پس از مرگ جورج فلوید آفریقا و بسیج علیه خشونت پلیس

اگر مرگ جورج فلوید را برانگیخته است تا در سراسر جهان جنبش اعتراضی و آفریقا است به outdone. در کنیا و غنا و آف

توسط NEWSPISHGAMANNN در 24 خرداد 1399

اگر مرگ جورج فلوید را برانگیخته است تا در سراسر جهان جنبش اعتراضی و آفریقا است به outdone. در کنیا و غنا و آفریقای جنوبی تظاهرکنندگان در حال سرازیر شدن به خیابان ها. دیگران می خواهم به دیدن رهبران خود را در مقابله با این موضوع بیشتر بصورتی پایدار و محکم در همبستگی با "آفریقایی-آمریکایی برادران".

تبلیغات

مرگ جورج فلوید یک آفریقایی-آمریکایی مردی که کشته شد, یک افسر پلیس در مه 25 در مینیاپولیس تبدیل به یک نماد جهانی. که مورد خشونت پلیس در سراسر جهان برانگیخته موج ضد نژادپرستانه تظاهرات با تاکید مناجات با شعار "نمی توانم نفس بکشم" - آخرین کلمات صحبت 46 ساله. تظاهرات نیز فوران در آفریقا, دعوت از رهبران آفریقایی برای رسیدگی به مشکلات خود از خشونت پلیس که اغلب بدون مجازات بماند.

یک طنین خاص در آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی و جنبش عمده دیگر شعار "Black Lives Matter" دارای رزونانس خاص در یک کشور زخم خورده با آپارتاید و هنوز از هم جدا شدید نژادی و نابرابری.

در تاریخ 8 ژوئن در تماس رادیکال چپ حزب مبارزان آزادی اقتصادی (EFF) بیش از 100 نفر با تجمع در مقابل ساختمان سفارت آمریکا در پرتوریا در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس و رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن.

EFF حامیان ادای احترام به Floyd با در نظر گرفتن زانو و رعایت 8 دقیقه و 46 ثانیه سکوت زمان آن را در زمان برای او به مرگ در زیر زانو یک افسر پلیس است. "به اندازه کافی با خشونت پلیس بر ما سیاه بدن" EFF رهبر ژولیوس Malema گفت: جمعیت ایستاده در کنار همسر یک مرد به تازگی کشته شده توسط ارتش آفریقای جنوبی از اجرای Covid-19 مستند.

کنیا علیه خشونت پلیس

در کنیا پرتره از جورج فلوید گچ دیوار از نایروبی. و در همان روز در آفریقای جنوبی حدود 200 نفر نشان داده و علیه خشونت های پلیس در Mathare زاغه در پایتخت. خشونت پلیس ادعا کرده است حداقل 15 زندگی در کنیا پس از حکومت نظامی تحمیل شد برای جلوگیری از گسترش Covid-19.

جمعیت شامل عمدتا از افراد جوان و مادران حمل پلاکارد با نام دوستان و همسایگان و یا فرزندان کشته در سال های اخیر در عملیات پلیس. "متوقف کردن قاتل پلیس" یا "صرفه جویی در آینده ما" شدند و شعار های خود را.

کنیا پلیس به طور منظم متهم توسط گروه های حقوق بشر از استفاده بیش از حد از زور و اعدام های فراقضایی به خصوص در محلات فقیر. در ماه آوریل دیده بان حقوق بشر (HRW) متهم پلیس از اعمال حکومت "در هرج و مرج و خشونت به شیوه ای از آغاز" گاهی اوقات با شلاق, ضرب و شتم و یا با استفاده از گاز اشک آور به زور کردن مردم از خیابان ها.

سازمان ذکر شده مورد a 13-year-old boy, یاسین حسین Moyo که در نایروبی در مارس 31 بعد از او به ضرب گلوله کشته شد در حالی که ایستاده در بالکن توسط پلیس اجرای مقررات منع رفت و آمد در خیابان زیر خانه خود را.

جدید رسوایی در 10 ژوئن با ویروسی انتشار ویدئویی که در آن یک زن مظنون به سرقت بود و کشیده در پشت یک موتور سیکلت است. سه پلیس دستگیر شدند.

"سه افسران دیروز دستگیر ... زیر گردش از تصویری به تصویر می کشد یک زن در حال شلاق و کشیده بر روی یک موتور سیکلت در Kuresoi جنوبی فرعی شهرستان" اداره تحقیقات جنایی در بیانیه ای گفت.

"مظنون هستند در قانونی حضانت کمک با تحقیقات بیشتر به این موضوع" به آن اضافه شده است.

غنا و سنگال پرداخت ادای احترام به جورج فلوید

در کورنیش des Almadies در داکار رو به اقیانوس که جدا از آفریقا به ایالات متحده 50 نفر - حداکثر مجاز به دلیل Covid-19 - به نمایندگی از انجمن های مختلف از سنگال جامعه مدنی جمع آوری شده به پرداخت ادای احترام به جورج فلوید در این بسیار نمادین مکان: کورنیش است به زودی به خانه برده داری یادبود.

رئیس جمهور غنا نانا Akufo-Addo شد یکی از اولین سران دولت برای پاسخگویی به قتل جورج فلوید.

"سیاه مردم در سراسر جهان در حال شوکه و پریشان با کشته شدن یک غیر مسلح سیاه جورج فلوید توسط یک افسر پلیس در ایالات متحده آمریکا.... آن را نمی توان درست است که در قرن 21, ایالات متحده آمریکا این سنگر و استحکامات از دموکراسی همچنان به دست و پنجه نرم کردن با مشکل نژادپرستی نظاممند" او نوشت: در بیانیه ای که در توییتر در ژوئن 1 با فلوید چهره در یک پس زمینه سیاه و سفید. "ما امیدواریم که این مایه تاسف است, مرگ غم انگیز جورج فلوید را الهام بخش یک تغییر پایدار در چگونه امریکا در برابر سر در مشکلات از نفرت و نژادپرستی است."

نیجر رئیس جمهور Mahamadou Issoufou روز پنجشنبه گفت که مرگ جورج فلوید بود "نماد قدیمی دنیا که باید تغییر" در یک ویدیو کنفرانس با همسالان خود در اتحادیه آفریقا. "کنفرانس ما باید در محکوم کردن این عمل شنیع و بدون رزرو."

اتحادیه آفریقا آدرس های مشکل

این Chadian رئیس اتحادیه آفریقا کمیسیون موسی Faki Mahamat بود بسیار سریع واکنش نشان می دهند به جورج فلوید مرگ آن را "قتل" به عنوان اوایل به عنوان ممکن است 29. در بیانیه ای گفت او "به شدت محکوم قتل جورج فلوید رخ داده است که در ایالات متحده در دست مأموران اجرای قانون".

"یادآوری تاریخی سازمان وحدت آفریقا (OAU) قطعنامه تبعیض نژادی در ایالات متحده آمریکا ساخته شده توسط سران دولت و حکومت در OAU برای اولین بار مجمع برگزار شده در قاهره از 17 تا 24 جولای 1964 رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا محکم و مجددا تاکید اتحادیه آفریقا را رد ادامه شیوه های تبعیض آمیز علیه سیاه شهروندان ایالات متحده امریکا در بیانیه خود ادامه داد.

این Chadian دیپلمات با اشاره به اولین OAU کنفرانس جولای 1964 در قاهره که در آن یاد رهبر ملت اسلام Malcolm X شرکت به عنوان ناظر. او تحویل یک پان-آفریقایی گفتار به "خود آفریقایی برادران و خواهران" در تبعیض رنج می برد توسط آفریقایی-آمریکایی ها در طرف دیگر اقیانوس اطلس که در آن زمان.

برخی از روشنفکران با این حال آن را به عنوان فرصت طلب برای قاره رهبران به این مشکل در این راه است. در میان آنها کامرونی اقتصاددان Célestin Monga که به نام سیاستمداران آفریقایی برای قرار دادن خانه های خود را به منظور برای اولین بار.

در حالی که او تقدیر "(خشم و خشم) از رهبران سیاسی بیش از ترور جورج فلوید و خشونت پلیس در [ایالات متحده]" در یک توییت گفت: "آرزو "آنها خواهد بود فقط به عنوان سریع به موضوع condemnations زمانی که ما پلیس و سربازان در حال martyring شهروندان ما روزانه".

احیای pan-African dream

صد آفریقایی نویسندگان امیدوارم که پیامدهای جورج فلوید قتل منجر به احیای pan-African dream. در نامه سرگشاده ای آنها تماس برای آفریقا به یک "پناهگاه" برای آن مهاجر.

"ما می خواهیم که دولت های آفریقایی ما تشخیص داد و روابط با برادران و خواهران ما در سراسر مرزها از آمریکا به برزیل و در سراسر بقیه از خارج از کشور. اجازه دهید آنها را ارائه می دهیم کسانی را انتخاب کنید که آن را به یک پناهگاه اصلی و تابعیت به نام pan-Africanism," آفریقایی نویسندگان خواست.

"ما توجه داشته باشید با ترس که چه مالکوم ایکس گفت: در غنا در سال 1964 یعنی که 'برای 20 میلیون نفر از ما در امریکا که آفریقایی تبار این است که رویای آمریکایی این کابوس آمریکایی' باقی می ماند درست به 37 میلیون (آفریقایی-آمریکایی) در سال 2020 است."

این مقاله ترجمه شده از نسخه اصلی در فرانسه.



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب