ترامپ از فاکس نیوز می خواهد خبرنگاری را که اظهارات 'بازنده ها' مرده جنگ را تأیید کرده بود اخراج کند

صادر شده در: 06/09/2020 - 12:32اصلاحشده: 06/09/2020 - 12:35 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از آن که بخش

توسط NEWSPISHGAMANNN در 16 شهریور 1399

صادر شده در: 06/09/2020 - 12:32اصلاحشده: 06/09/2020 - 12:35

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از آن که بخش هایی از یک داستان بمب گذاری شده در مورد رئیس جمهور را که از سربازان سقوط کرده آمریکا به عنوان «مکنده» و «بازنده» اشاره می کرد، تأیید کرد، خواستار اخراج خبرنگار امنیت ملی خود شده است.

تبلیغات
ادامه

ترامپ پس از آن زیر آتش قرار گرفت که مجله آتلانتیک گزارش داد که تصمیم گرفته است در نوامبر ۲۰۱۸ از بازدید از یک گورستان نظامی آمریکا در فرانسه بگذرد زیرا «پر از بازنده» بود.

توضیح رسمی برای آن دیدار از دست رفته آب و هوای بد بود.

جنیفر گریفین خبرنگار فاکس نیوز گفت دو مقام سابق دولت به او تأیید کرده اند که رئیس جمهور «نمی خواهد برای ارج نهادن به کشته شدن جنگ آمریکا رانندگی کند» در گورستان آیسنه-مارن در خارج از پاریس، دلالت بر آب و هوا عاملی نیست.

دو مقام سابق sr Trump admin تایید .@JeffreyGoldberg گزارش داد که رئیس جمهور ترامپ جانبازان را منصرف کرد و نمی خواست برای ارج نهادن به کشته شدگان جنگ آمریکا در گورستان آیسنه مارن در خارج از پاریس رانندگی کند.

— جنیفر گریفین (@JenGriffinFNC) سپتامبر 4, 2020

یکی از مقامات همچنین به او گفت که ترامپ از کلمه «مکنده ها» برای انکار ارتش استفاده کرده است، اما در زمینه ای متفاوت مربوط به جنگ ویتنام.

او گفت: «وقتی رئیس جمهور در مورد جنگ ویتنام صحبت کرد، گفت: «این یک جنگ احمقانه بود. هر کسی که می رفت مکنده بود،' او به نقل از این مقام بی نام و نشان گفت.

"این یک نقص شخصیت از رئیس جمهور بود. او نمی توانست بفهمد که چرا کسی برای کشورش می میرد، ارزشش را ندارد.»

یک ترامپ خشمگین اواخر روز جمعه توییت کرد: «جنیفر گریفین باید به خاطر این نوع گزارش دهی اخراج شود. هيچوقت حتي براي اظهار نظر بهمون زنگ نگفت @FoxNews رفته است!"

ترامپ در پی داستان در آتلانتیک با عصبانیت از خود دفاع کرده و داستان هایی را توییت و دوباره توییت کرده است که آن را به عنوان «خبر جعلی» محکوم می کند. او سردبیر مجله را جفری گلدبرگ نامید که این قطعه را «اسلیم بال» نوشته بود.

این مجله گفت چهار منبع تأیید کرده اند که ترامپ ایده بازدید از گورستان آمریکا در سال ۲۰۱۸ را رد کرده است زیرا باران موهایش را ظرف می کند و او باور نمی کرد که احترام به کشته شدگان جنگ آمریکا مهم باشد.

منابع من غير قابل استيضاح هستن

فاکس نیوز که به طور معمول دوست دار ترامپ است، به دلیل جانبدار کردن گزارش گریفین در پوشش آن از داستان مورد انتقاد قرار گرفته است.

داستانی که روز شنبه در صفحه اول خود تیتر شده بود: «اختلاف منابع ادعا می کنند ترامپ سفر به گورستان نظامی را بر سر بی زاری از جانبازان کشته شده نیک کرد.»

چند تن از همکاران گریفین در فاکس در توییتر به همراه آدام کینزینگر نماینده جمهوری خواه کنگره که او را «عادلانه و بی ترس» نامیدند، علناً از او دفاع کرده اند.

گریفین در گزارش خود در مورد هوا دو برابر شد و گفت: «من می توانم به شما بگویم که منابع من غیرقابل استیضاح هستند. من با آنچه در فاکس گزارش داده بودیم بسیار احساس اعتماد به نفس می کنم.»

وی افزود: همیشه بهتر است وقتی مردم روی دوربین می آیند، اما می بینید وقتی وقتی بیرون می آیند با رئیس جمهور به صورت متقاطع نابود می شوند و به همین دلیل مردم بی میل هستند.

درست قبل از اینکه آتلانتیک داستان خود را منتشر کند، نظرسنجی روزنامه نظامی تایمز و موسسه جانبازان و خانواده های نظامی دانشگاه سیراکیوز دریافتند که تنها ۳۷٫۴ درصد از پرسنل وظیفه فعال از پیشنهاد انتخاب مجدد ترامپ حمایت می کنند، در حالی که ۴۳٫۱ درصد از جو بایدن حمایت می کنند.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن