مشاوره با وکیل

  مشاوره با وکیل چگونه برای مشاوره وکیل آماده شویم یافتن وکیل مناسب برای پرونده خود مستلزم پرسیدن

توسط NEWSPISHGAMANNN در 25 اسفند 1400

 

مشاوره با وکیل

چگونه برای مشاوره وکیل آماده شویم

یافتن وکیل مناسب برای پرونده خود مستلزم پرسیدن سوالات مناسب است. بیاموزید که قبل از در اختیار گرفتن وکیل چه چیزی می توانید بپرسید تا مطمئن شوید که وکیل مناسب را برای پرونده خود انتخاب می کنید.

هنگامی که نیاز به در  اختیار گرفتن وکیل برای خدمات حقوقی دارید، می خواهید مطمئن شوید که فرد مناسب را برای پرونده خود استخدام می کنید. اکثر وکلا یک مشاوره رایگان ارائه می دهند تا شما فرصتی برای تعیین اینکه آیا او فرد مناسبی برای شما است یا خیر. رفتن به اولین جلسه با چند سوال ساده می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که شخص مناسب برای کمک حقوقی مورد نیاز خود را پیدا می کنید. شما در این مشاوره، مشاوره حقوقی زیادی دریافت نخواهید کرد؛ زیرا هدف از آن حل سوال حقوقی شما نیست. بلکه فرصتی برای تعیین اینکه آیا مایل به استخدام این وکیل هستید یا خیر.

پیدا کردن وکیل مناسب

قبل از اینکه بتوانید یک مشاوره با وکیل داشته باشید، باید وکیلی را پیدا کنید که ممکن است مناسب باشد. به دنبال وکیلی باشید که کار خود را بر روی نوع سؤال حقوقی شما متمرکز کند، یا کسی که این را به عنوان یک نوع قانونی که آنها به طور منظم انجام می دهند فهرست می کند. اگر در گذشته از یک وکیل برای چیز دیگری استفاده کرده اید، از او بخواهید که ارجاع دهد. همچنین پرسیدن نام وکیل مناسب از خانواده و دوستان مفید است.

دانش پیشینه

هنگامی که مشاوره وکیل خود را دارید، یکی از سوالات اصلی شما در مورد سوابق وکیل خواهد بود. برخی از افراد از پرسیدن در این مورد وحشت دارند، اما حقیقت این است که شما پول زیادی برای خدمات پرداخت خواهید کرد. شما یک برقکار را که هرگز سیم کشی انجام نداده است استخدام نمی کنید، بنابراین عاقلانه است که در مورد تجربه وکیل سوال بپرسید. می توانید قبل از قرار ملاقات، اصول اولیه را در وب سایت شرکت بیابید، که باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. ممکن است بخواهید بپرسید که وکیل چند مورد از این نوع پرونده ها را رسیدگی کرده است. مثلاً این وکیل در سال گذشته چند طلاق انجام داده است؟ وکیلی که یکی دو کار انجام داده زیاد باتجربه نیست. ممکن است بخواهید بپرسید که وکیل چه مدت به عنوان وکیل  مشغول به کار بوده و چه مدت در شهرستان یا منطقه شما کار کرده است، که به شما این نکته را می دهد که چقدر وکیل با قضات و رویه های دادگاه ها آشنا است.

 

طرح سوال حقوقی

سوال مهمی که باید از یک وکیل بپرسید این است که استراتژی پرونده شما و نتیجه ای که وکیل انتظار دارد چیست. شما می خواهید جزئیاتی در مورد نوع رویه هایی که باید انتظار داشته باشید به دست آورید. بپرسید چقدر طول می کشد تا کل پرونده حل شود. در مورد راهبرد های قانونی که مورد استفاده قرار خواهند گرفت بحث کنید. دریابید که آیا وکیل شما برای حل و فصل اقدام خواهد کرد و آیا میانجیگری یا داوری گزینه هایی هستند. در مورد پاسخ ها و اینکه آیا با آنها راحت هستید فکر کنید. شاید بخواهید به هر قیمتی از محاکمه اجتناب کنید، اما وکیل شما واقعاً می خواهد فقط به محاکمه برود، یا شاید شما قصد حل و فصل ندارید. مهم است که استراتژی وکیل شما مطابق با نیازهای شما باشد.

کار با وکیل شما

یکی دیگر از اجزای مهم انتخاب وکیل، یافتن نحوه رسیدگی و مدیریت پرونده شما توسط شرکت است. در شرکت‌های بزرگ، معمول است که سایر وکلا روی پرونده کار کنند، بنابراین افرادی که واقعاً کار پرونده شما را انجام می‌دهند، ممکن است شخصی نباشند که برای اولین بار با او ملاقات می‌کنید. اکثر وکلای دادگستری وکلا یا دستیاران حقوقی دارند که بسیاری از کارهای اداری و برنامه ریزی را انجام می دهند، بنابراین شما می خواهید بدانید که شخص تماس برای پرونده شما چه کسی خواهد بود. همچنین باید دریابید که هر چند وقت یکبار می توانید با وکیل صحبت کنید. اگر سؤالات حقوقی دارید، در صورت تماس یا پیامک، چه مدت به شما پاسخ خواهید داد؟ هر چند وقت یک بار وکیل یا شرکت با شما تماس می گیرد؟ اگر بعد از ساعت کاری چیزی پیش بیاید چه کار می کنید؟ چه اطلاعات و مطالبی را باید در اختیار وکیل قرار دهید تا پرونده بدون مشکل پیش برود؟

در حالی که در دفتر هستید، به اطراف نگاه کنید و متوجه شوید که آیا این شخص یا شرکتی است که می خواهید با او کار کنید. آیا مردم دوستانه هستند؟ آیا آنها در برابر سؤالات شما صبور هستند؟ آیا احساس می کنید که پرونده شما برای آنها مهم است؟ اگر نه، ممکن است بخواهید به جای دیگری بروید.

موضوعات مالی

یکی دیگر از اجزای مهم پرونده شما هزینه است. هزینه های حقوقی می تواند پیچیده باشد، بنابراین شما می خواهید جزئیات را در مشاوره اولیه خود دریافت کنید. اگر افراد مختلفی روی پرونده شما کار می کنند (مثلاً یک شریک و دستیار حقوقی) همه آنها با نرخ های متفاوتی صورتحساب می دهند، بنابراین ببینید اینها چیست. اکثر وکلای دادگستری درخواست نگهدارنده دارند که مبلغی از قبل است (پیش پرداخت). سپس با نرخ ساعتی در مقابل آن پول صورت‌ حساب می‌دهند. بپرسید که چه مقدار از نگهدارنده (پیش پرداخت) مورد نیاز است، هزینه کل تخمینی چقدر است، دفتر چگونه صورتحساب شما را صادر می کند و آیا طرح های پرداخت یا گزینه های دیگری در دسترس شماست. فراموش نکنید که در مورد هزینه های دادگاه که علاوه بر نرخ های وکیل دریافت می شود، سوال کنید. دریابید که برای پایین نگه داشتن کل صورتحساب خود چه کاری می توانید انجام دهید (به عنوان مثال، ارائه اسناد مالی مورد نیاز در پرونده شما).

ملاقات با یک وکیل برای مشاوره اولیه معمولاً فرصتی برای پرسیدن سؤالات حقوقی عمیق نیست، بلکه فرصتی برای درک این موضوع است که آیا این وکیل برای رسیدگی به پرونده شما مناسب است یا خیر. از این جلسه برای کمک به تصمیم گیری در مورد بهترین وکیل برای پرونده شما استفاده کنید.

تخخص فراموش نشود

وکیل متخصص حقوقی بسیار حائز اهمیت است چرا که  در خیلی از موارد نیاز است که پرونده شما توسط یک وکیل متخصص بررسی شود. برای مثال وکیل طلاق صرفا کار های تخصصی طلاق و امورد مربوط به خانواده را انجام میدهد  

 

 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن