افغانستان غنی برای سرعت بخشیدن به طالبان آزادی زندانیان پس از موافقت با آتش بس عید

صادر شده در: 24/05/2020 - 11:41اصلاح شده با: 24/05/2020 - 11:42 رئیس جمهور اشرف غنی شروع یک فرایند یکشنبه به

توسط NEWSPISHGAMANNN در 4 خرداد 1399

صادر شده در: اصلاح شده با:

رئیس جمهور اشرف غنی شروع یک فرایند یکشنبه به انتشار تا 2000 زندانیان طالبان به عنوان یک ژست حسن نیت پس از شورشیان پیشنهاد یک آتش بس در تعطیلات عید.

تبلیغات

غنی همچنین گفت که دولت آماده بود برای برگزاری مذاکرات صلح با طالبان پس از پذیرش پیشنهاد خود را از سه روز آتش بس در طول عید فطر تعطیلات شروع یکشنبه که نشانه پایان مقدس مسلمانان روزه ماه رمضان است.

تصمیم به آزادی زندانیان بود "خوب خواهد ژست" و "گرفته شد برای اطمینان از موفقیت روند صلح", غنی و عبدالله صدیق صدیقی گفت در توییتر.

غنی گفت جمعه او خواهد تسریع در روند آزادی زندانیان طالبان.

آمریکا-طالبان معامله در ماه فوریه امضا تصریح شده است که دولت افغانستان را میکشید تا به 5000 طالبان زندانی در حالی که شورشیان را آزاد حدود 1000 امنیتی افغان پرسنل نیروی.

زندانی مبادله دیده می شود به عنوان یک اعتماد سازی حرکت جلوتر از مدتها در انتظار مذاکرات صلح میان دولت و طالبان است.

قبل از روز یکشنبه اعلام شد در حال حاضر منتشر شد حدود 1000 نفر از زندانیان طالبان در حالی که شورشیان را آزاد حدود 300 نیروی امنیتی افغان پرسنل.

غنی همچنین گفت: هیئت دولت بود "آماده به بلافاصله شروع مذاکرات صلح" با طالبان.

دولت و مذاکره کنندگان خواهد بود به رهبری اشرف غنی احمدزی سابق تلخ رقیب عبدالله عبدالله پس از دو امضا یک قدرت هسته ای در هفته گذشته به پایان رسید که یک ماه به طول بحران سیاسی است.

رهایی طالبان باید مبارزه نیست

طالبان بارها و بارها مسخره اعضای غنی دولت با اشاره به آنها به عنوان "عروسک" کنترل توسط قدرت های خارجی.

شبه نظامیان' پیشنهاد آتش بس می آید تنها چند روز پس از رهبر Haibatullah Akhundzada خواست واشنگتن "به زباله" فرصت های ارائه شده توسط آمریکا که تنظیم صحنه برای خروج نیروهای خارجی از کشور است.

ما نماینده خاص برای افغانستان زلمای خلیل زاد که میانجیگری ایران گفت: در توییتر شنبه که " آتش بس "مهم فرصتی است که باید نه از دست رفته" در حالی که حمایت که ایالات متحده "انجام بخشی خود را برای کمک به".

وزیر خارجه آمریکا مایک Pompeo نیز خواست دو طرف برای به دست گرفتن این فرصت را به شروع مذاکرات صلح با آزادی زندانیان به عنوان گام اول است.

اما او در بیانیه ای گفت: روز شنبه که او انتظار می رود: "طالبان به پایبندی به تعهد خود را به اجازه می دهد زندانیان برای بازگشت به میدان جنگ".

او همچنین خواست دو طرف برای جلوگیری از تشدید خشونت ها بعد از عید.

رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن دولت ساخته شده است آن را یک اولویت برای پایان دادن به امریکا طولانی ترین جنگ در یک پیشنهاد به خروج نیروهای خارجی آمریکا تحت فشار بوده اند طالبان و رهبران دولت برای برگزاری مذاکرات صلح.

با این حال تحلیلگران می گویند که طالبان شده اند جسارت توسط آمریکا و افغانستان گزارش داده اند که بیش از 3,800 حملات پس از آن امضا شد, قتل 420 غیر نظامی و زخمی شدن 906.

'می خواهید صلح پایدار'

خلیل زاد را حفظ کرده است که شورشیان نگه داشته اند تا پایان خود را از معامله با حمله نیروهای ائتلاف -- حتی اگر خشونت های اخیر نقض روح توافق.

وی این اظهارات را پس از یک حمله وحشتناک علیه زنان و زایمان بیمارستان در کابل که به کشته شدن ده ها -- از جمله مادران و نوزادان -- و در یک بمب گذاری انتحاری در یک مراسم تشییع جنازه.

طالبان را رد دخالت در حملات اما غنی آنها را سرزنش و گروه دولت اسلامی برای خشونت است.

جنگ خسته از ساکنان کابل ابراز امداد پس از آتش بس اعلام شد.

"من خوشحال هستم که ما شاهد نادر آتش بس در افغانستان گفت:" 18 سال باربر Abidullah نسیمی به او ارائه شده نماز صبح در کابل در مسجد.

"اما این کافی نیست, ما می خواهیم دائمی آتش بس و پایان خونریزی به طوری که ما صلح پایدار در کشور است."

پس از حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 وجود دارد و تنها یکی دیگر از مکث در مبارزه با -- سه روز آتش بس میان طالبان و کابل نیز به مناسبت پایان عید در سال 2018 است.

که آتش بس آغاز شد رئیس جمهور.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب