استرالیا تقریبا در سه دهه

وارد رکود اقتصادی اول شد صادر شده در تاریخ: 02/09/2020 - 05:53 استرالیا از سال ۱۹۹۱ پس از آن که اقتصاد در سه

توسط NEWSPISHGAMANNN در 12 شهریور 1399
وارد رکود اقتصادی اول شد

صادر شده در تاریخ:

استرالیا از سال ۱۹۹۱ پس از آن که اقتصاد در سه ماهه دوم ۷ درصد کاهش یافت، وارد اولین رکود اقتصادی خود شده است، آمار رسمی روز چهارشنبه نشان داد، چرا که این کشور از همه گیر کروناویروس حلقه می زند.

تبلیغات

اداره آمار استرالیا گفت این سریع ترین انقباض سه ماهه ثبت شده است و به یک اجرای سه دهه ای رشد اقتصادی پایان می دهد که حتی با بحران مالی جهانی دندانه دار نشده بود.

رئیس اداره حساب های ملی ، مایکل Smedes ، گفت : همه گیر و مهار تلاش های مقصر برای افت "بی سابقه" است که بیش از سوابق قبلی "با حاشیه گسترده ای".

رکود اقتصادی به دو چهارم متوالی انقباض گفته می شود. اقتصاد استرالیا در سه ماه گذشته ۰٫۳ درصد کاهش یافت.

نتیجه ای که به طور گسترده انتظار می رود در راستای پیش بینی های قبلی دولت است که تولید ناخالص داخلی در ماه های آوریل و ژوئن هفت درصد منقبض خواهد شد.

Smedes گفت: "سه ماهه ژوئن شاهد انقباض قابل توجهی در هزینه های خانوار در خدمات به عنوان خانوارها تغییر رفتار خود و محدودیت در محل قرار داده شد برای مهار گسترش ویروس کرونا،" Smedes گفت.

ساعت ها کار می کرد تقریباً ۱۰ درصد کاهش یافت در حالی که پرداخت های نقدی مزایای اجتماعی بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت که هر دو رکورد برای کشور بودند.

تجارت نیز در طول سه ماهه ضربه، با واردات کالا پایین 2.4 درصد و صادرات خدمات کاهش 18.4 درصد، آمار اداره نشان داد.

دولت ده ها میلیارد دلار برای مبارزه با سقوط اقتصادی از همه گیر بی خدشه دار کرده است. تعطیلی اجباری استرالیا در اوایل سال اقتصاد را فلج کرد و قفل شدن کنونی پنج میلیون نفر در ملبورن مشکلات آن را ترکیب کرده است.

این کشور در حال حاضر از خشکسالی طولانی مدت و bushfires عظیم است که اقتصاد قبل از بیماری زده بود حلقه.

استرالیا هم اکنون تقریبا 26 هزار مورد مرگ و میر کوید-19 و 663 مورد مرگ و میر ناشی از این ویروس را تایید کرده است که اکثریت قریب به اتفاق در ملبورن و احاطه آن از ماه ژوئیه است.

دولت در ماه ژوئيه بازگشت به رشد در سه ماهه سوم را با کاهش محدوديت های ويروس پيش بينی کرد. اما بسته شدن کسب و کارهای غیر ضروری در ملبورن، دومین شهر بزرگ این کشور، می تواند بهبودی را خفه کند.

مقامات انتظار دارند بیکاری ملی در ماه دسامبر به 9.3 درصد برسد و کسری بودجه تا اواسط سال 2021 به تقریبا یک دهم تولید ناخالص داخلی منفجر شود.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب