بوروندی حزب حاکم نامزد برنده انتخابات ریاست جمهوری با 68 درصد آرا

صادر شده در: 25/05/2020 - 16:14Modified: 25/05/2020 - 16:16 بوروندی حزب حاکم نامزد Evariste Ndayishimiye بود

توسط NEWSPISHGAMANNN در 5 خرداد 1399

صادر شده در: Modified:

بوروندی حزب حاکم نامزد Evariste Ndayishimiye بود روز دوشنبه اعلام کرد که برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور که مخالفان گفته بود ناقص.

تبلیغات

ملی کمیسیون مستقل انتخابات در نتایج به صورت زنده در Burundian رسانه ها اعلام کرد که Ndayishimiye برنده شده بود 68.72 درصد آرا در حالی که رهبر مخالفان Agathon Rwasa آمد و در آنجا با 24.19 درصد است.

Ndayishimiye, 52 سابق ارتش که مدتها حاکم CNDD-FDD به جای رئیس جمهور Pierre Nkurunziza شده است که در قدرت پس از سال 2005 که سال های پایانی در کار بوده است موجب ویرانی با آشفتگی.

Nkurunziza سوم-مدت اجرای انتخابات در سال 2015 موجب خشونت که در سمت چپ حداقل از 1200 مرده و تحت فشار قرار دادند 400,000 به فرار از کشور.

Ndayishimiye است به ارث می برند عمیقا جدا شده کشور تحت تحریم و قطع کمک کنندگان خارجی آن در اقتصاد ملی و روح و روان آسیب دیده توسط سال از خشونت سیاسی و نقض حقوق بشر.

انتخابات انجام شد و با اندک توجه به شیوع کروناویروس -- که شده است تا حد زیادی نادیده گرفته شده -- و در بالای بالقوه بحران بهداشت عمومی مخالفان به نظر می رسد مجموعه ای برای مسابقه از نتیجه انتخابات.

هیچ ناظران خارجی اجازه داده شد در به نگه داشتن چشم در روند انتخابات.

Rwasa اصلی مخالفت نامزد در حال حاضر به اتهام قتل گفت: عدد اولیه که خود را نشان داد CNL حزب عنوان یک کبودی شکست یک "فانتزی".

کهنه سیاستمدار جذب جمعیت زیادی در طول مبارزات انتخاباتی و ناظران گفت: او ممکن است به درو مزایای یک مردم خسته CNDD-FDD حکومت.

این CNL ادعا کرده است که چاشنی از صندوق های رای, نماینده, رای گیری و ارعاب و گفت آن رای گیری عوامل دستگیر شده بودند و یا بوت کردن در طول رای گیری و شمارش.

اما Rwasa در حال حاضر اشاره کرد او را به خیابان ها در اعتراض و درخواست تجدید نظر به دادگاه قانون اساسی هر چند به نظر او فرایند ناقص است.

'آرام و هوشیار'

تجاری سرمایه بوجومبورا آرام بود روز دوشنبه با مغازه ها باز و تنها افزایش اندکی در دید نیروهای امنیتی.

یک عضو ارشد حزب حاکم که صحبت خواست نامش فاش نشود گفت: این حزب تا به حال خواست حامیان آن به آرام باقی می ماند.

"پیام بود برای آرام باقی می ماند و مراقب باشند ... نه به تحریک و هنگامی که زمان مناسب است حزب را به ما بگویید هنگامی که به جشن ما پیروزی است."

کمیسیون انتخابات هنوز برای پاسخ به اتهامات تقلب اما Pierre Nkurikiye سخنگوی بوروندی وزارت امنیت عمومی متهم از اعضای CNL اقدام به تقلب در تایید برخی از اعضای خود را برای بازداشت شدند و جزئی حوادث.

یک دیپلمات خارجی در بوروندی صحبت ناشناس بیان قوی و تردید در مورد نتیجه رسمی کرد و آن را تعجب آور نیست.

"ما انتظار داشتند که آن را به اتفاق می افتد مثل این. هیچ کس می تواند برای یک لحظه تصور کنید که CNDD-FDD و آن ژنرال خواهد صرفنظر کردن از قدرت در هر راه" دیپلمات است.

بروندی که بانک جهانی رتبه در میان جهان سه فقیرترین کشورهای تحت تحریم از آن اهدا کنندگان عمده پس از 2015 که Nkurunziza تصمیم به اجرا برای سومین دوره به عنوان رئیس جمهور باعث خشونت ناآرامی و هرج و مرج سیاسی.

بوروندی شدیدا تحت کنترل حزب حاکم و آن جناح جوانان این Imbonerakure متهم شده است از پرقدرت سرکوب علیه دولت منتقدان پس از 2015.

دولت و نیروهای امنیتی متهم شده اند توسط گروه های حقوق بشر و سازمان ملل از جنایت علیه بشریت و شدید حقوق بشر مانند شکنجه, ناپدید شدن جنسی خشونت و اعدام.

Ndayishimiye انتظار می رود که سوگند برای مدت هفت سال در اواخر ماه اوت زمانی که Nkurunziza مدت به پایان می رسد.

ناظران اشاره کرده اند که معلوم نیست که آیا Ndayishimiye خواهد بود قادر به حکومت از دخالت Nkurunziza که در ماه فوریه بالا بود توسط مجلس به رتبه "عالی راهنمای برای میهن پرستی" و باقی خواهد ماند رئیس حزب بسیار با نفوذ شورای بزرگان.

نتایج نهایی انتخابات اعلام خواهد شد توسط دادگاه قانون اساسی در ژوئن 4.

(AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن