مرحله نهایی مسابقات بافندگی در حالی که بریتانیا تهدید به تضعیف پیمان طلاق با اتحادیه اروپا

صادر شده در تاریخ: 07/09/2020 - 03:58 مذاکرات تجاری سی ان پی روز دوشنبه پس از آن در بحران فرو رفت که بریتانیا

توسط NEWSPISHGAMANNN در 17 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 07/09/2020 - 03:58

مذاکرات تجاری سی ان پی روز دوشنبه پس از آن در بحران فرو رفت که بریتانیا به اتحادیه اروپا هشدار داد که می تواند به طور موثری معامله طلاقی را که امضا کرده است لغو کند مگر اینکه بلوک تا ۱۵ اکتبر با یک معامله تجارت آزاد موافقت کند. رئیس اتحادیه اروپا در پاسخ هشدار داد که بریتانیا تعهد قانونی برای احترام به توافق خروج از باشگاه فوتبال چین دارد.

تبلیغات
ادامه

اورسولا فون در لین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه در توییتر خود گفت: "من به دولت بریتانیا اعتماد دارم که قرارداد خروج، تعهدی بر اساس قوانین بین المللی و پیش نیاز هرگونه مشارکت آینده را اجرا کند."

وی افزود: پروتکل ایرلند/ایرلند شمالی برای حفاظت از صلح و ثبات در جزیره و یکپارچگی بازار واحد ضروری است.

در یکی از تکان دهنده ترین چرخش حماسه چهار ساله ، بریتانیا گزارش شده است برنامه ریزی قانون جدید است که بخش های کلیدی از توافق خروج از باشگاه فوتبال لغو -- گامی که ، در صورت اجرا ، می تواند پیمان امضا شده در ماه ژانویه و تنش استوک در ایرلند شمالی به خطر بیندازد.

روزنامه مالی تايمز با استناد به سه نفر آشنا به اين طرح ها گفت انتظار می رود بخش هائی از لايحه بازار داخلی که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، در مناطقی از جمله کمک های دولتی و گمرک ايرلند شمالی «نيروی قانونی بخش هائی از توافق خروج را از بين ببرد» .

بوریس جانسون نخست وزیر این کشور روز دوشنبه خواهد گفت بریتانیا مهلت ۱۵ اکتبر را برای ضربه زدن به یک معامله تجارت آزاد با اتحادیه اروپا تعیین کرده است و اگر هیچ کدام مورد توافق قرار نپذیرد هر دو طرف باید «این را بپذیرند و ادامه دهند.»

جانسون خواهد گفت هیچ معنایی در فکر کردن به جدول زمانی فراتر از ۱۵ اکتبر وجود ندارد.

وی با توجه به اظهار نظرهای منتشر شده از سوی دفترش خواهد گفت: «اگر تا آن زمان ن توانیم به توافق برسیم، آنوقت نمی بینم که توافق تجارت آزاد بین ما وجود خواهد داشت و هم باید این را بپذیریم و هم ادامه دهیم.»

بریتانیا در ۳۱ ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد اما مذاکراتی با هدف محکم کردن یک معامله تجاری جدید پیش از پایان یک ترتیب انتقال وضعیت موجود در ماه دسامبر تا کنون به قوانین کمک های دولتی و ماهیگیری خدشه دار شده است.

بدون معامله، نزدیک به یک تریلیون دلار تجارت بین بریتانیا و اتحادیه اروپا را می توان به عدم قطعیت پرتاب کرد، از جمله قوانین مربوط به همه چیز از قطعات خودرو و داروها گرفته تا میوه و داده ها.

مرحله نهایی مسابقات سی ان سی

طرح گزارش شده برای تضعیف توافقنامه خروج - که در آستانه دور جدیدی از گفتگوها در لندن فاش شد - توسط احزاب دو طرف مرز ایرلند محکوم شد و شگفتی را در بروکسل برانگیخت.

من به دولت بریتانیا برای اجرای توافقنامه برداشت، تعهد تحت قوانین بین المللی و پیش نیاز برای هر گونه مشارکت در آینده اعتماد دارم. پروتکل ایرلند/ ایرلند شمالی برای حفاظت از صلح و ثبات در جزیره و یکپارچگی بازار واحد ضروری است.

— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) September 7, 2020

یکی از دیپلمات های اتحادیه اروپا می گوید: «اگر بریتانیا انتخاب کند که به تعهدات بین المللی خود احترام نذارد، ایستادگی بین المللی خود را تضعیف می کند.» وی می گوید: «چه کسی می خواهد معاملات تجاری با کشوری را که پیمان های بین المللی را اجرا نمی کند، به توافق برسند؟ این یک استراتژی ناامیدانه و در نهایت خود شکست دهنده خواهد بود."

یکی دیگر از دیپلمات های اتحادیه اروپا می گوید: «بدون اجرای درست توافقنامه خروج، نمی توانم تصور کنم که اتحادیه اروپا پیمانی را با کشوری که به تعهدات پیمانی خود پایبند نیست، به پایان خواهد برد.»

سیمون کوونی، وزیر امور خارجه ایرلند که نقش کلیدی در مذاکره در مورد توافق خروج و پروتکل ایرلند شمالی داشت، در توییتر گفت که این اقدام گزارش شده «راهی بسیار غیر عاقلانه برای ادامه خواهد بود.»

اعضای ارشد احزاب سین فاین و اس دی ال پی ایرلند شمالی، دو گروه بزرگ ملی گرای ایرلندی این منطقه نیز همان طور که این روزنامه گزارش داده است، از طرح دولت بریتانیا انتقاد کردند.

جورج یوستیس، وزیر محیط زیست بریتانیا در پاسخ به سوالی در مورد این گزارش در مالی تایمز گفت که ممکن است برخی «ابهامات قانونی» جزئی وجود داشته باشد که باید بر سر پروتکل ایرلند شمالی مرتب شود.

او به اسکای نیوز گفت: ما های گل را جا به جا نمی کنیم.

میشل بارنیر مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا گفت نگران مذاکرات دشوار است اما از اظهار نظر در مورد گزارش FT خودداری کرد.

بارنیر روز دوشنبه به رادیو فرانس اینتر گفت: «ما کاملا ً ساده و آرام و تا پایان می خواهیم که تعهدات سیاسی در متن مورد توافق بوریس جانسون از نظر قانونی به این پیمان ترجمه شود.»

بارنیر می گوید پروتکل ایرلند شمالی این توافق برای اطمینان از وجود هیچ مرز گمرکی فیزیکی بین ایرلند و استان ایرلند شمالی مهم بود.

وی همچنین افزود: شرط اقتصاد متحد و فعال در جزیره [ایرلند] و همچنین احترام به یکپارچگی بازار واحد اتحادیه اروپا بود.

بارنیر در مورد مذاکرات گفت: «من همچنان نگران هستم» و افزود که دولت جانسون خواهان «بهترین های دو جهان» است.

جانسون روز دوشنبه خواهد گفت اگر توافقی صورت ن گيرد، بريتانيا رابطه تجاری با بلوکی مانند استراليا خواهد داشت که «نتيجه خوبی» خواهد بود.

وی خواهد گفت: ما به عنوان دولتی که آماده می کنیم، در مرزهای خود و بنادرمان آماده آن هستیم. "ما کنترل کامل بر قوانین، قوانین ما، و آب های ماهیگیری ما داشته باشد."

در آن صورت، بریتانیا آماده خواهد بود برای پیدا کردن محل اقامت معقول با بلوک در مورد مسائل عملی مانند پروازها، حمل و نقل کامیون و یا همکاری های علمی، با توجه به گزیده.

(فرانسه 24 با رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن