جیکوب بلیک صحبت می کند به عنوان اعتراضات در سراسر ایالات متحده در طول تعطیلات آخر هفته ادامه

صادر شده در تاریخ: 07/09/2020 - 02:18 جیکوب بلیک، مرد سیاه پوست که ماه گذشته توسط یک افسر پلیس سفیدپوست در وی

توسط NEWSPISHGAMANNN در 17 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 07/09/2020 - 02:18

جیکوب بلیک، مرد سیاه پوست که ماه گذشته توسط یک افسر پلیس سفیدپوست در ویسکانسین مورد اصابت گلوله قرار گرفت، برای اولین بار از تخت بیمارستان خود صحبت کرد چرا که تظاهرات دوئل کننده بر سر عدالت نژادی و پلیس همچنان تعداد انگشت شماری از شهرهای آمریکا را پرت می کرد.

تبلیغات
ادامه

بلیک در ویدئویی که در توییتر منتشر شد، با لباس سبز بیمارستان، درد مداوم را پس از تیراندازی که او را از کمر به پایین فلج کرد، توصیف کرد.

او در ویدئویی که وکیلش بن کرامپ در اواخر روز شنبه منتشر کرد، گفت: «من منگنه هایی در پشتم دارم، منگنه هایی در معده لعنتی ام دارم.» "نفس کشیدن درد می کند، خوابیدن درد می کند، حرکت از پهلو به پهلو درد می کند، خوردن درد می کند."

تیراندازی ۲۳ اوت به بلیک ۲۹ ساله، اعتراضاتی را بر سر نژادپرستی و وحشیگری پلیس که آمریکا را پس از مرگ یک سیاه پوست دیگر به نام جورج فلوید در ماه مه هنگامی که یک افسر پلیس مینیاپولیس نزدیک به ۹ دقیقه به گردنش گره زد، به سلطنت رساند.

این تظاهرات همزمان با آشوب های گسترده بر سر پیامدهای اجتماعی و اقتصادی همه گیر ویروس کرونا بوده است که نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر را در آمریکا کشته است که بیشترین شمار کشته شدگان در جهان است.

این اعتراضات همچنین به خط مقدم مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری نقل مکان کرده است و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون در تلاش برای انتخاب مجدد در ۳ نوامبر بر سکوی قانون و نظم متمرکز شده است.

در آغاز تعطیلات آخر هفته سه روزه روز کارگر، پلیس در روچستر نیویورک از گاز اشک آور برای متفرق کردن حدود ۲۰۰۰ معترض در چهارمین شب ناآرامی ها بر سر مرگ دانیل پرود، سیاه پوست که پس از برخورد با پلیس در ماه مارس درگذشت، استفاده کرد.

اداره پلیس روچستر روز یکشنبه اعلام کرد ۹ نفر دستگیر شدند و سه افسر پلیس در بیمارستان های محلی به دلیل جراحات وارده در جریان درگیری ها تحت درمان قرار گرفتند.

شهردار دوست داشتنی وارن اعلام کرد که راچستر در حال انتقال تیم مداخله بحران خانوادگی خود و بودجه آن به خارج از اداره پلیس و به وزارت جوانان و خدمات تفریحی در پاسخ به خواسته های تغییر است.

وارن در یک کنفرانس خبری گفت: «من متعهد هستم که به این چالش ها بپردازم تا اطمینان حاصل کنم که تغییر واقعاً پیش می آید.» او گفت خوشحال است که لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک برای تشکیل هیئت منصفه بزرگ برای بررسی مرگ پرود نقل مکان کرده است.

درگیری های خشونت آمیز همچنین شهر پورتلند، اورگن را برای صدمین روز شبانه تکان داد. تظاهرکنندگان سنگ ها و بمب های آتش زا را به سوی پليس پرتاب کردند که به نوبه خود از گاز اشک آور استفاده می کردند و دست کم يک نفر مجروح شدند و منجر به بيش از ۵۰ دستگيری شدند.

به گفته برخی از رهبران مدنی، به دلیل استقرار سربازان فدرال در آنجا در ماه ژوئیه، شهر شمال غربی اقیانوس آرام تا حدودی کانون دیگری باقی مانده است.

(رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن