مقامات بهداشتی آمريکا به ايالت ها می گويند تا ماه نوامبر برای واکسن کويد-۱۹ آماده شوند

صادر شده در تاریخ: 03/09/2020 - 01:04 مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا از مقامات بهداشت عمومی ایالتی خو

توسط NEWSPISHGAMANNN در 13 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 03/09/2020 - 01:04

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا از مقامات بهداشت عمومی ایالتی خواسته است به محض اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر، اسناد منتشر شده از سوی آژانس که روز چهارشنبه نشان داد، برای توزیع واکسن بالقوه ویروس کرونا به گروه های پرخطر آماده شوند.

تبلیغات
ادامه

زمان انتشار هر واکسنی در حالی اهمیت سیاسی به خود گرفته است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از قرار دادن منابع فدرال قابل توجهی در توسعه واکسن، به دنبال انتخاب مجدد در ماه نوامبر است.

یک سخنگوی CDC به خبرگزاری رویترز گفت: «به منظور برنامه ریزی اولیه، CDC فرضیات برنامه ریزی خاصی را در اختیار دولت ها قرار داد چرا که بر روی طرح های خاص دولتی برای توزیع واکسن کار می کنند، از جمله احتمالا ً داشتن مقادیر محدودی واکسن در ماه های اکتبر و نوامبر.»

نیویورک تایمز پیش از این گزارش داده بود که CDC با مقامات در تمام ۵۰ ایالت و پنج شهر بزرگ با این اسناد تماس گرفته است.

آنتونی فاچی، کارشناس ارشد بیماری های عفونی این کشور، پیش تر در روز چهارشنبه در سایت MSNBC گفت که بر اساس نرخ ثبت نام بیمار در کارآزمایی های واکسن COVID-19 در جریان است، می تواند داده های بالینی کافی برای دانستن تا ماه نوامبر یا دسامبر وجود داشته باشد که یکی از واکسن ها بی خطر و موثر است.

اسنادی که نیویورک تایمز به صورت آنلاین قرار داده است نشان داد که CDC در حال آماده شدن برای یک یا دو واکسن برای COVID-19 است تا به محض اواخر اکتبر در دول محدود در دسترس باشد.

این آژانس در این اسناد گفته است که این واکسن ها ممکن است ابتدا به صورت رایگان برای گروه های پرخطر از جمله کارهای مراقبت های بهداشتی، پرسنل امنیت ملی، ساکنان و کارکنان امکانات مراقبت های بلند مدت کوید-۱۹ در دسترس باشند.

توسعه دهندگان مواد مخدر از جمله شرکت مدرنا، AstraZeneca Plc و شرکت فایزر در حال رهبری مسابقه برای توسعه یک واکسن امن و موثر برای بیماری تنفسی است.

این اسناد دو نامزد واکسن را توصیف می کنند که باید در دمای ۷۰- و ۲۰- درجه سانتیگراد ذخیره شوند. آن الزامات ذخیره سازی مطابقت پروفایل از نامزدها از فایزر و مدرنا.

(رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب