هزاران نفر فرار شورشیان اسلامگرا در شمال موزامبیک

تبدیل شدن به یک ناظر از اکتبر سال 2017 مسلح اسلامگرا قیام شده و از هم میپاشد منابع غنی استان Cabo Delga

توسط NEWSPISHGAMANNN در 12 مرداد 1399
از اکتبر سال 2017 مسلح اسلامگرا قیام شده و از هم میپاشد منابع غنی استان Cabo Delgado در شمال موزامبیک. در سال 2019 به گروه دولت اسلامی آغاز شد پذیرش مسئولیت برخی از حملات انجام شده توسط این گروه است. در چند ماه گذشته شورشیان به رهبری یک کمپین وحشیانه و حملات خشونت آمیز در شهرها و شهرستانها در این استان باعث هزاران نفر از ساکنان به فرار.

یک گروه مسلح محلی شناخته شده به عنوان الشباب (اما هیچ لینک های بهتر شناخته شده شورشیان اسلامگرای سومالی گروه به همین نام بوده است انجام حملات در Cabo Delgado, که غنی از گاز سپرده از اکتبر 2017. بیش از سه سال گذشته بیش از 1400 نفر کشته شده اند در این حملات با توجه به NGO درگیری های مسلحانه مکان و رویداد اطلاعات پروژه (Acled) است که مستند این وضعیت در Cabo Delgado.

این گروه آخرین بار در مقیاس بزرگ حمله رخ داد که در ژوئن 27, بود, ادعا شده توسط است-کلاه, دولت اسلامی آفریقای مرکزی استان. در ژوئن 27, شورشیان حمله Mocimboa da Praia بندر شهر با جمعیت 30,000 است که نشان دهنده "بسیار مهم لجستیکی مرکز برای فعالیت های اقتصادی و کمک های بشردوستانه برای بخش شمالی استان" با توجه به Acled. حداقل 40 غیر نظامی کشته شدند به همراه هشت نفر از کارکنان آفریقای جنوبی شرکت قراردادی با شرکت فرانسوی توتال. شاهدان به مطبوعات گفت که مهاجمان که اشغال این شهر به مدت سه روز شماری از غیرنظامیان از جمله معلمان و اعضای حزب حاکم Frelimo که لینک به دولت است.

این تصویری که نوشته شده بود در تلگرام توسط مشترک خروجی رسانه ها Pinnacle, اخبار, نشان می دهد تخریب در مکیمبا da Praia. یاس Opperman یک تحلیلگر در NGO Acled, اعلان مجدد این در توییتر.
 
حمله به مراکز استانی
این حمله سوم در برابر Mocimboa da Praia پس از سال 2017 شد بخشی از یک سری از حملات که هدف عمده در شهرهای Cabo Delgado بیش از چند ماه گذشته.

در مارس 23, شورشیان در زمان بیش از Mocimboa da Praia. دو روز بعد آنها با حمله به شهر Quissanga واقع در 200 کیلومتری به سمت جنوب و تخریب تعدادی از ساختمان های مهم از جمله مسکن دولت های محلی است که از آنجا به حالت تعلیق در فعالیت های خود را به طور کامل. شورشیان دارای حق اعمال یک گروه پرچم نوشته شده یک ویدیو آنلاین اعلام قصد خود را برای اعمال قوانین اسلامی در منطقه است.


در مارس شورشیان راه اندازی حملات متعدد در منطقه از Muidumbe هدف هر دو Namacande ولایت و چندین روستا. به گفته پلیس شورشیان انجام یک قتل عام در Xitaxi در مارس 7, کشتار 52 مردان جوان زمانی که آنها حاضر به پیوستن به این گروه است. در روستای Nangololo این شورشیان با حمله به یک کلیسا به عنوان نشان داده شده توسط چندین عکس پست شده در رسانه های اجتماعی.
 
این Mozambican مشترک سایت خبری اوج نیوز ارسال شده است این تصاویر پس از طالبان با حمله به یک کلیسا در Nangololo (Muidumbe). یاس Opperman یک تحلیلگر در NGO Acled ارسال شده این تصاویر در توییتر. شما می توانید یک ویدیو دیگر در اینجا.

یک روزنامه نگار از Zitamar اخبار ارسال شده عکس هایی از حمله Muatide یک روستا در Muidumbe. او توضیح داد که شورشیان تخریب دو ساختمان های دولتی و اموال خصوصی.
 
در مه 28, شورشیان به رهبری حمله به شهر Macomia, جمعیت 29,000 که در حال حاضر جذب بسیاری از پناهندگان که فرار کرده بود حملات قبلی در دیگر جوامع. این شهر مرکز بهداشت بود غارت و کارکنان پزشکی خیریه پزشکان بدون مرز فرار کرد. در اوایل ماه ژوئن این سازمان به حالت تعلیق فعالیت خود را در استان است.
این مغازه ها در Macomia سوزانده شد توسط شورشیان به عنوان نشان داده شده در این ویدیو به اشتراک گذاشته شده توسط Mozambican مشترک خروجی رسانه ها Pinnacle اخبار. این تصویری بود geolocalized اینجا.

هزاران نفر از مردم مجبور به ترک خانه های خود در این مناطق. از ماه مارس تعداد آوارگان داخلی در Cabo Delgado دو برابر شده است, رسیدن به 250000 نفر در ماه جولای به OCHA سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور انسان دوستانه.
مردم فرار مکیمبا da Praia برای پمبا این استان در این عکس به اشتراک گذاشته شده توسط Mozambican مشترک خروجی رسانه ها Pinnacle اخبار.
قبل از ترک روستاهای خود مردم در تلاش برای فرار از جنگ در Cabo Delgado تا به حال برای به دست آوردن یک گواهی اقامت از مقامات محلی توضیح می دهد که این عنوان از این عکس منتشر شده توسط Mozambican مشترک خروجی رسانه ها Pinnacle اخبار. "این سند است که تایید وضعیت خود را به عنوان پناهندگان" توضیح می دهد که خروجی رسانه ها. این هزینه در حدود $1.50.

"ما راه می رفت 60 کیلومتر و صرف سه روز در جنگل"

شهر پمبا است که پایتخت Cabo Delgado امروز خانه را به تعداد زیادی از آوارگان. در حالی که برخی از آنها وارد و در مدت کوتاهی پس از آخرین حمله در Mocimboa da Praia, دیگران شده اند وجود دارد برای چند ماه می گوید میگوئل Momade یک کشاورز که فرار کرد Quissanga با خانواده اش:

"بر ستمگران وارد Quissanga صبح روز 25 مارس. من و خانواده ام مخفی برای کل یک شب. روز بعد بازگشت ما به خانه ما و ما دیدم که خانه پایین سوخته بود. ما همه چیز را فراموش کرده. به همین دلیل ما به سمت چپ. هنگامی که ما در اینجا ما تا به حال به درخواست برای لباس به خصوص برای کودکان است.

ما تا به حال به راه رفتن نزدیک به 60 کیلومتر و صرف سه روز در جنگل قبل از اینکه ما موفق به پیدا کردن یک کامیون به ما به پمبا. من می دانستم که من می تواند پیدا کردن جایی برای اقامت وجود دارد چرا که خواهر من در زندگی وجود دارد. من 20 نفر با من از جمله چند فرزند.

خانه که در آن ما ماندن نیست و وجود ندارد به اندازه کافی مواد غذایی است. کودکان از خواب بیدار گریه از آنجا که آنها گرسنه هستند. در Quissanga من تا به حال کار به طوری که من می تواند خوراک خانواده من. در اینجا من هیچ چیز را ندارد. من می خواهم برای رفتن به عقب وجود دارد اما تنها زمانی که دولت از منطقه نیز بازگشته است."


میگوئل Momade خانواده در پمبا. این عکس فرستاده شده به تیم ما توسط Georginelta Eurosia ادواردو است که یک عضو از "Ukhavihera" جنبش (نگاه کنید به بخش دوم از این مقاله برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر).

"وجود دارد بسیاری از آواره peoplethan شمارش شده است توسط دولت"

Emídio از Beula یک روزنامه نگار و محقق مرکز دموکراسی و توسعه (CDD). او می گوید که کمک های سازمان های غرق شده اند افزایش بزرگ در تعداد آوارگان.

"قبل از اینکه بسیاری از مردم آواره باقی مانده در خانه خود را در مناطق در حال فرار از یک روستا به دیگری یا به سمت مرکز استان. بسیاری از مردم فرار کرد فقط پنج یا 10 کیلومتر. اما زمانی که شورشیان شروع به حمله به بیشتر روستاها به عنوان مراکز استانی در اواخر ماه مارس مردم شروع به فرار بیشتر است.

دو منطقه رها شده بودند – Quissanga و Mocimboa da Praia. در شهر Metuge نه چندان دور از Pemba, دولت راه اندازی یک کمپ به اندازه کافی با چادر به خانه 10,000. اما این تنها حساب برای تعداد کمی از مردم آواره. رفت و دیگران را به ماندن با دوستان و یا خانواده در پمبا در دیگر استانهای همسایه یا در تانزانیا.

وجود دارد بسیاری از مردم آواره از شمارش شده است توسط دولت است. برخی از ما نمی دانیم که چگونه بسیاری از در حال حاضر زنده ماندن در بیابان با هیچ چیز. بدون سقف بدون آب بدون غذا. بسیاری از این افراد بیش از حد افراد مسن و یا بیش از حد ضعیف برای سفر به جاهای دیگر. علاوه بر این زمانی که Mocimboa da Praia مورد حمله قرار گرفت بسیاری از مردم از صعود به سر می برند قایق به سفر ده ها کیلومتر با دریا به پمبا و ما هیچ ایده اگر همه آنها با خیال راحت وارد شد. آن را سخت برای به دست آوردن اطلاعات و روزنامه نگاران بسیار کمی دسترسی به مناطق تحت حمله است.

این عکس که منتشر شد توسط Mozambican مشترک خروجی رسانه ها Pinnacle اخبار در Facebook در جولای 7, نشان می دهد که مردم آواره در Mueda در Cabo Delgado. با توجه به پست اصلی اوج نیوز, برخی از مردم قادر به پیدا کردن پناهگاه وجود دارد و تا به حال به دنبال راه تمام راه را به منتپوز.

چه ما در مورد قیام?

محقق اریک Morier-Genoud استاد از تاریخ در دانشگاه کوئین در بلفاست می گوید: گروه مسلح رشد از یک فرقه مذهبی است که در اطراف "پس حداقل 2007".

"تغییر رخ داده در اطراف 2016 زمانی که آنها را متوقف درست زندگی خارج از جامعه با قوانین خود را دارند و به جای اتخاذ یک چشم انداز جهاد برداشتن سلاح در تلاش برای وادار کردن جامعه به اتخاذ قانون شریعت [اسلامی]," Morier-Genoud گفت.

این گروه انجام شده خود را برای اولین بار در مقیاس بزرگ حمله در ماه اکتبر 2017 در Mocimboa da Praia. در حال حاضر بین 500 تا 1000 مبارزان بسیاری از آنها Mozambican.فرقه قبل از شروع توسعه استخراج گاز صنعت در منطقه و یاقوت معدن در منتپوز.

Morier-Genoud می گوید: "اقتصادی و تحول اجتماعی در 2010s قطعا منجر به سرخوردگی به خصوص در شرایط انتظار می رود مزایای این اکتشافات [برای جمعیت محلی]".

در ماه مه سال 2018 یک عکس نشان دادن این combattants brandishing دولت اسلامی پرچم گردش به طور گسترده ای در رسانه های اجتماعی در موزامبیک. اما آن را تا ژوئن 2019 که دولت اسلامی سازمان منتشر شد بیانیه ای در مورد یکی از این حملات در استان است. در ابتدا Mozambican مقامات انکار کرد که این سازمان حضور فعال داشت در خاک خود است. آنها در نهایت تایید کرد در تاریخ 23 ژوئن 2020 که دولت اسلامی سازمان تا به حال مسئولیت این حمله در Cabo Delgado, "آشکار حضور یک خارجی تجاوز در بخشی از تروریست ها".

شورشیان مجهز خود را با سرقت سلاح های متعلق به نیروهای امنیتی و سرقت مواد غذایی و لوازم دیگر در حملات.

"هیچ یک از این شایعات است که آنها درگیر در این تجارت غیر قانونی از چوب و سنگ های قیمتی و یا مواد مخدر ثابت شده است می گوید:" اریک Morier-Genoud.

مقاله توسط Maëva مرغ



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن