شاخ به شاخ هیوندای وراکروز و پرادو دو در

وقتی آسیایی‌ها در عرصه‌ای دست به کار شوند قادرند تا موی دماغ اروپا و آمریکا شوند. یکی از این نمایش‌های قدر

توسط NEWSPISHGAMANNN در 5 شهریور 1399


هشت آپلود
هشت آپلودوقتی آسیایی‌ها در عرصه‌ای دست به کار شوند قادرند تا موی دماغ اروپا و آمریکا شوند. یکی از این نمایش‌های قدرت در عرصه خودروسازی است که در بین کشورهای آسیایی ژاپن و کره جنوبی از موفق‌ترین‌ها هستند. حال تصور کنید این دو کشور دست به ساخت شاسی بلندها بزنند، چه می‌شود. پرادو دو در و وراکروز حاصل تلاش مهندسان این دو کشور است که در مقاله حاضر می‌خواهیم با آن‌ها و امکاناتشان آشنا شویم، پس با ما بمانید.


معرفی دو خودرو
از ژاپن شروع کنیم. تویوتا پرادو دو در یکی از بهترین کراس اوورهای شهری دنیاست که در سال 2010 توسط ژاپنی‌ها طراحی شد. این ژاپنی قد بلند دو سال بعد توسط ایرتویا به ایران رسید و بلیط‌های زیادی برای دیدار با آن به فروش رفت.
کره‌ای‌ها سال 2009 از شاسی بلند 7 نفره وراکروز که با نام هیوندای IX55 نیز شناخته می‌شود، رونمایی کردند. این خودرو نیز توسط آسان موتور از سال 2009 تا 2013 وارد ایران شد و طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرد.


طراحی دو خودرو
به ظاهر پرادو که نگاه می‌کنی جان می‌دهد برای یک آفرودسواری درست و حسابی، که البته این توانایی نیز در آن تعبیه شده است. پرادو را برادر کوچک لندکروز می‌دانند و الحق نیز که حق برادری را خوب به جا آورده است. این خودرو با طراحی بیرونی معقول و متفاوت خود یکی از زیباترین شاسی بلندهای بازار محسوب می‌شود. به درون کابین که می‌رویم با فضایی جادار و طرح چوب در بخش‌هایی از داشبورد و درها و حتی فرمان مواجه می‌شویم که چهره‌ای لوکس به درون این خودرو داده است.
ظاهر وراکروز به خشونت پرادو نیست اما ابهت هیوندا را حفظ کرده است. سپر پلاستیکی، جلو پنجره باریک و چراغ‌های بیضوی در دو طرف و کاپوتی خوابیده ظاهری جذاب به آن داده‌اند. در عقب این خودرو نیز با دو اگزوز در دو طرف این زیبایی دو چندان شده است. کابین وراکروز نیز مانند رقیب ژاپنی‌اش از طرح چوب برخوردار بوده و به نظر زیبا می‌آید.
هشت آپلود

ویژگی‌های فنی دو خودرو
موتور پرادو دو در دارای پیشرانه‌ای 4 سیلندر با 2694 سی سی حجم و از نوع تنفس طبیعی است. ایین موتور قادر به تولید 161 اسب بخار قدرت و 246 نیوتن متر گشتاور بوده و جعبه دنده 4 سرعته اتومات آن قادر به تولید 170 کیلومتر سرعت در یک ساعت آن هم با شتاب 2/12 ثانیه است.
وراکروز ا موتوری 6 سیلندر 24 سوپاپه با 3800 سی سی حجم داشته که قادر به تولید 260 اسب بخار قدرت و 347 نیوتن متر گشتاور بوده و یک موتور قوی و حرفه‌ای به حساب می‌آید. با کمک گیربکس 6 دنده اتومات آن از نوع تیپ ترونیک در یک ساعت مسافت 190 کیلومتر در ساعت را آنهم با شتاب 7/8 ثانیه‌ای می توان طی کرد.
تجهیزات و امکانات دو خودرو
ایمنی تویوتا مجهز به سیستم‌های ترمز TCS، VSC وABS و چهار ایربگ است. سیستم‌های فرمان (هیدرولیک، بشکن، تلسکوپی)، کروز کنترل رادار دار، سنسور عقب، سنسور پارک جلو و عقب و ترمز پارک پدالی از امکانات تعبیه شده برای رانندگان این خودرو است.
سیستم روشنایی پرادو شامل: تنظیم کننده دستی ارتفاع نور چراغ، چراغ مه شکن جلو و عقب و چراغ‌های جلو AFS می‌شود. با کمک صفحه نمایش تعبیه شده در وسط داشبورد می‌توان دمای بیرون، شرایط اطراف خودرو و سنسورهای آن را چک کرد. دیگر امکانات این خودرو شامل:
سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایزر
• گل پخش کن
• کولر با دریچه عقب
• سانروف
• ورود بدون کلید
• گرمکن شیشه‌ها و آینه‌های جانبی هستند.
هشت آپلود
هیوندا وراکروز نیز مجهز به سیستم‌های ترمز ضد قفل ABS و ESP، محافظت کننده از گردن، کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش بوده که در کنار تعبیه 9 کیسه هوا ایمنی خوبی برای راننده و سرنشینان در هنگام تصادف در پی خواهد داشت. در هر دو تیپ GLS و Limited این خودرو راننده می‌تواند به کمک دوربین عقب، سنسور پارک عقب، کروز کنترل و آینه‌های الکتروکرومیک رانندگی لذت بخشی را تجربه نماید. سانروف و درب برقی صندوق عقب این خودرو در پکیجی به نام Premium به آن اضافه شدند.
صندلی‌های چرم با سیستم گرم کن، صندلی برقی 8 حالته راننده و سیستم تهویه برای همه سرنشینان از امکانات رفاهی این خودرو محسوب می‌شوند. فرمان برقی و تلسکوپی، حافظه صندلی راننده و سیستم ورود بدون کلید را نیز می‌توان به این لیست اضافه کرد.

کلام آخر
امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به خوبی پرادو دو در زیر ذره‌بین و وراکروز را با جزییات ارائه کرده باشیم. در بین خودروهای آسیایی محصولات کره جنوبی و ژاپن پرچم این قاره را بالا برده‌اند. گاهی محصولات تویوتا با خودروهای آلمانی رقابت تنگاتنگی دارند که این نشان‌دهنده قدرت طراحان و مهندسان ژاپنی است. در ایم مطلب با هیوندا وراکروز و تویوتا پرادو دو در آشنا شدیم. همانطور که خواندیم این دو خودرو از بهترین‌های دنیای کراس اوورها بوده و با ورود به بازار جهانی خودروسازی مدال‌های زیادی کسب کردند. هر ایرانی آرزوی داشتن یکی از این دو قد بلند آسیایی را دارد. اگر فکر می‌کنید داشتن یکی از این دو در توان مالیتان است خوب پس منتظر چه هستید؟

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن