هنگامی که یک رادیکال ایده اساسی جهانی درآمد به دست آوردن حمایت

صادر شده در: 01/06/2020 - 19:32بروز رسانی: 01/06/2020 - 19:32 به عنوان Covid-19 pandemic غرق اقتصادهای سراسر

توسط NEWSPISHGAMANNN در 12 خرداد 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

به عنوان Covid-19 pandemic غرق اقتصادهای سراسر جهان و منجر به رکورد نرخ بیکاری برخی از سیاستمداران و تحلیلگران در حال بازبینی ایده جهانی درآمد. اسپانیا در روز جمعه معرفی یک پایه درآمد برای فقرا – که یک نسخه از اساسی جهانی درآمد است که می تواند به مفهوم به دست آوردن زمین.

تبلیغات

در مواجهه با یک بحران اقتصادی جهانی ناشی از رمان coronavirus ایده اولیه درآمد پرداخت می شود به همه شهروندان است که به سرعت در حال به دست آوردن جدید کشش.

با یکی از بالاترین نرخ فقر در اروپا و اسپانیا در زمان اولین مراحل آزمایشی به سوی جهانی درآمد اولیه روز جمعه پس از تصویب دولت حداقل درآمد €1,108 ($1,230) در هر ماه حدود 2.5 میلیون نفر از فقیرترین شهروندان است. آن را تبدیل به اولین کشوری در جنوب اروپا به راه اندازی چنین طرح در طول بیماری همه گیر.

این موضوع از پایه درآمد در قلب ائتلاف توافق بین سوسیالیست ها و جناح چپ حزب پودموس.

"امروز جدید اجتماعی مناسب متولد شده است" گفت: پابلو ایگلسیاس, اسپانیا, معاون نخست وزیر و رهبر پودموس در روز جمعه تأکید کرد که این بحران به حال "شتاب لازم الاجرا" این اولین گام به سوی جهانی درآمد.

طرفداران یک درآمد پایه استدلال می کنند که آن را محافظت می کند آسیب پذیر از عدم اطمینان اقتصادی به خصوص کسانی که در خارج از معمول اجتماعی شبکه های ایمنی مانند خود اشتغالی کارگران پاره وقت و گاه به گاه کارگران را که تا به اصطلاح فرفره اقتصاد است.

"این می تواند واقعا trendsetting برای جنوب اروپا اگر برای اولین بار ما به حفظ یک رویکرد بیشتر سازگار به درآمد کمک, گفت:" لوئیس Haagh یک استاد سیاست در بریتانیا دانشگاه و اساسی درآمد مدافع در مصاحبه با رادیو فردا.

به دست آوردن زمین در اروپا

دانشگاه آکسفورد مطالعه نشان می دهد که 70 درصد از اروپایی ها در حمایت از این مفهوم اساسی جهانی درآمد – در میان آنها سیاستمداران از سراسر شکاف سیاسی.

"زمان آن رسیده است برای پایه جهانی درآمد" اسکاتلندی نخست وزیر Nicola Sturgeon گفت: در یک جلسه مطبوعاتی در coronavirus در ادینبورگ و اضافه کرد که او تا به حال درگیر در سازنده "بحث" با دولت بریتانیا در مورد این مسئله.

قبل از به قدرت رسیدن در سال 2018 ایتالیا جنبش پنج ستاره مبارزه سخت به صورت قابل توجهی پایه درآمد برای همه ایتالیایی ها. آن تصمیم گرفتند برای بیشتر از متوسط "تابعیت درآمد" یک کمک هزینه برای کمک به فقیرترین پس از تحقق این کشور به خزانه شدند و بیش از حد تهی به حمایت از یک طرح جهانی.

در فرانسه اولین rumblings در حمایت از جهانی درآمد اولیه می تواند شنیده شود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017, زمانی که نامزد سوسیالیست Benoît همون ساخته شده و آن را بخش مهمی از مبارزات انتخاباتی خود را. هر چند او دچار ضربه ویرانگر در این نظر سنجی به پایان رسید که او جاه طلبی های ریاست جمهوری خود سیاست همچنان ادامه دارد و برای به دست آوردن کشش.

از ژان ژورس بنیاد جناح چپ اتاق فکر تجدید نظر کرده همون ابتکار در پی سلامت فعلی و بحرانهای اقتصادی و پیشنهاد بی قید و شرط اساسی درآمد از بین €725 و 1000 €در هر ماه برای فرانسه فقیرترین خانوار. هشتاد کشور سیاسی و مدنی ارقام امضا طومار در مارس 4 حمایت این بنیاد پیشنهاد.

فنلاندی آزمایش

اما از آن است که فنلاند که رفته دورترین در تست امکان سنجی اولیه جهانی درآمد. در سال 2017 آن را راه اندازی یک دولت-اجرای برنامه آزمایشی است که در آن 2000 نفر از مردم بیکار دریافت بی قید و شرط درآمد €560 هر ماه برای دو سال. این درآمد می تواند همراه با خانواده کمک هزینه و حقوق و دستمزد اگر آنها در بر داشت یک کار و بازگشت به نیروی کار است.

حتی اگر 55 درصد از سود گزارش شده احساس شادتر به طور کلی به عنوان یک نتیجه از دریافت درآمد در مقایسه با 46 درصد و در گروه شاهد در پایان تنها 43.7 درصد از سود کار در مقایسه با 42.8 درصد در گروه کنترل ، این یافته ها به طور گسترده ای panned به عنوان درآمد نیست افزایش اشتغال امیدوار بود. سپس آن منجر به فنلاندی دولت کشیدن پلاگین بر روی این طرح در مجموع این ادعا آن را بیش از حد پر هزینه به رفتن نگه دارید.

محققان به سهم خود استدلال می کنند آنها صالح کافی بودجه دولت و کاهش حجم نمونه.

تضعیف نیروی کار حمایت?

دولت ها ممکن است احساس آنها در حال حاضر در بیش از حد فشار مالی به صندوق اساسی درآمد طرح.

"در بحران ما در, من نمی بینم که چگونه دولت خواهد سوار در جهانی درآمد با فشار بازارهای مالی, بانک بین المللی و سازمان های مالی در کشورهای بودجه گفت:" جوآن Cortinas-Munoz یک محقق در مرکز جامعه شناسی سازمان ها در دانشگاه پلیتکنیک پاریس و متخصص در سیاست های اجتماعی در اسپانیا در مصاحبه با فرانس 24.

علاوه بر این دولت نیاز به اطمینان حاصل شود چنین طرح می تواند از لحاظ مالی پایدار در دراز مدت.

حامیان نئو-لیبرالیسم نه تنها آنهایی که تردید از زنده ماندن از اساسی جهانی درآمد. برخی از سمت چپ هشدار می دهند این می تواند چیزی از یک اسب تروجان منجر به کمتر حمایت در بازار کار به عنوان کارفرمایان به دنبال استفاده از این درآمد در حال حاضر ارائه شده توسط دولت به کارگران پرداخت دستمزد پایین تر.

"در آن نئو-لیبرال مفهوم جهانی درآمد قرار است به جای رفاه اجتماعی حمایت (سلامت پوشش کمک هزینه مسکن...). اما دومی ضروری است به عنوان یک تور ایمنی برای جلوگیری از سقوط به فقر شدید" یادداشت ATD چهارم جهان یک عدالت اجتماعی بشر مستقر در فرانسه است.

طرفداران معتقد هستند که جهانی درآمد اولیه می تواند نه تنها به ارائه یک راه نجات بیشتر از نظر مالی آسیب پذیر است اما همچنین یک فرصت برای بازسازی اقتصادهای در حال حاضر غوطه وری را به رکود اقتصادی به دلیل Covid-19.

این مقاله ترجمه شده از نسخه اصلی در فرانسه.



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن