سردبیر برجسته مستقل سایت خبری بازداشت شده در مصر

صادر شده در: 17/05/2020 - 19:17بروز رسانی: 17/05/2020 - 19:17 مصر و نیروهای امنیتی در روز یکشنبه بازداشت سرد

توسط NEWSPISHGAMANNN در 28 اردیبهشت 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

مصر و نیروهای امنیتی در روز یکشنبه بازداشت سردبیر برجسته مستقل خروجی اخبار Mada Masr آن وکیل گفت: آخرین سرکوب علیه روزنامه نگاران.

تبلیغات

لینا Attallah دستگیر شد در خارج از قاهره تورا از زندان به عنوان او در مصاحبه با فعال حقوق لیلا Soueif مادر زندانی فعال علا عبد فتاح که به تازگی شروع به اعتصاب غذا کرده اند.

"زندان امنیتی سپاه پاسداران خواسته Attallah به نشان دادن کارت شناسایی و بعد به نام او در یک تحقیق که سه ساعت به طول انجامید" وکیل Hassan al-Azhari به خبرگزاری فرانسه گفت.

او گفت که او بعد از یک ایستگاه پلیس شد و انتظار می رود به نظر می رسد قبل از دادستانی صبح روز دوشنبه اضافه کرد دلیل او را بازداشت و به اتهام باقی مانده مشخص نیست.

بعد از آن در روز یکشنبه Mada Masr توییتی که دادستان دستور داده Attallah آزادی به قید وثیقه از 2000 پوند مصر ($127).

عطاالله فرستاده شد معادی به ایستگاه پلیس برای نهایی آزادی او مراحل آن گفت.

Mada Masr آنلاین خروجی است که به بررسی فساد و مسائل امنیتی در هر دو زبان عربی و انگلیسی.

آن سایت مسدود شده است در مصر در سال های اخیر همراه با صدها نفر دیگر از جمله بسیاری از انتقاد از رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی دولت.

Vpn ها و دیگر سایت های آینه اغلب استفاده می شود برای دور زدن بلوک.

تعمیق سرکوب

Attalah بازداشت می آید به عنوان یک طیف وسیعی از حقوق بشر و آزادی مطبوعات گروه هشدار داده اند از یک تعمیق سرکوب آزادی مطبوعات در Sisi مصر است.

"پس از سال 2016 مقامات در مصر قرار ده ها تن از روزنامه نگاران و رسانه های دیگر کارگران به یک کاتالوگ از نقض حقوق بشر فقط برای انجام شغل خود و یا بیان دیدگاه های خود. ده ها تن از روزنامه نگاران شده اند خودسرانه بازداشت الکی 'تروریسم'-مرتبط با اتهام یا محل کار خود را حمله گفت:" فیلیپ لوتر سازمان عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا پژوهش و حمایت مدیر در بیانیه ای در اوایل این ماه.

در ماه نوامبر نیروهای امنیتی حمله کردند Mada Masr دفاتر در قاهره و سوال روزنامه نگاران وجود دارد. Attallah و دیگران بودند به طور خلاصه بازداشت شده اند.

روز یکشنبه کمیته حمایت از روزنامه نگاران به نام برای Attallah انتشار.

"ما مقامات مصری به طور مستقیم مسئول لینا Attalah آزادی و علا Abdelfattah سلامت" گفت: آن خاورمیانه و شمال آفریقا هماهنگ کننده Sherif منصور.

نیویورک-بر اساس سازمان روز پنجشنبه گفت که مقامات مصری بازداشت روزنامه نگار Haitham Mahgoub که با این نسخهها کار به صورت محلی و متعلق به بخش خصوصی ،

با استناد به وکیل خود گفت: Mahgoub مواجه اتهام پخش اخبار نادرست و پیوستن و کمک های مالی یک گروه تروریستی است.

در ماه مارس روزنامه انگلیسی گاردین گفت: آن خبرنگار در مصر مجبور به ترک پس از او اعتبار لغو شد بیش از یک گزارش coronavirus عفونت در کشور است.

مصر به طور فزاینده ای هدف روزنامه نگاران در جریان سرکوب مخالفان پس 2013 نظامی فردی گری از رئیس جمهور اسلامگرای محمد مرسی.

این سرکوب جاروب شده تا هزاران نفر از اواخر مرسی اسلامگرا حامیان و همچنین فعالان سکولار وکلا و دانشگاهیان.

گزارشگران بدون مرز (RSF) می گوید حداقل 29 روزنامه نگاران برگزار شد و در زندان در مصر است که در رتبه 166هفتم از 180 کشور جهان در آن سال 2020 جهان در فهرست آزادی مطبوعات.

(FRANCE 24 با AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن