازی 165 هرتزی دارد و از نوع مات است. کیفیت صفحه نمایش این لپ تاپ واقعا خوب است و رنگها با دقت بسیار خوب و محتوا را شارپی عالی نمایش داده میشود. به علاوه نرخ نوسازی نیز باعث میشود همه چیز به شکلی بسیار روان به نمایش دربیاید. این لپ تاپ گیمینگ از پردازنده مرکزی اینتل Core i7 11800H با فرکانس 3.3 تا 4.6 گیگاهرتز استفاده میکند به 8 گیگابایت کارت اختصاصی گرافیک Nvidia Geforce RTX 3070 مجهز شده است.

هنگام روشن شدن از سالم بودن صفحه نمایش اطمینان حاصل کنید که مبادا پیکسل سوخته نداشته باشد. همچنین از وضوح رنگها و شفاف بودن آنها مطمئن شوید. برای این کار باید ویدئویی پخش کنید و تمامی بخشهای نمایشگر را به طور کامل چک کنید. راه دیگری که وجود دارد این است که در هنگام خرید از نرمافزارهای تست نمایشگر مانند Is My LCD Ok یا Pass Mark Monitor Test 4.0 Build 1000 استفاده کنید. گاهی ممکن است پورتهای دستگاه انتخابی کار نکنند و فروشنده به شما بگوید بعد از نصب ویندوز جدید این مشکل حل میشود. اما پورتها به برد اصلی متصلاند. و به هیچ عنوان قابل تعویض نیستند. خرید لپتاپ با کیبورد و تاچپد خراب میتواند تجربه خیلی تلخی برای هر کاربر باشد. در این بخش از راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم به بررسی صفحه کلید لپتاپ میپردازیم. با وجود اینکه برای تاچپد جایگزین وجود دارد و میتوان به صورت همیشگی از موس برای کار استفاده کرد. اما توجه به سالمبودن تاچپد از اهمیت زیادی برخوردار است.

Bumln test Professional جدیدترین نرم افزار تست لپ تاپ است که شرایطی را فراهم می کند تا تمام اجزا و قطعات دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به مطالب فوق روش های زیادی برای تست لپ تاپ دست دوم وجود دارد و می توانید با تست کردن انواع لپ تاپ ها، قیمت مناسب و عادلانه را برای آن پرداخت کنید. همانطور که عنوان شد برای اینکه بتوانید دست دوم و نو را از هم تشخیص دهید در ابتدا می توانید آن را راه اندازی کنید و معمولا لپ تاپ های دست دوم با کندی بیشتری راه اندازی می شوند. خرید لب تاپ دست دوم ارزان انجام تستهای گفته شده هنگام خرید باعث میشود تا شما اطمینانی از سلامت دستگاه بدست آورید. هر چند نباید این نکته را فراموش کرد که خرید لپ تاپ دست دوم همواره با ریسک همراه است. چون ممکن است در تست ها هیچ نشانی از ایراد و اختلال دیده نشود اما به مرور زمان مشکلات خود را نمایان کنند. به همین دلیل توصیه میکنیم که سراغ خریدن لپ تاپ های استوک بروید. اگر با لپتاپ استوک آشنایی ندارید، میتوانید به مطلب ” لپ تاپ استوک چیست ” مراجعه نمایید. قبل از هر کاری لازم است تا مشخصات لپ تاپ را چک کنید. سپس ظاهر لپ تاپ بسیار مهم است. بعد از آن سراغ تست سخت افزار و سایر امکانات لپ تاپ بروید. در همین مقاله چندین ویدیوی مناسب وجود دارد که چگونگی و مراحل انجام تست های سخت افزاری لپ تاپ را توضیح می دهد. می توانید از آن به عنوان یک راهنما استفاده کنید.

در این مقاله سعی شده است ده مرکزخرید لپ تاپ ارزان قیمت برای دانشجویان معرفی گردد. البته در نظر داشته باشید معرفی مراکز مذکور به معنی تایید یا عدم تایید خدمات آنان نیست این مراکز بر اساس نتایج جست و جو استخراج شده و در این مقاله درج شده اند. دیجیکالا مرجع تخصصی نقد و بررسی و فروش اینترنتی کالا در ایران است. گروههای مختلف کالا مانند کالای دیجیتال، لوازم خانگی، لوازم شخصی، فرهنگ و هنر و ورزش و سرگرمی با تنوعی بینظیر در دیجیکالا عرضه میشوند. دیجیکالا با در اختیار داشتن سهم عمدهای از بازار عرضه اینترنتی کالا در ایران با تنوعی بسیار بالا از برندهای مختلف، در همراهی مشتریان در فرآیند خرید و حفظ جایگاه بیطرفانه در میان آنها، نهایت تلاش خود را میکند. کاربران و مشتریان دیجیکالا میتوانند با حق انتخابی بسیار بالا و با دریافت اطلاعاتی کامل برای انتخاب درست کالای مورد نظر خود، وب سایت دیجیکالا را بررسی کنند و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب و خرید کنند.

رم لپ تاپ نیز از این قاعده مستثنا نیست. این لپ تاپ رم DDR4 دارد که ممکن است بین ۸ تا ۳۲ گیگابایت باشد. هارد لپ تاپ کانفیگهای بسیار متفاوتی دارد و پیشنهاد میشود برای اطلاع دقیقتر از سختافزار لپ تاپ به بخش مشخصات تکمیلی مراجعه کنید. لپ تاپ استوک Dell precision 5510 دارای یک گرافیک دو گیگابایت مجزا از شرکت Nvidia نیز هست که به شما در کارهای گرافیکی کمک میکند. سمت راست لپ تاپ تنها یک پورت USB Type-A و یک درگاه SD قرار دارد. در سمت چپ این لپ تاپ درگاه شارژ ، یک پورت USB Type-A دیگر ، HDMI ، پورت Thunderbolt 3 ، جک صدا قرار دارد. پشت لپ تاپ نیز پورتی دیده نمیشود. میتوان این لپ تاپ را از نظر پورت کامل دانست زیرا تمامی پورتهای مورد نیاز را دارد. باتری لپ تاپ بسته به کانفیگ لپ تاپ ممکن است شارژدهی متفاوتی داشته باشد. اما به صورت کلی لپ تاپ استوک Dell precision 5510 بین ۲ الی ۴ ساعت شارژدهی در کارهای معمولی را دارد.

  • حافظه داخلی ۱ ترابایتی SSD NVMe
  • صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز
  • ZBOOK 15 G2
  • نمایشگر: 15.6FHD 144Hz
  • حافظه اس اس دی: 512GB NVME
  • گریس کاری لولا و آچار کشی آن
  • ذخیره سازی: 1 ترابایت HDD
  • وزن کلی لپ تاپ

در واقع صفحه نمایش این محصولات می توانند ۲۰۰ الی ۴۰۰ نیت روشنایی را به شما ارائه دهند. اما هنگامی که از این محصولات در بیرون از محیط سر بسته استفاده می کنید، نمی توانید صفحه آن ها را مشاهده کنید. اما در لپ تاپ صنعتی به دلیل استفاده از صفحه نمایش بی نظیر در این محصول، شاهد ارائه بهتر نور در آن ها هستیم. استوک hp در واقع شرکت های تولیدکننده لپ تاپ های صنعتی، از روشنایی با میزان ۱۰۰۰ نیت در این محصول استفاده کرده اند. همین موضوع نیز سبب شده تا شما بتوانید به راحتی از این محصول در فضا های باز و با روشنایی بسیار زیاد استفاده کنید. علاوه بر این موضوع، ساختار صفحه نمایش لپ تاپ خانگی شیشه ای است که در جبهه مقابل شاهد صفحه نمایش مات هستیم. یکی دیگر از تفاوت های عمده میان لپ تاپ های خانگی و لپ تاپ های صنعتی، تفاوت وزنی قابل توجه آن ها می باشد. به طور کلی میزان وزن لپ تاپ صنعتی می تواند تا چندین برابر لپ تاپ های خانگی بیشتر باشد.

لپ تاپ استوک دل مدل Latitude E6430 یکی دیگر از مدل های دل می باشد که با طراحی زیبا و اندازه صفحه نمایش 14.1 اینچ روانه بازار شده است. همچنین دارای پردازنده Intel Core i5 نیز می باشد. صفحه نمایش 14 اینچی با کیفیت FULL HD و دارای نسبت تصویر 16 به 9 ساخته شده است. نوع صفحه مات و ضد بازتاب نور و استفاده از آن در روشنایی بالا و کم استفاده از آن را لذت بخش کرده است و هیچ گونه فشاری به چشمانتان وارد نخواهد شد. 768 پیکسل، وبکم 2مگاپیکسلی، حافظه رم 4GB از نوع DDR3، حافظه داخلی 500GB HDD، پردازنده گرافیکی AMD DDR5 1GB و بلندگوهای در زیر قسمت جلوی لپ تاپ دست دوم دل اشاره کرد. لپ تاپ استوک دل مدل Latitude E6430 از کیبورد بسیار روان و جنس پلاستیک مرغوب ساخته شده است که تایپ کردن برای مدت طولانی را لذت بخش می کند.

بهترین پردازندههایی که میتوانیم در زمینه کارهای گرافیکی معرفی کنیم مدلهای AMD Ryzen و Intel Xeon هستند. حافظه پنهانی یا Cache را نیز مورد توجه قرار دهید. لپ تاپی را انتخاب کنید که حافظه نهان بیشتری داشته باشد. یکی از مهمترین بخشهای انتخاب لپ تاپ مناسب برای کار طراحی صفحه نمایش میباشد. شما قرار است گرافیست و طراح حرفهای شوید؛ به همین دلیل باید آن چیزی را که در ذهن خودتان دارید به درستی بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید. اگر صفحه نمایش قابلیت لمسی داشته باشد میتواند سرعت عمل شما را بالا ببرد اما این موضوع اهمیت چندانی ندارد و حتی در بین گرافیستهای حرفهای هستند کسانی که صفحه نمایش آنها از این قابلیت بیبهره است. بهتر است صفحه نمایش خریداری کنید که نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک. ۱۵ تا ۱۶ اینچ مناسب است. همچنین زاویه دید مناسب از دیگر فاکتورهای خرید لپ تاپ ارزان قیمت طراحی است. نکته دیگری که در خرید لپ تاپ موثر است توجه به حافظه گرافیکی، پهنای باند و تعداد هستهها میباشد.

  • CPU: 2.8GHz None
  • ظرفیت حافظه داخلی: 1 ترابایت
  • کمبود پورت های متنوع
  • تعداد پورت USB Type-c ندارد
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD 600
  • ASUS FX706 F17

لپ تاپ استوک Lenovo thinkpad A475 یکی از بهترین لپ تاپ های سری thinkpad است که کاملا برای استفادههای بیزینسی ساخته شده است. این لپ تاپ با توجه به قیمت به صرفهای که دارد و سخت افزار خود میتواند برای کارهای زیر مناسب باشد. سری lenovo thinkpad همیشه طراحیهای زیبایی داشتهاند اما معمولا از یک چارچوب خاص خارج نشدهاند. لپ تاپ استوک hp zbook 15 g5 این لپ تاپ نیز از این قاعده مستثنا نمیباشد. لپ تاپ استوک Lenovo thinkpad A475 از همان طراحی مشکی، قرمز thinkpad پیروی میکند و بسیار زیبا است. از نظر استحکام میتوان عملکرد لپ تاپ را خوب دانست. با توجه به جنس بدنه یکی از دیگر مزیتهای این لپ تاپ نماندن اثر انگشت بر روی بدنه آن است. کیبورد لپ تاپ بسیار نرم است و متریال زیبایی دارد. این کیبود نامپد ندارد که با توجه به سایز لپ تاپ Lenovo thinkpad A475 یک ویژگی عادی به شمار میرود. کیفیت و نرمی خوبی دارد و در هنگام تایپ شما را راضی نگه میدارد. در کنار کلید ESC چراغی وجود دارد که نشان دهنده قفل بودن یا نبودن کلید FN میباشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن