مصر را در مجلس تصویب ممکن است مداخله در لیبی

صادر شده در: 20/07/2020 - 20:34 مصر در پارلمان مورد تایید استقرار نیروهای مسلح در خارج از کشور برای مبارزه ب

توسط NEWSPISHGAMANNN در 30 تیر 1399

صادر شده در:

مصر در پارلمان مورد تایید استقرار نیروهای مسلح در خارج از کشور برای مبارزه با "جنایی شبه نظامیان" و "خارجی گروه های تروریستی" در "جبهه غرب" پس از رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی هشدار داد مصر به دخالت در کشورهای همسایه لیبی در سراسر مصر مرزی غرب.

تبلیغات

مجلس به اتفاق آرا تصویب کرد: "استقرار اعضای نیروهای مسلح مصر در مبارزه با ماموریت های خارج مصر از مرز برای دفاع از امنیت ملی مصر... در برابر جنایی نظامیان مسلح و عناصر تروریستی خارجی" آن را در بیانیه ای گفت.

این تصمیم پس از Sisi هفته گذشته گفت که مصر نمی خواهد بیکار ایستاده اگر وجود دارد یک تهدید برای امنیت ملی مصر اگر مجلس به تصویب آن است.

این حرکت می تواند مصر و ترکیه هر دو از متحدین آمریکا است که پشتیبانی از طرف رقیب در لیبی در هرج و مرج جنگ نیابتی به رویارویی مستقیم.

Sisi است به نام استراتژیک شهر ساحلی سرت یک "خط قرمز" و هشدار داد که هر گونه حمله به این شهر خواهد بی درنگ قاهره به مداخله نظامی برای حفاظت از مرز غربی آن با نفت خیز کشور است.

لیبی فرو شد به هرج و مرج زمانی که یک قیام ناتو مورد حمایت در سال 2011 سرنگون دیرین دیکتاتور معمر قذافی بود که بعدا کشته شد. این کشور در حال حاضر شکاف بین خاک در شرق تحت کنترل مبارزان به نام ارتش ملی لیبی (LNA) – وفادار به warlord خلیفه Haftar و سازمان ملل متحد حمایت دولت در طرابلس در غرب است.

جنگ نیابتی منطقه ای

این درگیری را تشدید کرده و به یک منطقه جنگ نیابتی سوخت توسط قدرت های خارجی ریختن سلاح و مزدور به کشور است.

مصر پشت Haftar را در حالی که نیروهای ترکیه نیز سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و دولت در پایتخت خبر داد.

ترکیه برای حمایت از طرابلس دولت نیروهای کمک نیروی LNA به رها کردن آن 14 ماه توهین آمیز در طرابلس یک شکست برای Haftar طرح به وحدت لیبی توسط نیروی.

یک تنش ها در لیبی می تواند خطر اشتعال درگیری مستقیم میان قدرت های خارجی است که باید ریخت در سلاح و مبارزان در نقض یک تحریم تسلیحاتی.

Sisi تماس مغلوب ساختن پیشی جستن پیش از رای

آمریکا با ارسال سیگنال های مختلط به رقیب طرف در طول جنگ است اما به طور فزاینده ای نگران مسکو در حال رشد و نفوذ در لیبی که در آن صدها نفر از مزدوران روسی حمایت از یک تلاش ناموفق توسط Haftar است نیروهای خود را برای تصرف طرابلس.

در تماس روز دوشنبه با رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن جلوتر از مجلس رای Sisi تاکید کرد مصر با هدف "جلوگیری از وخامت بیشتر امنیت در لیبی" با توجه به بیانیه ای از ریاست جمهوری مصر می شود. آن گفت که رهبران دو کشور توافق کردند که در حفظ آتش بس و اجتناب از تشدید درگیری نظامی در لیبی است.

مصر دولتی الاهرام روزانه گزارش روز یکشنبه رای گیری در پارلمان در نظر گرفته شده بود به دستور السیسی برای "مداخله نظامی در لیبی برای کمک به دفاع از همسایه غربی ترکیه در برابر تجاوز".

(FRANCE 24 با AFP آسوشیتدپرس و رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن