آنچه همه باید درباره مبل بادی بدانند

فرمانروا به همراه اسقف اوتیخیوس (Eutychius) در ۲۷ دسامبر ۵۳۷ کلیسا را در مراسمی با شکوه افتتاح نمودند. در ۲۳

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

فرمانروا به همراه اسقف اوتیخیوس (Eutychius) در ۲۷ دسامبر ۵۳۷ کلیسا را در مراسمی با شکوه افتتاح نمودند. در ۲۳ دسامبر ۵۶۲ کلیسای ایا صوفیا، بار دیگر درهای خود را به روی پرستش کنندگان گشود و اسقف اوتیخیوس (Eutychius) مراسم را اجرا نمود. سلطان در این موزائیک در حالتی جدی و تکریمی دیده میشود. لازم است ذکر شود که بخش عظیمی از موزائیک کاری داخل کلیسا نیز در زمان حکومت امپراتور ژوستین دوم انجام گردید که بین سالهای ۵۷۸ - ۵۶۵ میلادی بود. زلزلههای مهلکی در ماه اوت ۵۵۳ و دیگری در دسامبر ۵۵۷ باعث بروز ترکهای بزرگی در سقف گنبد اصلی و نیمه گنبد بخش شرقی ساختمان گردیده و بالاخره گنبد اصلی در زمین لرزه ۷ می ۵۵۸ کاملاً فرو ریخت که ریزش آن همچنین باعث نابودی محراب گردید. دَر مرمر درون ایا صوفیا در بخش جنوبی گالری قرار دارد. کنستانتین نهم در حال نگهداشتن کیفی پر از جواهر که سمبل نذر او به کلیسا است و ملکه زو در دست خود کتیبهای دارد که سمبل اهداء ملکه به کلیسا میباشد.

​This a rticle has  been do ne ​with GSA Content G en erat᠎or D em ov​ersion !

اگرچه طی دوران تعمیرات توسط ایتالیایی هادر قرن نوزدهم، در محل دفن او یک سنگ قبر و نمادی قرار داده شد. در سال ۷۲۶ لئون سوم فرمانهایی مبنی بر غیرقانونی بودن ستایش و نیایش تصاویر صادر کرد و دستور داد که ارتش او تمامی شمایلهای مذهبی را نابود کند. فوراً پس از تصرف استانبول توسط ترکان عثمانی در سال ۱۴۵۳، ایا صوفیا، به مسجد ایا صوفیا تبدیل گردید. بدنه مبل بادی از بدنه ای توخالی تشکیل شده است که در واقع وزن کمی دارد و سبک است. وزن عظیم گنبد ایا صوفیا از طاقچهها عبور کرده و به ۴ موج شکن تا ستون در گوشههای سالن منتقل میشوند. این وسیله جانبی برای فراهم آوردن امکاناتی همچون مطالعه راحت، استراحت و ریلکسیشن، تماشای تلویزیون، استفاده از بازیهای ویدیویی مانند پلی استیشن و ایکس باکس و حتی خواب نیم روزی به بازار عرضه شده است تا آن را در اتاق شخصی یا در حال و پذیرایی خانه قرار دهید و با لذت استفاده کنید.

در هنگام انتخاب و خرید مبلمان بادی خود حتما به وجود و یا عدم وجود قابلیت های جانبی بر روی آن نیز توجه داشته باشید. اگر قصد خرید مبل بادی را دارید و مبل مورد نظر خود با طرح و رنگ دلخواه را انتخاب کردهاید، میتوانید انواع این مبلها را در فروشگاه اینترنتی اینتکس و یا نمایندگیهای حضوری آنها تهیه کنید. همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب مبل بادی مناسب اهمیت دارند. از این رو داشتن این محصول به جای مبل های دیگر و جایگزین کردن آن مورد اهمیت و توجه زیادی قرار گرفته است. این اثر گویا تا میانه سده ۱۷ میلادی نیز بر جای بوده و در زمان عبدالمجید دوم، غازی عسکر عزت افندی با نوشتن آیاتی از سوره نور آن را پوشاندهاست. امپراتور بعدی بایزید دوم مناره جدیدی را به جای منارهای که توسط پدرش ساخته شده بود، ساخت. در کنار ضد زلزله نمودن ساختمان، سنان همچنین ۲ مناره دیگر در سمت غربی ساختمان و مقبره سلیم دوم را در سمت جنوب شرقی مسجد در سال ۱۵۷۷ ایجاد نمود.

Da ta was c​re ated ​by GSA Content᠎ Generator DEMO.

دیگر آثار اضافه شده در آن وقت شامل جایگاه سلطان، منبر با نمای سنگ مرمر، تخت مخصوص پادشاهی و ایوان سرپوشیده جهت مؤذن را میتوان نام برد. از جمله محصولات خواب و استراحت اینتکس می توان به تشک های بادی تک نفره و دو نفره و تخت ها بادی یک نفره و دو نفره و مبل ها و کاناپه های راحتی و مبل های بادی و کاناپه های بادی تخت خواب شو اشاره کرد . پلاستیک PVC اصلی ترین جنس بدنه ای بوده که برای ساخت مبل بادی استفاده شده و از روکش هایی مانند جیر یا مخمل ، برزنتی و طرح چرم هم برای قسمت رویه آنها به کار می رود تا باعث افزایش ضخامت مقاومت بدنه شود. در طول تصرف قسطنطنیه توسط لاتینها بین سالهای ۱۲۰۴ تا ۱۲۶۱ ایا صوفیا تبدیل به کلیسای کاتولیکهای رم شد. محمد فاتح در همان روز فتح استانبول فرمان تبدیل کلیسای ایا صوفیا به مسجد را صادر کرد و سه روز پس از فتح استانبول، ضمن برپا داشتن مراسم نماز جمعه در ایا صوفیا به امامت آق شمس الدین، خطبه به نام پادشاه فاتح عثمانی خوانده شد. پشتی این دسته از مبلها معمولاً دارای زاویه 130 درجه هستند که برای جلسات رسمی مناسب نیستند ولی میتوان به عنوان ابزاری برای مشاهده تلویزیون نیز استفاده کرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن