مقایسه لباسشویی های ال جی و سامسونگ

ماشین لباسشویی از پرمصرف ترین لوازم خانگی افراد است. حتی یک هفته کار نکردن آن می تواند تاثیر منفی زیادی روی زن

توسط مدیر سایت در 8 اسفند 1402

ماشین لباسشویی از پرمصرف ترین لوازم خانگی افراد است. حتی یک هفته کار نکردن آن می تواند تاثیر منفی زیادی روی زندگی ما داشته باشد. با توجه به بالا رفتن قیمت ماشین لباسشویی در ایران و مشکلاتی مانند تورم، افراد به دنبال به صرفه ترین و در عین حال با کیفیت ترین لوازم هستند تا دوام و مقاومت فراوانی در طولانی مدت داشته باشد. انتخاب چنین ماشین لباسشویی شاید در وهله اول دشوار به نظر برسد، اما بعد از بررسی برخی نکات می توانید خریدی مطمئن داشته باشید.

از میان برندهای مختلفی که روی کار آمده اند، ال جی و سامسونگ از جمله بهترین و پر فروش ترین ها بوده و ایرانی ها نیز توجه زیادی به آن ها دارند. مقایسه لباسشویی ال جی و سامسونگ به ما کمک می کند برای بهترین انتخاب ممکن تصمیم گیری کنیم. هر یک از این دستگاه ها در عین مزایا، نواقصی هم دارند که دانستنشان خالی از لطف نیست. بنابراین برای شناخت هر یک، این مطلب را هرگز از دست ندهید.

معیارهای خرید ماشین لباسشویی

افراد برای مقایسه لباسشویی ال جی و سامسونگ و خرید این دستگاه معیارهایی در ذهن دارند. بسیاری از آن ها ابتدا بودجه ای را تعیین کرده و سپس برای خرید اقدام می کنند. این روزها شرکت های ال جی و سامسونگ اکثر ماشین لباسشویی های موجود در بازار را شامل می شوند که البته بوش هم در کنار آن ها تا حد زیادی مشهور و پر قدرت فعالیت دارد که از قیمت های نسبتا زیاد محصولات آن نباید عبور کرد.

بنابراین کاربران زیادی مقایسه لباسشویی ال جی و سامسونگ را به خاطر قیمت های بهتر، تکنولوژی های جذاب و محبوبیت در ایران انتخاب می کنند. تعداد نمایندگی های هر دو برند در کشورمان کم نیست و این خود یک امتیاز به شمار می آید. این یعنی در صورت هر گونه خرابی قادر به برقراری تماس با شماره تلفن های این نمایندگی ها خواهید بود.

ال جی بهتره یا سامسونگ؟

اگر برای نخستین بار می خواهید ماشین لباسشویی بخرید یا حتی قصد تعویض آن را دارید، باید نیازهای اصلی خود را شناسایی کنید تا در زمان مراجعه به فروشگاه ها یا خرید مجازی، دقیقا بدانید به دنبال چه چیزی هستید. این اطلاعات شامل شرایط و قیمت تعمیرات ماشین هم می شوند. بعضی دستگاه ها گران تر هستند و طبیعتا لوازم و قطعات آن نیز با تعرفه بیشتری همراه می شود. بنابراین در زمان تعمیر لباسشویی ال جی در کرج باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید.

تکنولوژی های به کار رفته در ال جی و سامسونگ

شستن لباس ها با ماشین لباسشویی های نسل جدید به نسبت نسل های قدیمی تر بهتر است و افراد می توانند لباس های خود را در مدت زمانی کمتر و با کیفیتی بالاتر پاکیزه کنند. دلیل آن را نیز باید تکنولوژی های استفاده شده در این نسل عنوان کرد. با قرار دادن آپشن های بیشتر، معمولا تعرفه هم تا حدی افزایش پیدا می کند. پس باید ببینید آیا یک فناوری در ماشین لباسشویی برایتان کارآمد است یا خیر.

برای نمونه شرکت ال جی در گذشته از فناوری بخار در ماشین های خود بهره برد و توانست از بسیاری از رقبای خود سبقت بگیرد. سایر شرکت ها در ادامه از این ایده طلایی الگو گرفتند تا دستگاه هایی بهتر را راهی بازار کنند. ال جی در ادامه سیستم 6motion را در دستگاه های خود پیاده کرد که موجبات را برای تمیزتر شدن لباس ها فراهم می کند.

برند سامسونگ نیز در سوی دیگر بیکار ننشست و از تکنولوژی پاورفوم برای نشان دادن عمق تمیزی لباس ها استفاده کرد که استقبال فوق العاده مردم را در بر داشت. ماشین لباسشویی های سامسونگ که در سال های قبل تر دل مشتریانش را تا حد زیادی زده بود، با رونمایی از چنین آپشن هایی دوباره محبوبیت فراوانی کسب کرد. بنابراین با مقایسه لباسشویی ال جی و سامسونگ از نظر تمیزی لباس ها، هر دو را می توان در یک رتبه لحاظ کرد.

میزان مصرف ماشین لباس شویی ال جی بیشتر است یا سامسونگ؟

شاید میزان مصرف آب و برق در ماشین های لباسشویی در گذشته اهمیت چندانی نداشت، اما استفاده درست از منابع در این روزها اولویت بسیاری از انسان ها شده است. از این رو تولید کنندگان این دستگاه ها نیز ویژگی هایی را برای صرفه جویی در مصرف آب و برق در نظر گرفته اند تا استفاده بهینه ای از آن ها داشته باشیم. برای نمونه برخی از آن ها با پر کردن آب به صورت خودکار در مخزن لباسشویی باعث صرفه جویی در مصرف آب می شوند.

از راه های پی بردن به کم مصرف بودن لباسشویی ها باید برچسب انرژی درج شده روی جعبه یا بدنه دستگاه را نام برد. هر دو شرکت ال جی و سامسونگ این نشان را روی خود دارند تا مشتری بهتر راهنمایی شود. یکی دیگر از راه های کم مصرف کردن آب در این دستگاه ها قابلیت Sesneclean است که توسط آن اگر ناچار به روشن کردن دستگاه برای چند تکه لباس باشید، آب صرفا تا جایی که لباس هست تنظیم می شود. به عبارت دیگر در این شرایط آب زیادی مصرف نشده و به به اندازه پوشاک قرار داده شده لحاظ می گردد که آن را می توان در لباسشویی های ال جی یافت.

مزایای ماشین لباسشویی ال جی

در ادامه مقایسه لباسشویی ال جی و سامسونگ بد نیست سری به ویژگی های مثبت موجود در برند ال جی بزنیم و ببینیم دلیل انتخاب متعدد آن توسط مردم چیست؟

  • خوشبختانه ماشین های لباسشویی ال جی در زمان کار کردن با دستگاه خش خش نکرده و صدایی از خود پخش نمی کند. شاید شما نیز با صداهای مکرر دستگاه خود مشکل داشته باشید، اما ال جی از این نظر خیالتان را راحت خواهد کرد.
  • درایو دایرکت از بخش های مهم هر ماشین لباسشویی به شمار می رود که باید با کیفیت و طول عمر بالا همراه باشد. از این جهت که درایو دایرکت های برند ال جی مقاومت بالایی دارد، می توان تا سال ها از مزایای آن بهره برد. تعداد قطعات به کار رفته در آن ناحیه هم کم بوده و این خود سایش و لرزش کمتر را به دنبال دارد.
  • ماشین لباسشویی اگر تعادل لازم را در زمان فعالیت ایجاد کند، خود یک مزیت مهم به شمار می رود. لرزش در اکثر ماشین های برند ال جی معنایی ندارد و به مکان دیگری غلتیده نمی شود. امروزه کاربران زیادی از برخی تشک ها برای نلغزیدن ماشین لباسشویی خود استفاده می کنند، در حال که اصلا نیازی به استفاده از آن ها در ال جی نیست.

معایب ماشین لباسشویی ال جی

همچنین بد نیست مروری بر ایرادات این دستگاه ها به منظور مقایسه لباسشویی ال جی و سامسونگ داشته باشیم:

  • بعضی از دستگاه های ال جی به خاطر کیفیت بالا، قطعات فوق العاده با کیفیت و همچنین آپشن های دوست داشتنی، به طبع قیمت بالاتری هم دارند. این قیمت گاهی اوقات بسیار زیاد شده و از لیست انتخاب مشتریان خارج می گردد. در میان محصولات منتشر شده از سوی ال جی، دستگاه های به صرفه تری را هم می توان پیدا کرد.
  • اگر از آب بی کیفیتی در بخاری برقی لوله ای ماشین های لباسشویی ال جی استفاده کنید، شاید خرابی هایی را در پی داشته باشد. نوسانات برق که در ایران به وفور تجربه می شود هم از دلایل دیگر خرابی لوله های آن است.
  • برخی مشتریان با مشکلاتی از جمله خرابی بلبرینگ ها دست و پنجه نرم می کنند. اگر بار زیادی را در هر بار وارد دستگاه کنید، بلبرینگ ها نیز به مرور دچار نقص می شوند. بنابراین استفاده حداقل بار ممکن در هر مرتبه را به دارندگان این دستگاه ها پیشنهاد می دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                              

مزایای ماشین لباسشویی سامسونگ

سامسونگ از دیرباز از برجسته ترین برندهای موجود در هر خانه بود و ماشین های لباسشویی آن نیز با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است. پس این شما و این هم مزایای لباسشویی های سامسونگ:

  • در مقایسه لباسشویی ال جی و سامسونگ، زیبایی در طراحی ماشین های سامسونگ را نباید از یاد برد. متخصصان و طراحان خوش ذوق حاضر در سامسونگ در طی این سال ها دستگاه هایی بسیار زیبا را تولید کرده اند. این زیبایی تاثیر فراوانی در آشپزخانه های ایرانی داشته است و در صورت خرید، از این مزیت برخوردار خواهید بود.
  • اگر به دنبال دستگاهی با بالاترین سرعت ممکن در شست و شو هستید، از این محصولات سامسونگ خریداری کنید. این دستگاه ها برای افرادی ساخته شده است که در کمترین زمان به دنبال بهترین نتایج هستند. تمام پروسه مرتبط با شستن و خشک کردن لباس ها با سرعت مناسبی به اتمام می رسد.
  • اگر به لباسشویی های سامسونگ دقت کنید، دربی کوچک را روی درب اصلی مشاهده می کنید که در واقع ابتکار طراحان این شرکت است. این درب کوچک بسیاری از مشکلات شست و شوی لباس ها را برطرف کرده است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در زمان شست و شوی لباس ها، انداختن برخی لباس های کثیف را فراموش کرده اید. بنابراین از این درب می توان برای انداختن لباس های فراموش شده در جریان فعالیت دستگاه استفاده کرد.

معایب ماشین لباسشویی سامسونگ

  • درست مانند برند ال جی، هزینه تعمیر برخی دستگاه های سامسونگ هم بالاست و باید فکری به حال این موضوع کنید. البته رعایت نکات جهت سالم نگه داشتن دستگاه، دوام آن را در بر دارد.
  • بعضی قطعات ماشین های لباسشویی سامسونگ تا حدی کمیاب هستند و کاربران در زمان تعمیر لباسشویی سامسونگ یا مراجعه به نمایندگی سامسونگ در اسلامشهر این شرکت ممکن است کمی اذیت شوند. البته در صورت پیدا کردن نمایندگی های معتبر، خیالتان از این بابت راحت خواهد شد.

سخن پایانی؛ کدام ماشین لباسشویی را بخریم؟

مقایسه لباسشویی ال جی و سامسونگ هدف از نوشتن این مطلب بود که امیدواریم نکات کافی دستگیرتان شده باشد. در نهایت بسیاری از مخاطبان شاید با این سوال مواجه شوند که از میان این برندها باید کدام یک را انتخاب کنند؟ خوشبختانه از آن جایی که هر دو برند در طراحی و قرار دادن فناوری ها درون دستگاهشان خوب عمل می کنند، خرید هر یک به نوعی منطقی خواهد بود.

با این حال با توجه به نیاز، بودجه و سلیقه خود به لحاظ طراحی و آپشن های گوناگون می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. آیا به نظر شما برند دیگری در حال رقابت با این دو برند هست یا خیر؟ حتما این پاسخ را در بخش نظرات درج کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن