ترامپ می گوید نامزد دیوان عالی آمریکا یک زن خواهد بود

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه گفت زنی را برای نشستن در دیوان عالی آمریکا نامزد خواهد کرد، اقدامی که

توسط NEWSPISHGAMANNN در 30 شهریور 1399

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه گفت زنی را برای نشستن در دیوان عالی آمریکا نامزد خواهد کرد، اقدامی که در پی مرگ روث بادر گینزبورگ لیبرال، دادگاه را بیشتر به سمت راست نوک خواهد زد.

تبلیغات
ادامه

"من هفته آينده يه نامزد رو مطرح ميکنم. این یک زن خواهد بود.» ترامپ در یک تجمع انتخاباتی در فایت ویل، کارولینای شمالی گفت. "من فکر می کنم باید یک زن باشد زیرا من در واقع زنان را بسیار بیشتر از مردان دوست دارم."

همان طور که ترامپ صحبت می کرد، هواداران شعار می دادند: «آن صندلی را پر کن».

او گینزبورگ را به عنوان یک «غول قانونی ... احکام برجسته او، ارادت شدید به عدالت و نبرد شجاعانه اش علیه سرطان الهام بخش همه آمریکایی ها است.»

او پیش از این دو زن را به عنوان جایگزین های احتمالی ستود: محافظه کاران او به دادگاه های استیناف فدرال بالا برد.

ترامپ امی کنی بارت را از مدار ۷ مستقر در شیکاگو و باربارا لاگوآ از مدار ۱۱ مستقر در آتلانتا به عنوان نامزدهای احتمالی برای انتصاب مادام العمر به بالاترین دادگاه آمریکا نام برد. این سومین انتصاب او در دوره اول او خواهد بود.

ترامپ گفت این حق قانون اساسی او برای تعیین جانشین برای گینزبورگ است و او با استناد به حرکت های مشابه روسای جمهور که به جورج واشینگتن برمی گردد، این کار را انجام خواهد داد. ما وقت زيادي داريم شما در مورد 20 ژانویه صحبت می کنید.» ترامپ با اشاره به تاریخ مراسم تحلیف بعدی گفت.

مرگ گینزبورگ روز جمعه بر اثر سرطان پس از ۲۷ سال حضور در دادگاه به ترامپ که به دنبال انتخاب مجدد در ۳ نوامبر است، این فرصت را داد تا اکثریت محافظه کار خود را در زمان شکاف سیاسی خمیازه ای در آمریکا به ۶-۳ گسترش دهد.

هر نامزدی نیاز به تصویب اکثریت ساده در سنا خواهد داشت، جایی که جمهوری خواهان ترامپ اکثریت ۵۳-۴۷ را در دست دارند.

همه سناتورهای جمهوريخواه از اين اقدام حمايت نکردند: سوزان کالينز مين روز شنبه گفت نامزدی بايد صبر کند.

کالینز در بیانیه ای اعلام کرد: «انصافاً به مردم آمریکا که یا رئیس جمهور را دوباره انتخاب خواهند کرد یا انتخاب جدید، تصمیم در مورد انتصاب مادام العمر به دیوان عالی کشور باید توسط رئیس جمهور که در سوم نوامبر انتخاب می شود، اتخاذ شود.»

دموکرات ها هنوز در مورد امتناع سنای جمهوری خواه در سال ۲۰۱۶ برای عمل به نامزد دیوان عالی باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات، مریک گارلند برای جایگزینی عدالت محافظه کار آنتونین اسکالیا، که ۱۰ ماه پیش از آن انتخابات درگذشت، چیزی می بینند.

در آن زمان میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا گفت سنا نباید در طول یک سال انتخابات به یک نامزد عمل کند، اما او و دیگر سناتورهای ارشد جمهوریخواه این موضع گیری را معکوس کرده اند.

حتی اگر دموکرات ها در انتخابات ماه نوامبر کاخ سفید و اکثریت سنا را به دست بیایند، ترامپ و مک کانل ممکن است بتوانند پیش از سوگند رئیس جمهور جدید و کنگره در ۲۰ ژانویه، انتخاب خود را پشت سر ببرند.

دموکرات های ارشد کنگره چشم انداز اضافه کردن عدالت های بیشتر در سال آینده را برای مقابله با نامزدهای ترامپ در صورت کسب کنترل کاخ سفید و سنا مطرح کردند.

چاک شومر رهبر اقلیت سنا در یک تماس کنفرانس شنبه به همنوعان دموکرات ها گفت: «اجازه دهید روشن کنم: اگر رهبر مک کانل و جمهوری خواهان سنا با این موضوع جلو بروند، پس هیچ چیز برای سال آینده از روی میز خارج نمی شود.»

مک کانل که تایید نامزدهای قضایی فدرال ترامپ را در اولویت قرار داده است، گفت اتاق به هر نامزد ترامپ رای خواهد داد. دموکرات ها با ابزارهای کمی برای جلوگیری از تصویب یک نامزد، قصد دارند سعی کنند مخالفت های عمومی را تجمع کنند.

"تمرکز باید به مردم نشان دهد که چه چیزی در این مبارزه در خطر است. و چیزی که در خطر است واقعا دسترسی مردم به بهداشت و درمان مقرون به صرفه، حقوق کارگران و حقوق زنان است.»

اوباما روز شنبه از جمهوری خواهان سنا خواست به آنچه او آن را اصل «اختراع شده» مک کانل در سال ۲۰۱۶ ناميد، احترام بگزارند.

اوباما در بیانیه ای که به صورت آنلاین منتشر کرد، گفت: «یک اصل اساسی قانون - و انصاف روزمره - این است که ما قوانینی را با قوام اعمال می کنیم، و نه بر اساس آنچه در حال حاضر راحت یا سودمند است.»

امی کوینی بارت و باربارا لاگوآ

حتی پیش از مرگ گینزبورگ، ترامپ فهرستی از نامزدهای بالقوه را منتشر کرده بود.

بارت شاید بیشترین علاقه را به محافل محافظه کار ایجاد کرده است. یک کاتولیک متدین رومی، او یک محقق حقوقی در دانشکده حقوق نوتردام در ایندیانا قبل از اینکه ترامپ او را در سال ۲۰۱۷ به مدار پنجم منصوب کند، بود. گروه های مدافع حقوق سقط جنین به دیدگاه های مذهبی محافظه کارانه بارت اشاره کرده اند و گفته اند که به عنوان یک قاضی، او به احتمال زیاد رای به لغو تصمیم برجسته ۱۹۷۳ رو در برابر دیوان عالی وید خواهد داد که سقط جنین را در سراسر کشور قانونی کرد.

لاگوآ کمتر از یک سال پس از آن که ترامپ او را منصوب کرد و سنا او را در رای گیری ۸۰-۱۵ تأیید کرد، در سی و یکمین دادگاه استیناف مدار آمریکا خدمت کرده است. قبل از آن، او کمتر از یک سال را در سمت قبلی خود به عنوان اولین لاتینا در دیوان عالی فلوریدا، پس از بیش از یک دهه به عنوان قاضی در دادگاه تجدید نظر متوسط گذراند.

در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶، ترامپ قول داد عدالت هایی را تعیین کند که رو پنجم را واژگون خواهند کرد. وید، هدف دیرینه فعالان محافظه کار است. حتی با اکثریت محافظه کار فعلی، دادگاه در ماه ژوئیه ۵ تا ۴ رای به ضربه زدن به یک قانون محدودکننده سقط جنین لوئیزیانا داد.

کریستین کریسپل که در آموزش ویژه در ریتسویل جورجیا کار می کند، پنج ساعت رانندگی کرد تا به همراه دو دختر نوجوانش در این تجمع شرکت کند. او گفت ترامپ «مطلقاً» حق دارد عدالت جدیدی را معرفی کند، حتی آنقدر به انتخابات نزدیک است.

"می خواهم رو در برابر وید را واژگون ببینم. قطعا، او گفت. "هديه ي زندگي چيز بزرگيه"

ترامپ پیش از این دو عدالت را منصوب کرده است: نیل گورسوچ در سال ۲۰۱۷ و برت کاوانا در سال ۲۰۱۸. کاوانا پس از یک روند تأیید داغ که در آن با عصبانیت اتهامات یک استاد دانشگاه کالیفرنیا به نام کریستین بلاسی فورد را تکذیب کرد، تأیید شد که در سال ۱۹۸۲ هنگامی که این دو دانش آموز دبیرستانی در مریلند بودند به او تجاوز جنسی کرده است.

مسابقه سنا در تمرکز

جرولد نادلر رئيس کميته قضائی مجلس نمايندگان روز شنبه گفت عجله در يک انتخاب دادگاه در صورت برنده شدن دموکرات ها در ماه نوامبر «غير دمکراتيک» خواهد بود.

او در توییتر گفت: «کنگره باید عمل کند و گسترش دادگاه محل درستی برای شروع خواهد بود.»

با مبارزه سخت دموکرات ها برای به دست آورد کنترل مجلس سنا تنگاتنگ تقسیم شده، رای تایید نیز می تواند فشار را به سناتورهای جمهوری خواه فعلی در رقابت های انتخاباتی رقابتی، از جمله کالینز و مارتا مک سالی آریزونا اضافه کنید.

سناتور ليزا مورکوسکی از آلاسکا، جمهوريخواه که برای انتخاب مجدد اين چرخه آماده نيست، روز جمعه، پیش از مرگ گینزبورگ، به رسانه های محلی گفت به نامزد دیوان عالی اینقدر نزدیک به انتخابات رای نخواهد داد.

(رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب