سوزاندن نیشکر جوامع گل فلوریدا را آلوده می کند. برزیل نشان می دهد که راه دیگری وجود دارد. - ProPublica

[ad_1]

توسط NEWSPISHGAMANNN در 9 دی 1400
[ad_1]

در سال جاری، خبرنگاران پالم بیچ پست و پروپوبلیکا به بررسی تأثیر سوختن نیشکر در فلوریدا پرداختند. عمل برداشت به تولید بیش از نیمی از نیشکر آمریکا کمک می کند، اما دود و خاکستر را به جوامع رنگارنگ و کم درآمد در قلب ایالت می فرستد.

در گزارش خود متوجه شدیم که کشورهای دیگر راه هایی برای برداشت بدون این سوختگی ها پیدا کرده اند. بنابراین ما اخیراً به برزیل، بزرگترین تولیدکننده نیشکر جهان سفر کردیم تا بدانیم چگونه و چرا آنها به روش دیگری روی آوردند.

برزیل دارای صنعت عظیم نیشکر است که شکر خام، اتانول و برق تولید می کند. این کشور بیش از 20 میلیون هکتار زیر کشت دارد، در حالی که در ایالات متحده کمتر از 1 میلیون هکتار است

در اوایل دهه 1990، ساکنان سائوپائولو، بزرگترین ایالت نیشکر کشور، نگرانی هایی مشابه با ساکنان گلید امروزی ابراز کردند: آنها از خاکستر و دوده که خانه هایشان را پوشانده و از مشکلات تنفسی شکایت داشتند.

در پاسخ به فشار عمومی، مقامات سائوپائولو قانونی را در سال 2002 تصویب کردند که بر اساس آن باید طی سه دهه آینده، سوختگی های قبل از برداشت به تدریج حذف شود. کشاورزان روی تجهیزات برداشت سرمایه گذاری کردند که به آنها اجازه می داد نی ها را بدون سوزاندن برش دهند. در سال های آینده، صنعت نیشکر با دولت ایالتی همکاری می کند تا تقریباً تمام سوختگی ها را تا سال 2017 از بین ببرد و اقدامات دیگری را برای حفاظت از محیط زیست انجام دهد. (سوزاندن هنوز تا سال 2031 در مناطقی که برای برداشت ماشینی بسیار شیبدار هستند مجاز است.)

نتایج چشمگیر هستند. برگ‌های خشک نیشکر که زمانی در دود بلند می‌شدند، اکنون پوششی محافظ روی مزارع تشکیل می‌دهند و خاک را غنی می‌کنند. برخی از این برگ‌ها که معمولاً در برزیل کاه نامیده می‌شوند، برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر نیز جمع‌آوری می‌شوند. برق مازاد کارخانه ها اغلب با سود قابل توجهی به شبکه فروخته می شود.

«من شک ندارم که امروز هیچکس نمی‌خواهد به گذشته برگردد و هیچ‌کس نمی‌خواهد بسوزد [sugar cane]«آنتونیو دی پادوآ رودریگز، مدیر فنی انجمن صنعت نیشکر برزیل گفت.

ProPublica درخواست های متعددی از دو تولیدکننده بزرگ شکر در فلوریدا برای فیلمبرداری از فرآیندهای برداشت و آسیاب و انجام مصاحبه های درون دوربینی با نمایندگان شرکت در مورد این داستان ارائه کرده است. سخنگوی US Sugar نپذیرفت. فلوریدا کریستالز به درخواست های متعدد برای اظهار نظر پاسخ نداد.

با این حال، شرکت اخیر قبلاً به خبرگزاری ها گفته بود که برزیل یکی از چندین کشور "برای مقایسه با فلوریدا جنوبی" به دلیل تفاوت در شیوه های کشاورزی، خاک، آب و هوا و مقررات نامناسب است.

اگرچه این شرکت جزئیات بیشتری در مورد ادعاهای خود ارائه نکرد، یک گروه حامی صنعت گفت که کاه باقی مانده از برداشت نی های خام و نسوخته باعث پوسیدگی در خاک غنی از مواد مغذی فلوریدا و جذب آفات می شود. کشاورزان برجسته برزیلی و رهبران صنعت اذعان کردند که خاک فلوریدا از برخی جهات کلیدی با خاک آنها متفاوت است، اما به ما گفتند که چالش های ناشی از کاه باقی مانده را می توان به طور موثر مدیریت کرد.

آرنالدو بورتولتتو، رئیس تعاونی سائوپائولو قند پانیرز گفت: "اگر مشکل در نی است، آن را بالا می برید و انرژی تولید می کنید و در نتیجه دو بار برنده می شوید."

در واقع، برخی از نیزارهای فلوریدا در حال رشد بدون سوختن در مناطق حائل «حساس به دود» در نزدیکی مدارس، بیمارستان‌ها، بزرگراه‌ها و تأسیسات حمایت از زندگی هستند. نه US Sugar و نه Florida Crystals به سؤالاتی در مورد اینکه چرا نمی‌توان غیرسوزاندن را گسترش داد، پاسخ نداده‌اند.

جودی سانچز، معاون Sugar در ایالات متحده، پیشتر به Palm Beach Post و ProPublica گفته بود که هر گونه تغییر در شیوه های برداشت فلوریدا "تأثیر اقتصادی قابل توجهی" خواهد داشت. با این حال، این شرکت به درخواست جزئیات پاسخ نداد.

در برزیل، این صنعت با موفقیت با پیامدهای مالی انتقال مقابله کرده است. شرکت‌ها مجبور بودند کارگران را بازآموزی کنند و تیم‌های آتش نشانی را برای مبارزه با آتش‌سوزی جنگل‌ها در مزارع نیزار، از جمله تغییرات دیگر، توسعه دهند. خرید ماشین‌های برداشت یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها بود، به گفته انجمن صنعت شکر برزیل، یک گروه تجاری که نمایندگی کارخانه‌ها و کارخانه‌های اتانول را نمایندگی می‌کند.

کارشناسان برزیلی خاطرنشان کردند که شرکت‌های فلوریدا قبلاً ماشین‌های برداشت را خریداری کرده‌اند و سال‌ها مالک آن‌ها هستند.

مارکوس لاندل، مدیر کل مؤسسه کشاورزی کمپیناس، یک مؤسسه تحقیقاتی کشاورزی و دانشگاه بزرگ در سائوپائولو، گفت: «شما فقط از همان ماشینی استفاده خواهید کرد که نی های سوخته را می گیرد و نی های خام را می گیرد.

نمایندگان صنعت و دولت در فلوریدا ادعا می کنند که برزیل نوعی یارانه ارائه می دهد که به جبران هزینه های انتقال کمک کرده است. مقامات دولتی و مدیران شکر در برزیل این ادعا را رد کرده اند و می گویند که شرکت ها یارانه مستقیم دریافت نمی کنند. با این حال، این صنعت از سیاست های فدرال برای حمایت از کشاورزی و ترویج تولید و استفاده از اتانول و سایر منابع انرژی تجدید پذیر سود می برد.

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، در ایالات متحده، دولت فدرال "از قیمت شکر ایالات متحده حمایت می کند، که معمولاً بسیار بالاتر از قیمت های قابل مقایسه در بازار جهانی است."

در برزیل، انتقال به برداشت مکانیزه منجر به از دست دادن خالص مشاغل شده است، زیرا برای کار با ماشین‌های جدید به کارگران کمتری نسبت به بریدن نی با دست نیاز بود. در سال گذشته، مقامات محلی گلیدز و ساکنان به ProPublica گفته اند که اگر آتش سوزی در فلوریدا متوقف شود، از نتیجه مشابهی می ترسند. اما کارشناسان برزیلی به ما گفته اند که انتظار از دست دادن قابل توجه مشاغل در فلوریدا را ندارند، زیرا برداشت در حال حاضر مکانیزه شده است، روندی که در دهه 1990 در آنجا اتفاق افتاد.

در ایالات متحده، تحقیقات کمی در مورد چگونگی حرکت فلوریدا به روش جدید برداشت انجام شده است. کشاورزان دانشگاه فلوریدا روش‌های برداشت جایگزین را مطالعه کرده‌اند و به ما گفته‌اند که ماندن کاه در خاک فلوریدا می‌تواند گیاهان را در کوتاه‌مدت مستعد یخبندان کند و مانع رشد آن‌ها شود، اما می‌تواند مزایای بلندمدت داشته باشد. این مطالعه که توسط لیگ نیشکر فلوریدا - یک گروه صنعتی - و وزارت انرژی فلوریدا تامین شده است، امکان سنجی اقتصادی، از جمله تاثیر روی کار، چنین انتقالی را بررسی نکرد.

مقامات فلوریدا به جای ممنوعیت آتش‌سوزی‌ها را تنظیم کرده‌اند. اما ProPublica و The Palm Beach Post دریافته‌اند که تنظیم‌کننده‌ها بر یک سیستم نظارت هوای فرسوده تکیه می‌کنند که نمی‌تواند جهش‌های کوتاه‌مدت در آلودگی را تشخیص دهد، نشانه‌ای از عصا سوزی فلوریدا. وزارت کشاورزی و خدمات مصرف‌کننده، با تشخیص احتمال آسیب‌های انسانی، محدودیت‌های جدیدی را برای سوزاندن در سال 2019 به تصویب رساند. اما تعداد زباله‌هایی که در نهایت در طول فصل برداشت 2020-21 مجاز شد، قابل مقایسه با سال‌های گذشته بود.

نیکی فرید، کمیسر کشاورزی گفت که او معتقد است "برداشت سبز می تواند جایگزین مناسبی باشد"، اما دفتر او گفت که هیچ روش جایگزینی برای برداشت وجود ندارد "هنوز به عنوان یک گزینه مناسب از نظر زیست محیطی و اقتصادی ظاهر نشده است".

در همین حال، تحقیقات دولتی در مورد اثرات سلامتی سوزاندن نیشکر متوقف شده است. در سال 2016، محققان در وزارت بهداشت فلوریدا پس از اینکه متوجه شدند سوختگی‌های قبل از برداشت، آلاینده‌های سمی هوا منتشر می‌کنند، ارزیابی خطر سلامتی را توصیه کردند. چنین مطالعه ای ارزیابی می کند که آیا اعضای جامعه بیماری های مرتبط با آلاینده های کشف شده توسط محققان را دارند یا خیر. اما پنج سال بعد، این بخش هنوز چنین مطالعه ای را انجام نداده است. به سؤالاتی در مورد چرایی پاسخ نداد.

آیا توصیه ای برای ProPublica دارید؟ به ما در برخورد با روزنامه نگاری کمک کنید.

آیا داستانی برای شنیدن دارید؟ آیا می خواهید منبع اصلی تاریخ برای جامعه، مدارس یا محل کار خود باشید؟ اتصال.

این فرم برای تکمیل به جاوا اسکریپت نیاز دارد.
طراحی شده توسط Screendor.
باز کردن

لولو رمضان از Palm Beach Post و Leticia Klein از Ambiental Media در این گزارش ها مشارکت داشتند. دوریس برک در این مطالعه شرکت کرد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب