سردبیر برجسته مستقل سایت خبری در مصر دستگیر شد

صادر شده در: 17/05/2020 - 19:17بروز رسانی: 17/05/2020 - 19:17 مصر و نیروهای امنیتی در روز یکشنبه بازداشت سرد

توسط NEWSPISHGAMANNN در 28 اردیبهشت 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

مصر و نیروهای امنیتی در روز یکشنبه بازداشت سردبیر برجسته مستقل خروجی اخبار Mada Masr آن وکیل گفت: آخرین سرکوب علیه روزنامه نگاران.

تبلیغات

لینا Attallah دستگیر شد در خارج از قاهره تورا از زندان به عنوان او در مصاحبه با فعال حقوق لیلا Soueif مادر زندانی فعال علا عبد فتاح با توجه به خروجی اخبار.

"زندان امنیتی سپاه پاسداران خواسته Attallah به نشان دادن کارت شناسایی و بعد به نام او در یک تحقیق که سه ساعت به طول انجامید" وکیل Hassan al-Azhari به خبرگزاری فرانسه گفت.

"ما می دانستیم که پس از آن که او گرفته شده بود به یک ایستگاه پلیس در معادی منطقه و او ظاهر خواهد شد قبل از دادستان فردا (دوشنبه) صبح," او گفت:.

Azhari اضافه شده است که دلیل بازداشت و اتهامات علیه Attallah باقی مانده مشخص نیست.

Mada Masr مصری است و خروجی آنلاین است که به بررسی فساد و مسائل امنیتی در هر دو زبان عربی و انگلیسی.

وب سایت خود را در سال های اخیر مسدود شده در مصر همراه با حدود یک صد نفر دیگر به انتقاد از رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی دولت.

این نشریه به دنبال دور زدن بلوک را از طریق سایت های آینه.

هشدارهای سرکوب آزادی مطبوعات

Attalah بازداشت می آید به عنوان یک طیف وسیعی از حقوق بشر و آزادی مطبوعات گروه هشدار داده اند از یک تعمیق سرکوب آزادی مطبوعات در Sisi مصر است.

"پس از سال 2016 مقامات در مصر قرار ده ها تن از روزنامه نگاران و رسانه های دیگر کارگران به یک کاتالوگ از نقض حقوق بشر فقط برای انجام شغل خود و یا بیان دیدگاه های خود. ده ها تن از روزنامه نگاران شده اند خودسرانه بازداشت الکی 'تروریسم'-مرتبط با اتهام یا محل کار خود را حمله گفت:" فیلیپ لوتر سازمان عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا پژوهش و حمایت مدیر در بیانیه ای در اوایل این ماه.

در ماه نوامبر نیروهای امنیتی حمله کردند Mada Masr دفاتر در قاهره و سوال روزنامه نگاران وجود دارد.

روز پنج شنبه در نیویورک بر اساس گزارش کمیته حفاظت از روزنامه نگاران (CPJ) گفت: مقامات مصری بازداشت روزنامه نگار Haitham Mahgoub که با این نسخهها کار به صورت محلی و متعلق به بخش خصوصی ،

با استناد به وکیل خود CPJ گفت Mahgoub مواجه اتهام پخش اخبار نادرست و پیوستن و کمک های مالی یک گروه تروریستی است.

در ماه مارس روزنامه انگلیسی گاردین گفت: آن خبرنگار در مصر مجبور به ترک پس از او اعتبار لغو شد بیش از یک گزارش coronavirus عفونت در کشور است.

مصر به طور فزاینده ای هدف روزنامه نگاران در جریان سرکوب مخالفان پس 2013 نظامی فردی گری از رئیس جمهور اسلامگرای محمد مرسی.

این سرکوب جاروب شده تا هزاران نفر از اواخر مرسی اسلامگرا حامیان و همچنین فعالان سکولار وکلا و دانشگاهیان.

مصر در رتبه 166 از 180 کشور جهان در سال 2020 گزارشگران بدون مرز (RSF) جهان در فهرست آزادی مطبوعات.

(FRANCE 24 با AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن