کامرون انتخابات را در ماه دسامبر، علی رغم ناآرامی ها در مناطق انگلوفون اعلام کرد

صادر شده در تاریخ: 08/09/2020 - 01:34 پل بيا رهبر کهنه کار کامرون روز دوشنبه اولين انتخابات منطقه ای اين کشور

توسط NEWSPISHGAMANNN در 18 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 08/09/2020 - 01:34

پل بيا رهبر کهنه کار کامرون روز دوشنبه اولين انتخابات منطقه ای اين کشور را در ماه دسامبر، از جمله در دو منطقه غربی در چنگال شورش اقليت آنگلوفون اعلام کرد.

تبلیغات
ادامه

انتخابات غیر مستقیم در ۶ دسامبر در ۱۰ منطقه کشور شوراهای ارائه شده در قانون اساسی سال ۱۹۹۶ را در اقدامی به سمت تمرکززدایی قرار خواهد داد اما هنوز اجرا نشده است.

اين شوراها همچنين در دو منطقه غربی که شورش نزديک به سه ساله جان خود را از دست داده است، انتخاب خواهند شد.

دو منطقه آنگلوفون بی قرار محل زندگی اقلیت بزرگی از انگلیسی زبانان در کشوری هستند که فرانسوی زبانان اکثریت قریب به اتفاق آن هستند-- وضعیتی که میراث از بین رفتن غرب آفریقا توسط فرانسه و بریتانیا بیش از شش دهه پیش است.

سال ها کینه از تبعیض درک شده علیه آنگلوفون ها منجر به این اعلامیه در اول اکتبر ۲۰۱۷ از جمهوری خود توصیف شده آمبازونیا در دو منطقه شد و باعث سرکوب مقامات شد.

بيا ۸۷ ساله نزديک به چهار دهه است که در قدرت است و در تلاش برای فرونشاندن ناآرامی ها به اين دو منطقه قول وضعيت ويژه ای داده است.

مناطق ۹۰ مشاور را انتخاب خواهند کرد که اختیارات محدودی در مورد مسائل محلی خواهند داشت. بیست نفر از آنها نمایندگان روسای جمهور سنتی خواهند بود.

جان فروندی، رهبر يک حزب کليدی اپوزيسيون گفته است انتخابات را تحريم خواهد کرد مگر اينکه ابتدا آتش بسی در مناطق انگليس زبان وجود داشته باشد.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب