امارات متحده عربی و بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل در مراسم امضای کاخ سفید

صادر شده در: 15/09/2020 - 07:42 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه ریاست امضای معاملات دیپلماتیک تار

توسط NEWSPISHGAMANNN در 25 شهریور 1399

صادر شده در: 15/09/2020 - 07:42

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه ریاست امضای معاملات دیپلماتیک تاریخی بین اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج بحرین و امارات متحده عربی را بر عهده خواهد داشت که می تواند تغییر چشمگیری را در پویایی قدرت خاورمیانه نشان دهد و امیدهای انتخاب مجدد او را افزایش دهد.

تبلیغات
ادامه

این رویداد در چمن جنوبی کاخ سفید با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و وزرای امور خارجه بحرین و امارات برای اولین بار خواهد بود که ملت های عربی از زمان مصر در سال ۱۹۷۹ و اردن در سال ۱۹۹۴ با اسرائیل روابط برقرار می کنند.

یک مقام ارشد دولت ترامپ به خبرنگاران گفت: همه طرف ها هیجان زده هستند.

این مقام گفت صدها نفر برای حضور دعوت می شوند و دست دادن نمادین بین نمایندگان عرب و نتانیاهو رد نمی شود.

او گفت: «کروناویروس (است) در پس زمینه ذهن همه، اگرچه همه آزمایش خواهند شد.»

برای خاورمیانه، معاملات لقب توافق ابراهیم نشانه تغییر متمایز در وضعیت چند دهه ای موجود است که در آن کشورهای عربی تلاش کرده اند وحدت علیه اسرائیل را بر سر رفتار ش با فلسطینیان بی دولت حفظ کنند.

ایریس مکلر، خبرنگار فرانسه ۲۴ در اورشلیم می گوید: «این یک قرارداد صلح نیست، عادی سازی روابط است.» وی افزود: این اقدام واقعا قابل توجه است، اما همان وزنی را که صلح با مصر و اردن می پردازد حمل نمی کند، زیرا آنها دشمنانی بودند که اسرائیل با آنها در جنگ بوده است.

شک و تردید، از جمله بسیاری از ناظران دیرینه خاورمیانه، در مورد تاثیر معاملات ابراز تردید کرده اند و ابراز تاسف کرده اند که فلسطینی ها را که آنها را به عنوان چاقو در پشت توسط همنوعان عرب رد کرده اند، نادیده می گیرند.

با این حال حتی خشن ترین منتقدان اجازه داده اند که آنها می توانند در یک تغییر لرزه ای در منطقه آغاز باید دیگر ملت های عربی، به ویژه عربستان سعودی، به دنبال کت و شلوار،

امارات و بحرین با اسرائیل معامله می کنند که بسیاری به عنوان خیانت به علت فلسطین دیده می شوند

رهبران فلسطینی که به طور فزاینده ای رها شده اند، روز یکشنبه از تظاهرات در سرزمین های اشغالی و خارج از سفارتخانه های آمریکا، اسرائیل، بحرین و امارات خواستند به آنچه آن را «توافقات شرم آور» نامیدم اعتراض کنند.

اما دیگر نیروهای قدرتمند در حال دگرگونی زمین بازی در منطقه هستند.

خصومت با ایران

هر چهار کشور که روز سه شنبه در کاخ سفيد جشن می گيرند، خصومت مشترکی با ايران دارند که ترامپ آن را تحت فشارهای فلج کننده اقتصادی و ديپلماتيک قرار داده است.

thaw همچنین به اسرائیل و دو شریک جدید عرب خود را یک گشایش بزرگ اقتصادی، درست زمانی که آنها به دنبال بازسازی پس از کاهش سرعت بین المللی آغاز شده توسط همه گیر کروناویروس.

ترامپ کمتر از ۵۰ روز قبل از روز انتخابات از اپتیک ریاست یک پیشرفت تاریخی لذت خواهد برد که نظر سنجی ها نشان می دهد او در حال حاضر در مسیر از دست دادن است.

پس از یک دوره اول اغلب کبودی، آشفته در جبهه دیپلماتیک، رویداد روز سه شنبه به عنوان یک قطعه نادر از خبر های خوب دیده می شود که حتی برخی از منتقدان دموکرات آن را تحسین کرده اند.

نتانیاهو، متحد نزدیک ترامپ که با محاکمه فساد و انتقاد از دست زدن به همه گیر ویروس کرونا مواجه است نیز می تواند از دوز پوشش خبری خوب استفاده کند.

مکلر فرانسه ۲۴ گفت: این پیروزی نتانیاهو تقریبا به اندازه اسرائیل است.

کشورهای حاشیه خلیج روابط خود را با اسرائیل عادی می کنند: 'پیروزی نتانیاهو تقریبا به همان اندازه که اسرائیل است'

در همين حال امارات از مذاکرات به عنوان بخشی از مبارزات انتخاباتی خود برای تحت فشار قرار دادن واشنگتن برای لغو اعتراض های اسرائيل و فروش آن لبه برش هواپيمای جنگی اف-۳۵ استفاده کرده است.

ترامپ در دوران دولت خود به شدت فروش سلاح را ترویج کرده است و به وضوح خوشحال خواهد بود که پیش از انتخابات اطلاعیه های ایجاد شغل را مورد بررسی قرار دهد.

ماسک صورت 'مورد نیاز نیست'

جزئیات دقیقا همان چیزی است که در توافق آبراهام همچنان طراحی شده است، با اسناد هنوز منتشر نشده است. اين مقام کاخ سفيد گفت يک سند مشترک وجود خواهد داشت و سپس توافقات دوجانبه ميان اسرائيل و دو کشور عربی را از هم جدا خواهد کرد.

عدم وضوح حتی یک روز پیش از مراسم، شبهه هایی را در مورد دوام توافقات به وجود آورد.

یکی دیگر از عناصر مهم در آستانه امضای قرارداد نامشخص باقی ماند این بود که آیا جمعیت زیادی که در کاخ سفید انتظار می رفت به پروتکل های ضد کروناویروس احترام خواهند گذاشت یا نه.

نزديک به ۱۹۵ هزار نفر بر اثر کويد-۱۹ در آمريکا جان خود را از دست داده اند.

ترامپ که به ندرت با ماسک دیده می شود، اتهامی را در آمریکا برای لغو محدودیت ها رهبری می کند و می گوید بدترین آن به پایان رسید و آمریکایی ها باید به زندگی عادی بازگردند.

مقام ارشد دولت گفت ماسک پوشیدن تشویق شد اما "ما کسی را ملزم به انجام این کار نمی کنیم".

در همین حال نتانیاهوی اسرائیل تنها چند روز پس از اعلام قفل شدن جدید در سراسر کشور برای مبارزه با افزایش موارد کروناویروس که محدودیت های شدیدی را برای حرکت و تجمعات اعمال خواهد کرد، با پرسش هایی در مورد حضور در چنین رویداد بزرگی مواجه است.

(FRANCE 24 with AFP, AP)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب