لیبی تشکیل دولت وحدت ملی ادعا می کند کنترل کامل پایتخت طرابلس

صادر شده در: 04/06/2020 - 15:50Modified: 04/06/2020 - 15:50 لیبی در سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده حکوم

توسط NEWSPISHGAMANNN در 15 خرداد 1399

صادر شده در: Modified:

لیبی در سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده حکومت وحدت روز پنجشنبه گفت که آن را در کنترل کامل پایتخت و حومه آن پس از بیش از یک سال مبارزه با داعش توسط eastern قدرتمند خلیفه Haftar.

تبلیغات

"ما قهرمانانه نیروهای کنترل کامل از بیشتر طرابلس راست به محدوده شهر" محمد Gnounou سخنگوی نیروهای دولت توافق ملی (GNA) گفت: در Facebook post.

اعلام این خبر پس از GNA نیروهای بطوریکه سرمایه غیر نظامی فرودگاه در روز چهارشنبه بیش از یک سال پس از از دست دادن آن در Haftar اولیه رانندگی در پایتخت.

این فرودگاه در طرابلس جنوبی حومه شده بود متروکه پس از سال 2014 زمانی که آن را به شدت آسیب دیده در درگیری میان شبه نظامیان رقیب.

"نیروهای ما در حال ادامه پیشرفت خود را تعقیب تروریستی شبه نظامیان از دیوارهای طرابلس گفت:" GNA معاون وزیر دفاع صلاح Namrush.

"برخی از فرماندهان خود در حال فرار به سوی بنی ولید فرودگاه" در داخل کشور 170 کیلومتر (110 مایل) جنوب شرقی پایتخت وی افزود: در Facebook.

فیلم از GNA سرباز منینگ مواضع تا زمانی که به تازگی توسط Haftar مبارزان بود و کثیرالانتشار در لیبی کانال های تلویزیونی و رسانه های اجتماعی.

آتش بس رزومه

مبارزه برای پایتخت تا به حال به کشته شدن صدها نفر و حدود 200000 نفر به فرار.

GNA نیروهای تقویت شده توسط ترکیه هواپیماهای بدون سرنشین و دفاع هوایی را ساخته اند یک رشته از سود از Haftar نیروهای در ماه های اخیر.

Haftar توسط همسایه مصر و امارات متحده عربی و همچنین روسیه است.

سازمان ملل متحد خواسته است خارج از قدرت به احترام یک توافق در ماه ژانویه در کنفرانس برلین پایان دادن به دخالت خارجی و حمایت بسیار نقض تحریم تسلیحاتی.

در حالی که ژانویه آتش بس با میانجیگری ترکیه و روسیه بوده است بارها و بارها نقض سازمان ملل متحد گفت: مذاکرات بر سر یک آتش بس از سر گرفته شد روز شنبه و استقبال از آن به عنوان یک "مثبت" گام اول است.

موقت سازمان ملل متحد فرستاده استفانی ویلیامز در دیدار با پنج عضو هیئت نمایندگی Haftar نیروهای سازمان ملل متحد سخنگوی استفان نواز گفت که یک جلسه با GNA برگزار خواهد شد در روزهای آینده.

سال 2011 که قیام سرنگون و کشته دیرین دیکتاتور Moamer Kadhafi سقوط لیبی به سال هرج و مرج با دو رقیب دولت و نمرات از شبه نظامیان مبارزه برای قدرت است.

(AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب