بلاروس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به دخالت در امور داخلی متهم کرد

صادر شده در تاریخ: 19/09/2020 - 08:17 وزارت امور خارجه بلاروس روز جمعه قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

توسط NEWSPISHGAMANNN در 29 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 19/09/2020 - 08:17

وزارت امور خارجه بلاروس روز جمعه قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را «سابقه خطرناک» توصيف کرد و خواستار نظارت سازمان ملل متحد بر نقض ادعایی حقوق در بلاروس شد، و شورا را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد.

تبلیغات
ادامه

شورای حقوق بشر با اين قطعنامه که روز جمعه از سوی اتحاديه اروپا ارائه شد موافقت کرد. این شورا به دفتر میشل باچلت رئیس حقوق سازمان ملل متحد ماموریت داد تا وضعیت بلاروس را از نزدیک زیر نظر داشته باشد و تا پایان سال گزارش شفاهی با توصیه هایی ارائه دهد.

ولاديمير ماي، وزير امور خارجه بلاروس که با خبرنگاران صحبت ميکرد، اين قطعنامه را «کاملاً تدبیر شده» توصيف کرد.

این قطعنامه در واکنش به سرکوب اعتراضات از زمان برگزاری انتخابات مورد مناقشه ریاست جمهوری در بلاروس در ۹ اوت، پس از یک روز طولانی مذاکرات مجمع دولتی ۴۷ نفره در ژنو در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری شوروی سابق صورت گرفت.

بلاروس به این بحث اعتراض کرد اما در حال حاضر عضو این شورا نیست و نمی توانست جلوی قطعنامه را گیرد.

ماکی همچنین به احتمال معرفی تحریم ها علیه مینسک از سوی اتحادیه اروپا پرداخت و گفت پاسخی اجتناب ناپذیر است.

در اظهار نظرهای منتشر شده در وب سایت وزارت امور خارجه به ما استناد شد: «البته ما موظف خواهیم بود به اندازه کافی پاسخ دهیم.»

وی در این بیانیه آمده است: «البته هم تحریم های شخصی علیه نمایندگان ساختارهای مختلف اتحادیه اروپا و هم علیه نمایندگان کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت.»

وی همچنين گفت پاسخ بلاروس به تحريم های احتمالی می تواند بر اعتباربخشی اعطا شده به نمايندگان رسانه های بين المللی که به آنها اجازه می دهد در داخل کشور فعالیت کنند، تاثير بگذارد.

(رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب