افرادی که در پشت این خبر جعلی کمپین Covid-19 در کنگو?

تبدیل شدن به یک ناظر پس از شروع Covid-19 گیر حدود 30 نقل قول های مختلف نسبت به چهره های عمومی از جمله ب

توسط NEWSPISHGAMANNN در 20 اردیبهشت 1399
پس از شروع Covid-19 گیر حدود 30 نقل قول های مختلف نسبت به چهره های عمومی از جمله بیماری های عفونی متخصص Didier Raoult فرانسه, رئیس جمهور امانوئل پاکسازی و ماداگاسکار جمهور Andry Rajoelina شده اند ساخت دور در کنگو Facebook pages. اما به نظر می رسد همه آنها ساخته شد. فرانسه 24 ناظران تیم دنبال کردن منبع از این کثیرالانتشار جعلی نقل و کشف 20 ساله مشتاق به تولید "وزوز".

بسیاری از آفریقایی ها یا اعضای آفریقایی دیده می شود همان پست ظاهر بدون توقف خود را در Facebook خبرخوانها از مارس. بسیاری از گزارش این پست به فرانسه 24 ناظران تیم.

این پست همیشه همان فرمت. آنها شامل یک یا دو عکس از یک فرد معروف در کنار نقل قول - اغلب تحریک آمیز - در مورد Covid-19 بیماری همه گیر. یکی از اولین نقل است که تیم ما آمد در سراسر در ماه مارس نسبت به Raoult فرانسوی, اپیدمیولوژی, که ظاهرا به نام "آفریقایی به بیل گیتس' واکسن علیه کروناویروس". معلوم است این نقل قول به طور کامل ساخته شده است.

در Facebook صفحه "B R O W N S" است که پس از حذف شده مشترک یک نقل قول جعلی منسوب به Raoult. فرانسه 24 ناظران تیم مورد بررسی قرار گرفته و هیچ رکوردی که اپیدمیولوژی که شد از مارسی گفت: چنین چیزی باشد.

در این هفته از آن زمان به بعد تعداد زیادی از جعلی دیگر مطالب, نوشته شده در همان قالب هم به نظر می رسد در رسانه های اجتماعی. یکی ادعا کرد که رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن شد باز رسیدگی به میلیاردر بیل گیتس بیش از واکسن او با هدف ایجاد. یکی دیگر از توصیف یک جلسه ظاهرا برگزار شد بین رئیس جمهور فرانسه امانوئل پاکسازی و ماداگاسکار جمهور Andry Rajoelina به بحث Covid-آلی یک ماداگاسکار ساخته چای گیاهی که Rajoelina می گوید می تواند به درمان این ویروس. یکی دیگر شامل جعلی اعلام attriuted به رئیس سازمان بهداشت جهانی حمایت Covid-آلی (که در واقع توصیه می شود در برابر استفاده از این تست نشده درمان). هیچ یک از این داستان ها واقعی هستند.
سه نمونه از پست ها که رفت و ویروسی است که به اشتراک گذاشته شد در "V É R I T É" Facebook صفحه. پست حذف شد آوریل 9, اما صفحه بود و هنوز هم حاضر به عنوان از آن تاریخ است.
 
حداقل پنج Facebook صفحات اجرا شده توسط مدیران در جمهوری دموکراتیک کنگو

جعلی نوشته است که ما شناسایی تمام شد به اشتراک گذاشته شده در حداقل پنج Facebook صفحات با فرمت های مشابه به نام "V É R I T É", "چمن می خواهم-Vérité. ", "چمن می خواهم-Vérité 2.", "Browns-Liberté." و "B R O W N S". این صفحه آخرین بار حذف شد, از Facebook اما چهار نفر دیگر هنوز هم فعال است و باید بین 36,000 و 150,000 پیروان هر یک از. همه آنها همان سه مدیران که در حال مستقر در جمهوری دموکراتیک کنگو. تمام صفحات ایجاد شد بین ژوئیه سال 2019 و ژانویه سال 2020 است.

متعدد واقعیت-بررسی رسانه ها باید به نام این صفحات به صورت های جعلی پست. روزنامه نگاران در CongoCheck افشا و خنثی نقل قول دروغ نسبت داده شده به کنگو دکتر ژان ژاک Muyembe که او در آن مورد سوال Covid-آلی-fa. AFP Factuel بررسی یک نقل قول به دروغ نسبت داده شده به کسی که مدیر Tedros Adhanom Ghebreyesus توصیه Covid-آلی-fa.

عکس های ارسال شده در کنار این جعلی نقل قول خارج از متن گرفته. این پست که در مورد یک جلسه بین رئیس جمهور فرانسه پاکسازی و ماداگاسکار جمهور Rajoelina نشان داده شده است با یک عکس گرفته شده در مارس 2019 در یک سیاره اجلاس در کنیا بیش از یک سال قبل از Covid-19 بیماری همه گیر.

حرکت را از طریق تصاویر به چک کردن پست و منشاء هر یک از عکس ها برجسته است.
 
یک عکس ظاهرا نشان, فرانسوی, اپیدمیولوژی Didier Raoult در ماداگاسکار بود و در واقع گرفته شده در ماه اوت سال 2019 در طول سفر Raoult ساخته شده به یک موسسه تحقیقاتی در سنگال.
حرکت را از طریق این عکس ها را ببینید اولیه پست و منشاء عکس.

"صفحه ما می توانید به 5000 جدید پیروان یک روز"

فرانسه 24 ناظران تیم می خواستم به می دانم که سه مدیران پشت پنج مشابه صفحات re. ما با شناسایی دو نفر از آنها موفق به تماس با یکی.


مدیر سایت ما تماس حاصل یک 20 ساله دانشجو در دانشگاه کینشاسا. ما تصمیم به فاش کردن هویت خود است. او ایجاد این صفحات با دو نفر از دوستان خود را برای به اشتراک گذاشتن در سخنان خود "اطلاعاتی که ممکن است... یا نه". او توضیح می دهد:
 
ما داستان را تشکیل می دهند برای دریافت دنبال برای مثال برای پاکسازی سفر به ماداگاسکار. هدف ما این است که برای به اشتراک گذاشتن اخبار به طوری که آن را در واقع اتفاق می افتد. برای مثال ما نوشت: یک مورد در مورد دانشجویان یک سال در جمهوری دموکراتیک کنگو. در زمان ما آن نوشته شده ما فکر آن را به احتمال زیاد به رخ می دهد. [یادداشت سردبیر: این پست بعد از اخراج توسط جمهوری دموکراتیک کنگو وزیر آموزش و پرورش با توجه به این مقاله توسط AFP واقعیت را بررسی کنید].

استراتژی ما این است که برای به اشتراک گذاشتن این پست در چندین گروه مختلف مانند RDC اخبار 24h/24 [یادداشت سردبیر: که 504,000 اعضاء] یا رادیو ام [یادداشت سردبیر: باز کردن فروم بحث شده 300,000 اعضاء]. ما کاربران رسانه های اجتماعی اطلاعات جدید است که آنها را خوانده نشده در جای دیگر. به همین دلیل ما پست های به اشتراک گذاشته شده بسیار است. با تشکر از که یکی از صفحات ما می توانید تا 5 ، 000 پیروان جدید در یک روز. برای مثال تنها در یک ماه ما جمع آوری بیش از 60 ، 000 پیروان در "V É R I T É".


مرد جوان اذعان جعل قول و می گوید او "به دلایل استراتژیک." شخصی خود را در Facebook صفحه نشان می دهد که او باور ندارد که Covid-19 واقعا موثر بر جمهوری دموکراتیک کنگو. او همچنین خواستار یک سال تحصیلی برای دانش آموزان در جمهوری دموکراتیک کنگو. اینها نظرات شخصی است که او را تبدیل به "خبر" که او سهام در صفحات که او اداره.
این یک مثال از یک پست شخصی Facebook صفحه از یکی از مدیران صفحه "حقیقت". او به نظر می رسد این استدلال برای یک سال برای کنگو دانش آموزان و پرسش که آیا Covid-19 است مؤثر واقع در جمهوری دموکراتیک کنگو حتی اگر حداقل 36 نفر کشته شده اند و 863 نفر آلوده شده اند با توجه به آمار رسمی.

نه به تنهایی...

این روند جدید است. ما در بر داشت صفحات دیگر از جمله "Falyala Wilondja" ایجاد شد در ژوئن 2019 و که با استفاده از همان روش به گسترش خبر جعلی. برای مثال این صفحه به تازگی به اشتراک گذاشته یک نقل قول جعلی منسوب به پاکسازی: "هر کشور آفریقایی است که نمیخواهد جمعیت آن به استفاده از اروپایی واکسن علیه Covid-19 آن شهروندان دیگر نمی خواهد بود قادر به سفر به اروپا است." یک بار دیگر این نقل قول به طور کامل ساخته شده است.


معلوم می شود که مدیر صفحه "Falyala Wilondja" و مدیر "V É R I T É" می دانیم هر یک از دیگر. ما در بر داشت مکالمات بین این دو در Instagram و یک ویدئو در یوتیوب که نشان داد دو آواز کنگو رپ در یک مدرسه در کینشاسا. حتی اگر آنها را اجرا صفحات خود را به طور مستقل به نظر می رسد در تلاش برای یکی کردن هر یک از دیگر در شرایط چقدر خبر جعلی آنها می توانید ارسال کنید.

فرانسه 24 ناظران تیم خواسته مدیر "V É R I T É" در مورد اهداف بلند مدت و او به این پاسخ:
 

وجود دارد بسیاری از مجرمان اینترنتی در آفریقا به خصوص در جمهوری دموکراتیک کنگو و این مرا می ترساند. وجود ندارد که قوانین مجازات مجرمان اینترنتی. بنابراین بهترین راه برای انجام این مبارزه است که برای رسیدن به آنها را می دانیم و سپس آنها فوت و فن. هنگامی که یک صفحه می شود بسیاری از پیروان مجرمان اینترنتی رسیدن به ما و نشان می دهد که ما با پیوستن به نیروهای با آنها. ما می خواهیم به جاسوس.

در میان این سیل از اطلاعات نادرست وجود دارد چند قطعه از اخبار واقعی اغلب در مورد آنچه اتفاق می افتد در کنگو. برای مثال این پست در مورد یک کنگو کشیش که ادعا کرد که Covid-19 اپیدمی شد. در حالی که این بیانیه به خودی خود نادرست کشیش را که ادعا می کنند در یک ویدئویی ارسال شده در مارس.
این پست یکی از معدود اخبار صحیح آیتم های به اشتراک گذاشته شده در "V É R I T É". کنگو پاستور والسا می گویند که Covid-19 بود در اواسط ماه آوریل بدون هیچ گونه مدرک برای بیانیه ای که.

"V É R I T É" است که تا کنون فعال ترین صفحه در این شبکه به اشتراک گذاشته شده حداقل 37 اخبار در مورد Covid-19 پس از آن اولین پست در مارس 3, تولید حداقل 206,000 سهام همانطور که از مه 6. در مارس 9 پست حذف شد اما صفحه باقی مانده است آنلاین.

مقاله نوشته شده توسط Alexandre Capron (@alexcapron)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب