کشته شدن دو سرباز فرانسوی در مالی

صادر شده در تاریخ: 05/09/2020 - 22:05 کاخ Élysée اعلام کرد دو سرباز فرانسوی روز شنبه در يک عمليات نظامی در من

توسط NEWSPISHGAMANNN در 16 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 05/09/2020 - 22:05

کاخ Élysée اعلام کرد دو سرباز فرانسوی روز شنبه در يک عمليات نظامی در منطقه کيدال در شمال شرقی مالی کشته شدند.

تبلیغات
ادامه

اين دو سرباز پس از آن جان خود را از دست دادند که خودروی زرهی آنها در ۵ سپتامبر توسط يک وسيله انفجاری دست ساز مورد اصابت قرار گرفت. در اين انفجار سرباز سومی مجروح شد.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه می گوید امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه «احترام عمیق» خود را به «فداکاری» سربازان ابراز می دارد و «تسلیت صمیمانه خود را به خانواده ها و عزیزانشان» می فرستد.

فرانسه عملیات نظامی خود را در این کشور در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد، پس از آن که مالی از آن خواست به بازپس گیری خاک تصرف شده توسط افراط گرایان اسلامگرا که سال قبل شورش توآرگ را در مناطق بیابانی شمالی این کشور ربوده بودند، کمک کند.

ارتش فرانسه در این کار اولیه موفق شد - اما شورش جهادی از آن زمان در سراسر مالی و آن سوی مرز تا نیجر و بورکینافاسو گسترش یافته است.

پيشتر در روز شنبه، جونتا نظامی مالی پس از بالا گرفتن فشار کشورهای همسايه از زمان کودتا در ماه اوت، روز شنبه مذاکرات خود را با گروه های مخالف در مورد وعده خود برای پس دادن قدرت به غيرنظاميان آغاز کرد.

کشور آفريقای غربی مدت هاست که گرفتار بی عدالتی، شورش جهادی در حال جوشیدن، خشونت های قومی و فساد بومی شده است و باعث شد يک دسته از سربازان شورشی ماه گذشته ابراهيم بوباکار کيتا رئيس جمهوری را بازداشت کنند.

دفتر رئيس جمهوری در بيانيه خود که مرگ اين دو سرباز فرانسوی را اعلام کرد، بار ديگر خواستار انتقال سريع قدرت به حکومت غيرنظامی در مالی شد.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن