جانسون بریتانیا برای لغو توافق خروج از باشگاه فوتبال ، می گوید FT

صادر شده در تاریخ: 07/09/2020 - 03:58 به گزارش مالی تایمز، دولت بریتانیا در حال برنامه ریزی قانونی است که بخش

توسط NEWSPISHGAMANNN در 17 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 07/09/2020 - 03:58

به گزارش مالی تایمز، دولت بریتانیا در حال برنامه ریزی قانونی است که بخش های کلیدی توافق خروج از باشگاه فوتبال چین را لغو خواهد کرد و فروپاشی مذاکرات تجاری با بروکسل را به خطر می بیند.

تبلیغات
ادامه

این روزنامه با استناد به سه نفر آشنا به این طرح ها می گوید انتظار می رود بخش هایی از لایحه بازار داخلی که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، در مناطقی از جمله کمک های دولتی و گمرک ایرلند شمالی «نیروی قانونی بخش هایی از توافق خروج» را از بین ببرد.

یک منبع به FT گفت که این اقدام می تواند «به وضوح و آگاهانه» توافق در مورد ایرلند شمالی را که بوریس جانسون نخست وزیر در ماه اکتبر گذشته امضا کرد تضعیف کند تا از بازگشت به مرز سخت در منطقه جلوگیری کند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که بریتانیا و اتحادیه اروپا مذاکرات مربوط به یک معامله تجاری را از سر می گیرند و جانسون روز یکشنبه گفت اگر تا ۱۵ اکتبر توافقی حاصل نشد، هر دو طرف باید «آن را بپذیرند و ادامه دهند».

جانسون گفت اگر نقطه چسبیده شیلات و کمک های دولتی حل نشود و معامله ای مورد توافق قرار گیرد، بریتانیا رابطه تجاری با بلوکی مانند استرالیا خواهد داشت که «نتیجه خوبی» خواهد بود.

این قانون برنامه ریزی شده، همان گونه که توسط مالینشال تایمز گزارش شده است، تنش بین دو طرف را با تلاش برای باز کردن برخی از عناصر توافق خروج امضا شده در اوایل سال جاری، از جمله عناصر مربوط به مرز بین ایرلند عضو اتحادیه اروپا و ایرلند شمالی، که بخشی از بریتانیا است، قطع خواهد کرد.

این اقدام توسط احزاب دو طرف مرز ایرلند محکوم شد.

سیمون کوونی، وزیر امور خارجه ایرلند که نقش کلیدی در مذاکره در مورد توافق خروج و پروتکل ایرلند شمالی داشت، در توییتر گفت که این اقدام گزارش شده «راهی بسیار غیر عاقلانه برای ادامه خواهد بود.»

اعضای ارشد احزاب سین فاین و اس دی ال پی ایرلند شمالی، دو گروه بزرگ ملی گرای ایرلندی این منطقه نیز همان طور که این روزنامه گزارش داده است، از طرح دولت بریتانیا انتقاد کردند.

(رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن