مظنون به تيراندازی مرگبار پورتلند که در جريان دستگيری توسط پليس کشته شد

صادر شده در تاریخ: 04/09/2020 - 07:16 به گفته مقامات قانون محلی، يک فعال چپ دور مظنون به کشتن يک معترض راست گ

توسط NEWSPISHGAMANNN در 14 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 04/09/2020 - 07:16

به گفته مقامات قانون محلی، يک فعال چپ دور مظنون به کشتن يک معترض راست گرا در پورتلند در حالی که سعی در دستگيری او داشت، توسط پليس در ايالت واشنگتن به ضرب گلوله کشته شد.

تبلیغات
ادامه

سخنگوی کلانتری شهرستان تورستون در جنوب غربی سياتل روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت اين مرد که در گزارش های رسانه های آمريکا به نام مايکل فارست رينول شناسايی شده بود، شامگاه پنجشنبه در حالی که از چهار افسر فرار می کرد، کشته شد.

ستوان ری برادی می گوید که یک نیروی کار منطقه ای در حال تماشای آپارتمان یک «مظنون به قتل» بود که ساختمان را ترک کرد و به یک خودرو نزدیک شد «در حالی که مأموران اقدام به دستگیری او می کردند».

برادی افزود به نظر می رسید این مرد مسلح است و ماموران پیش از فرار مرد چندین گلوله به داخل خودرو شلیک کردند. پس از آن چندین گلوله دیگر شلیک شد.

برادی گفت حضور سلاح تائيد نشده است.

به گزارش واشنگتن پست، سرویس مارشال های آمریکا تایید کرد که افسرانی که به سمت رینول شلیک شده بودند و در محل حادثه مرده اعلام شده بود، شلیک کردند.

شهر اورگان پورتلند بیش از سه ماه شاهد اعتراضات نورد علیه وحشیگری پلیس و نژادپرستی بوده است که با کشته شدن جورج فلوید در مینیاپولیس در ماه مه برانگیخته شد.

پليس به راينول مظنون است که آخر هفته گذشته يک فعال راست گرا به نام آرون دنيلسون را در پورتلند کشته است، زمانی که بين گروه های رقيب معترضين دست و پنجه زن در گرفت. ویدئو برخی از شلیک اسلحه پینت بال و اسپری میس را نشان می داد.

اين کشتار در دور دوم انتخابات رياست جمهوری در ماه نوامبر به شدت سیاسی شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پورتلند روز پنجشنبه در توئیت خود نوشت: «چرا پلیس پورتلند قاتل خونسرد آرون 'جی' دانیلسون را دستگیر نمی کند.

"کار خود را انجام دهید، و آن را سریع انجام دهید. همه ميدونن اين اراذل و اوباش کيه تعجبی ندارد پورتلند به جهنم می رود!"

برادی گفت تحقيقگران صبح روز جمعه هنوز در محل جمع آوری شواهد بودند و تحقيقاتی در مورد اين قتل در جريان است که می تواند ماه ها طول بکشد تا انجام شود.

رینوهل پیش از این در مورد تیراندازی دانیلسون اظهار نظر کرده بود و به وایس نیوز گفته بود «من می توانستم آنجا ب نشینم و تماشا کنم که یکی از دوستانم را که مردی رنگین پوست است بکشند. اما قرار نبود این کار را بکنم.»

او افزود: «احساس کردم چاره ای جز انجام کاری که انجام دادم ندارم.» هر چند این فیلم نشان نداد که این جوان ۴۸ ساله به طور خاص به کشته شدن دانیلسون اعتراف می کند.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن