رها شده توسط کارفرمایان اتیوپی داخلی کارگران ریخته در لبنان خیابان

بحران اقتصادی در لبنان تشدید Covid-19 گیر برانگیخته ناراحت پدیده عمدتا اتیوپی مهاجر داخلی اخراج کارگران و ریخ

توسط NEWSPISHGAMANNN در 5 تیر 1399

بحران اقتصادی در لبنان تشدید Covid-19 گیر برانگیخته ناراحت پدیده عمدتا اتیوپی مهاجر داخلی اخراج کارگران و ریخته در خارج از کشور خود کنسولگری در بیروت. اتیوپی مقامات نبوده است مقدار کمک به ترک سازمان های غیر دولتی برای ارائه به عنوان بهترین آنها می توانند.

تبلیغات

بیش از چند هفته گذشته اتومبیل های متوقف شده اند در مقابل اتیوپی کنسولگری در بیروت داخلی و کارگران شده اند offloaded: در پیاده رو رها لبنان و خانواده های خلاص شدن از خدمتکاران خود و دایه در نتیجه تبدیل شدن تلفات از بحران اقتصادی کشور است که تشدید شده است Covid-19 بیماری همه گیر.

"صحنه ای که اتفاق می افتد هر روز" گفت: Diala حیدر سازمان عفو بین الملل کمپین افسر در لبنان در یک مصاحبه تلفنی با فرانس 24 از بیروت. بیچاره کارگران خارجی با چمدان و گاهی تشک در دو را کهنه پیاده رو در خارج از کنسولگری از آنجایی که آنها نمی تواند استطاعت محلی اجاره. رفتن به صفحه اصلی نیز بسیار دشوار است. "بازگشت بلیط به اتیوپی بیش از حد گران است" توضیح Haidar.

بی خانمان کارگران مهاجر گفت: کنسولگری خود را به آنها کمک خواهد کرد اما این چنین نیست. "برخی از زنان من به صحبت کرد حتی دریافت شده توسط کارکنان کنسولی که حاضر به اجازه دهید آنها را در" گفت: حیدر.

'Kafala' تبدیل خانه به زندان

در اوایل ماه ژوئن حدود 30 رها کارگران خارجی به طور موقت جایگزین توسط مقامات لبنانی در یک هتل. "به دانش من هیچ دیگر عملیات انجام شده از آن" گفت: حیدر. "مردم تنها کمک به این زنان هستند سازمان های غیر دولتی اتیوپی جامعه در بیروت را که به آنها غذا و چند مردم لبنان نقل مکان کرد و با گرفتاری های که پرداخت برای شب در یک هتل است."

سازمان عفو بین المللی از سوی مقامات لبنانی برای محافظت از کارگران خانگی مهاجر. "وزارت کار وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت کشور باید با هم کار کنند به سرعت بررسی و برای جلوگیری از این اتفاق می افتند بحران در حال توسعه بیشتر است. آنها باید بلافاصله محل اقامت و غذا و بهداشت و درمان و حمایت های دیگر به مهاجران داخلی کارگرانی که شغل خود را از دست گفت:" مستقر در لندن در بیانیه ای.

لبنان اغلب متهم به سستی در برخورد با بهره برداری از خارجی و داخلی و کارگران آن شده است محکوم کرد توسط گروه های حقوق بشر.

تحت kafalaیا حمایت سیستم که روابط اقامت قانونی که کارگر به یک رابطه قراردادی با کارفرما و کارمند نمی تواند بدون استعفا کارفرما اجازه.

در یک 2019 گزارش "خانه خود من است زندان" عفو اشاره کرد که "اگر این رابطه اشتغال به پایان می رسد حتی در موارد سوء استفاده از کارگر دست می دهد به طور منظم وضعیت مهاجرت." رابطه قراردادی این گزارش اشاره کرد: "اجازه می دهد تا کارفرما به اجبار کارگر به شرایط استثماری شرایط کار. اگر یک مهاجر داخلی کارگر حاضر چنین شرایط و تصمیم می گیرد به ترک خانه کارفرما بدون دومی رضایت کارگر در خطر از دست دادن خود را در وضعیت اقامت و در نتیجه بازداشت و تبعید."

وجود دارد در حال حاضر در حدود 250,000 کارگران مهاجر – عمدتا اتیوپی و فیلیپین و سریلانکا زنان بلکه سیرا Leonean و غنا زنان شاغل تحت kafala سیستم. برخی از آنها پرداخت می شود به عنوان کمی به عنوان $150 در هر ماه.

لبنان با آن مواجه است بحران شدید اقتصادی در ضخامت جهانی همه گیر و تظاهرات ضد دولتی جنبش است که تظاهرکنندگان را به خیابان ها در شهرهای مختلف خواستار تعمیرات اساسی این کشور نظام سیاسی.

برخورد با یک کاهش ارزش ارز, نرخ تورم و بیکاری بالا و لبنان و طبقه متوسط است که به سرعت در حال سقوط به فقر داخلی و کارگران دیگر مقرون به صرفه در بسیاری از خانواده ها.

این Covid-19 بحران را تشدید کرده است به سلامت جسمی و روانی بحران در میان این خصوص در معرض خطر به حاشیه رانده بخش از جامعه با توجه به کمک های سازمان. در ماه آوریل این سازمان غیر دولتی پزشکان بدون مرز (MSF) راه اندازی یک خط تلفن برای کارگران خانگی مهاجر و هولناک بود با تماس برای کمک. با توجه به MSF شش از اتیوپی صدای زنان کارگر در خارج از کنسولگری در هفته های اخیر تا به حال به بستری برای مشکلات روانی برخی از آنها داشتن جسمی و جنسی مورد آزار قرار گرفته.

Black Lives Matter, لبنان, سبک

لبنان مقامات قول داده اند که برای تشدید نظارت تهدید به مجازات کارفرمایان که نه احترام به قراردادهای امضا شده با کارمندان خارجی خود را.

اما حیدر هشدار می دهد که "این کافی نیست اگر هیچ بازرسی مکانیسم". راه حل او اشاره می کند که به "لغو kafala و ادغام کارگران مهاجر به بازار کار".

با گسترش Black Lives Matter تظاهرات در سراسر جهان پس از کشتن جورج فلوید در آمریکا و لبنان شاهد رشد تماس برای پایان دادن به kafala. یک درخواست فراخوانی برای لغو این سیستم به عنوان "نئو-برده داری غیر انسانی و نژادپرستانه", به دست آورد بیش از 31,000 امضا در سه هفته.

باعث بسیج لبنان کار وزارت مجبور شد واکنش نشان می دهند با سازماندهی یک جلسه در ماه ژوئن 19 با سازمان بین المللی کار (ILO) و سازمان های غیر دولتی از جمله سازمان عفو بین الملل.

"وزیر ابراز تمايل به ارائه پیش نویس اصلاح قانون کار شامل داخلی خارجی کارگران" گفت: حیدر. اگر موفق به لایحه تضمین داخلی خارجی و حق کارگران به ترک حداقل دستمزد و آزادی حرکت.

هزینه رفتن به صفحه اصلی

برای کسانی که معترضان در مقابل کنسولگری ها و سفارتخانه های مقامات لبنانی اعلام کرد که عودت کننده گان را بدون ارائه تاریخ های خاص و یا آمار و ارقام.

هفته گذشته یک گروه از غنا کارگران در نهایت قادر به ترک لبنان برای صفحه اصلی. کلیپ های ویدئویی نشان داد خوشحال مسافران آواز خواندن و رقص با شادی در هواپیما قبل از برخاست.

اتیوپی تاکنون عودت حدود 650 زنانی که وارد پایتخت, آدیس آبابا به هیاهو.

اما وجود دارد بسیاری از بیشتر برای رفتن و برای کسانی که به اندازه کافی خوش شانس برای دریافت در اولین تخلیه پرواز است و بیشتر دشوار است ،

در حالی که تعهد حفاظت کار اقدامات نهفته است با مقامات لبنانی, اتیوپی یک کشور در حال توسعه و به مقر اتحادیه آفریقا نیز تحت انتقاد برای رها کردن شهروندان خود به دام افتاده در خارج از کشور. بلیط پرواز از بیروت به آدیس آبابا به تازگی شروع به پریدن کرد به $1,450 دولت متعلق به خطوط هوایی اتیوپی یک گران مقدار برای رها کارگران خانگی.

Ethiopian Airlines توضیح داده شده در ژوئن 3 در Facebook صفحه ای که این قیمت شامل هزینه پرواز و قرنطینه که خاورمیانه و مسائل گزارش شده خطوط هوایی گفت, را در یکی از 23 هتل های تعیین شده توسط دولت اتیوپی به برگزاری عودت.

اما اتیوپی صدای زنان عودت از لبنان در ماه مه گفته خاورمیانه چشم که دولت تا به حال آنها را قرنطینه در پردیس دانشگاه رایگان است.

هانا یکی از کسانی که عودت گفت که او نمی توانست درک کنند که چرا دانشگاه نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد به قرنطینه جدیدتر ورود. "این جنون به انتظار مردم در لبنان به استطاعت قرنطینه هتل ها. آنها به ارمغان آورد و ما در اینجا به همین دلیل نمی توانید آنها را با دیگران در اینجا پس از ما ؟ آنها درد و رنج وحشتناکی گفت:" خاورمیانه و چشم.

غم و اندوه از کارگران مهاجر در لبنان غیر قابل انکار است و تنها به بدتر شدن است. در سال 2008 سازمان دیده بان حقوق بشر گزارش داد که به طور متوسط بیش از یک داخلی کارگر درگذشت هر هفته در لبنان یا خودکشی و یا توسط "سقوط یک ساختمان اغلب در تلاش برای فرار". پس از آن تعداد نیز دو برابر شده است به گفته فعالان حقوق بشر.

اخیرا در ژوئن 18, اتیوپی داخلی کارگر داشت به دار آویخته در کارفرما در Temnine ال-تحت طبق لبنان به زبان فرانسه, روزانه, L'Orient Le Jour. در این گزارش آشکار نیست اگر هر گونه اتهام واصل شد در این مورد.

این مقاله ترجمه شده و به روز شده از نسخه اصلی در فرانسه.



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن