ارتش لبنان ۴٫۳۵ تُن مواد شیمیایی انفجاری بیشتر در نزدیکی بندر بیروت پیدا کرد

صادر شده در تاریخ: 03/09/2020 - 19:11 ارتش لبنان روز پنجشنبه گفت ۴٫۳۵ تُن نیترات آمونیوم را در نزدیکی ورودی ب

توسط NEWSPISHGAMANNN در 13 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 03/09/2020 - 19:11

ارتش لبنان روز پنجشنبه گفت ۴٫۳۵ تُن نیترات آمونیوم را در نزدیکی ورودی بندر بیروت، محل انفجار عظیمی در ماه گذشته ناشی از انبار بزرگی از همان ماده شیمیایی بسیار انفجاری پیدا کرده است.

تبلیغات
ادامه

بر اساس بیانیه ارتش که توسط خبرگزاری دولتی NNA حمل می شد، مهندسان ارتش لبنان «با آن سر و کار دارند». در بيانيه آمده است که مواد شيميائی در خارج از ورودی نه به بندر پيدا شده اند.

به گفته ارتش، کارشناسان ارتش برای بازرسی فراخوانده شدند و ۴٫۳۵ تُن ماده شیمیایی خطرناک را در چهار کانتینر ذخیره شده در نزدیکی بندر پیدا کردند. جزئیاتی در مورد خاستگاه مواد شیمیایی یا صاحب آن ها وجود نداشت.

این وحی نزدیک به یک ماه پس از انفجار فاجعه بار در ۴ اوت در شهر پاره شد و حدود ۱۹۰ نفر کشته شدند. مقامات گفتند ناشی از حدود ۲۷۵۰ تُن نیترات آمونیوم است که سال ها در شرایط ناامن در یک انبار بندری انباشته شده بود.

این انفجار تمام محله ها را در هم کوبید و ساختمان ها را روده کرد و ۶۰۰۰ نفر را مجروح کرد.

نشانه هایی از زندگی در زیر آوار

نزديک به يک ماه پس از انفجار ويرانگر، امدادگران لبنانی روز پنجشنبه نشانه های زندگی را در آوار يک ساختمان فروريخته در منطقه جميزه در بیروت کشف کردند.

ادي بيتار امدادگر در محل حادثه به خبرنگاران گفت تيمی با سگ نجات حرکت زير آوار را شناسايی کرده است. "این [نشانه های تنفس و نبض] همراه با

حسگر دما به این معنی است که امکان زندگی وجود دارد.»

ماروان آبود فرماندار این شهر در محل حادثه به خبرنگاران گفت چهارشنبه شب یک سگ اسنیفر که امدادگران شیلی از آن استفاده می کردند به بویی از محل پاسخ دادند.

ابود با توضیح اینکه اسکنر ها نبض را تشخیص داده اند، با این حال امید پیدا کردن هر کسی را که بیش از چهار هفته پس از انفجار زنده است، کم رنگ می کند.

کارشناسان بین المللی، کارآگاهان به لبنان کمک می کنند

روزها پس از انفجار ۴ اوت، کارشناسان شیمیایی فرانسوی و ایتالیایی که در میان بقایای بندر کار می کردند، بیش از ۲۰ کانتینر حامل مواد شیمیایی خطرناک را شناسایی کردند. ارتش بعدها گفت که این ظروف در مکان های دورتر از بندر جابه جا شده و با خیال راحت ذخیره شده اند.

کارشناسان فرانسوی و همچنین اف بی آی به درخواست مقامات لبنانی به تحقیقات مربوط به این انفجار کمک می کنند. یافته های آنها هنوز منتشر نشده است.

تا کنون مقامات ۲۵ نفر را بر سر انفجار ماه گذشته بازداشت کرده اند که بيشتر آنها مقامات بندری و گمرک هستند.

دولت لبنان در ميان خشم عمومی در ملتی که از قبل با يک بحران اقتصادی به زانو در آورده شده بود، دست از کار کشید. مردم مضطرب باقی می مانند که مواد خطرناک تر به شدت ذخیره می شوند و آن ها را در معرض خطر قرار می دهند.

در اوائل هفته جاری امانوئل ماکرون رئيس جمهوری فرانسه برای دومين بار پس از انفجار مرگبار بندری بیروت از لبنان ديدن کرد. ماکرون در جریان سفر ۲۴ ساعته خود خواستار اصلاحاتی شد که هدف آن بیرون کشیدن ملت خاورمیانه از یک بحران مالی بود.

"هيچ انفجاري در انتظار ما نيست"

روز پنجشنبه میشل عون رئیس جمهوری لبنان دستور داد تعمیراتی برای زیرساخت های سوخت گیری قدیمی در فرودگاه بیروت انجام شود و خواستار تحقیق در مورد گزارشی شد که هزاران لیتر سوخت از این سیستم نشت کرده است.

فادی الحسن رئیس فرودگاه بیروت اوایل روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت نشت ۸۴ هزار لیتر سوخت در مارس ۲۰۱۹ رخ داده و تعمیرات در دو ماه به پایان رسید. وی گفت تحقيقگران بين المللی تعميرات را "رضايت بخش" توصيف کرده اند.

اخبار مربوط به نشت بر نگرانی های مربوط به ایمنی عمومی افزود. حسن در این کنفرانس خبری گفت: هیچ انفجاری در انتظار ما نیست.

(فرانسه 24 با AP و رویترز)

...

tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن