تخم کتان

 تخم کتان     شاید اگر شما هم از فواید آن آگاهی داشته باشید، وسواس بیشتری برای تهیه و مصرف

توسط NEWSPISHGAMANNN در 25 خرداد 1400

 تخم کتان

 

 

شاید اگر شما هم از فواید آن آگاهی داشته باشید، وسواس بیشتری برای تهیه و مصرف آن به خرج دهید. با این روش احساس سیری به شما دست داده و کمتر غذا خواهید خورد. التهاب سلولی مشکلی است که موجب عدم ارتباط خوب و به موقع مغز و سیگنالهای هورمونی شده و موجب میشود که پیام احساس گرسنگی زیاد به مغز ارسال شود و در نتیجه دفعات دریافت غذا توسط فرد زیاد شود.

دکتر فرزاد روشن ضمیر رژیم آنلاین آردایت

چیزی که بدن ما واقعا به آن نیاز دارد. ALA یکی دیگر از اسیدهای چرب موجود در دانه کتان است که برای بدن لازم و ضروری است. بذر کتان که از ابتدای تمدن رشد کرده، یکی از قدیمی ترین محصولات است. فیبر یکی از پر استفاده ترین مواد غذایی بدن است که دهها و شاید صدها خاصیت داشته باشد. اما سایر عوارضی که ممکن است در صورت مصرف بیش از اندازه آن ایجاد شود میتوان به واکنشهای آلرژیک، اسهال، نفخ، یبوست و گاز معده اشاره کرد.

 

وقتی کاهش التهاب اتفاق میافتد میتواند عاملی برای جلوگیری از ایجاد پلاک در شریانها و پیشگیری از سکته های مغزی و حملات قلبی باشد. بهترین روش تخم کتان برای کاهش وزن استفاده آن نیم ساعت قبل از غذا هست. همین امر باعث کاهش اشتها و به مرور موجب کاهش وزن و کاهش چربی شکم میشود. تحقیقات جدید همچنین نشان میدهد که تخم کتان اثرات مثبتی در کاهش فشارخون دارند.

 

برچسب‌هابرنامه رژیم لیمومی رایگانبهترین تجربه های لاغری نی نی سایتدریافت رژیم لاغری لیمومی رایگاندکتر روشندل نمونه رژیم لیمومیرژیم بارداری دکتر روشندلرژیم بارداری لیمومی نی نی سایترژیم بهاره غفاری بهتره یا دکتر کرمانیرژیم تعیین جنسیت دکتر روشندلرژیم تیپ تایم لیمومیرژیم چاقی دکتر بهاره غفاری نی نی سایترژیم چاقی غفاری دایت نی نی سایترژیم چاقی لیمومیرژیم چاقی لیمومی رایگانرژیم چاقی لیمومی نی نی سایترژیم دکتر روشندل خوبه؟رژیم دکتر غفاری نی نی سایترژیم شیردهی لیمومی نی نی سایترژیم غفاری بهتره یا لیمومی ، رژیم دکتر روشندل خوبه؟رژیم فستینگ دکتر غفاریرژیم لاغری دکتر بهاره غفاری نی نی سایترژیم لاغری لیمومی نی نی سایترژیم لیمومی آردایترژیم لیمومی برای چاق شدن نی نی سایترژیم لیمومی برای لاغری رایگانرژیم لیمومی برای لاغری نی نی سایترژیم لیمومی بهتره یا غفاریرژیم لیمومی چطوریهرژیم لیمومی چطوریه نی نی سایترژیم لیمومی نی نی سایترضایت از رژیم لیمومی نی نی سایتسرویس هوبر لیمومی چیستقیمت رژیم های لیمومیکیا رژیم لیمومی گرفتن نی نی سایتلیمومی رژیم غذایینقد رژیم لیمومینمونه رژیم بهاره غفاری نی نی سایتنمونه رژیم چاقی لیمومینمونه رژیم دکتر روشندل نی نی سایتنمونه رژیم لیمومی رایگاننمونه رژیم لیمومی نی نی سایتورود به حساب لیمومییک نمونه رژیم دکتر غفارییک نمونه رژیم لیمومی

 

مطالعات نشان می دهد این امر به تنظیم قند خون و کاهش کلسترول کمک می کند. همین امر موجب کاهش وزن میشود. این امر باعث جلوگیری از پرخوری می شود که در نهایت به کاهش وزن شما کمک میکند. در نتیجه غذا به صورت آهسته آهسته و به تدریج وارد روده کوچک شده و در نهایت اشتها کاهش مییابد.

 

در هر صورت بذر کتان هم می تواند در کاهش فشار خون، جلوگیری از سفت شدن رگ ها و شریان های خونی و جلوگیری از رسوب پلاک ها در آنها اقدام کند. از مزایای کامل بذر کتان بهره مند نخواهید شد زیرا روده ها نمی توانند پوسته بیرونی سخت دانه ها را بشکنند، بنابراین بهتر است آنها را آسیاب کنید.

 

این ماده در بدن خواص متفاوتی را دارد که از جمله آنها میتوان به فواید استروژنی و آنتی اکسیدانی اشاره کرد. بذر کتان سرشار از اسید چرب امگا 3، آلفا لینولنیک اسید، لیگنان ها و فیبر هستند که مطالعات نشان می دهند همه اینها فواید زیادی برای سلامتی دارند. تحقیقات نشان می دهند که مصرف دانه کتان میتواند قند خون را بهبود دهد.

 

تخم کتان دارای میزان زیادی فیبر محلول و نامحلول است که به خوبی میتواند به هضم غذا در معده کمک کند، نفخ شکم را از بین ببرد و یبوست را ریشه کن کند. این گیاه از ۳ هزار سال قبل کشف شد و هنوز که هنوزه طرفداران بسیار زیادی دارد، زیرا خواص بی نظیر آن قابل چشم پوشی نیست.

 

پس اگر شما هم از آن افرادی هستید که کنجکاوید اطلاعات خود را درباره این ماده غذایی تکمیل کنید، این مطلب را از دست ندهید. مزایای سلامتی ذکر شده در مطالعات فوق فقط درباره یک قاشق غذاخوری معادل 10 گرم تخم کتان آسیاب شده در روز مشاهده شده است. با بسیاری از مزایای اثبات شده سلامتی آن بهتر است در برنامه غذایی گنجانده شود.

 

در زنان یائسه مصرف روزانه 30 گرم بذر کتان کلسترول تام و کلسترول LDL را به ترتیب تقریبا 7 و 10 درصد کاهش می دهد. در یک مطالعه در افراد با کلسترول بالا، مصرف 3 قاشق غذاخوری معادل 30 گرم پودر تخم کتان به مدت 3 ماه به صورت روزانه کلسترول تام را 17 درصد و کلسترول LDL “بد” را تقریبا 20 درصد کاهش داد.

 

این امر با کاهش روند هضم در معده باعث تحریک تعداد زیادی هورمون می شود که با کنترل اشتها احساس سیری در فرد ایجاد می کند. ارتباط تخم کتان و لاغری همچنین به وجود چربیهای غیر اشباع در تخم کتان باز میگردد که موجب کاهش چربی و افزایش چربی سوزی در بدن میشود و بدین طریق قدرت زیادی در سوخت و ساز چربیها ایجاد میکند.

 

تحقیقات زیادی برای مصرف خواص تخم کتان بر روی زنان باردار و شیرده صورت نگرفته است، به همین خاطر بهتر است در مصرف آن احتیاط صورت بگیرد. امروزه، بذرهای کتان به عنوان “یک ماده غذایی فوق العاده” در حال ظهور هستند زیرا تحقیقات علمی زیادی به فواید سلامتی آنها اشاره می کند.

 

خواص درمانی و پر فایدهی مصرف تخم کتان، هنوز بطور کامل شناخته نشده است، حتی بسیاری از فوایدی که در حال حاضر دربارهی تخم کتان ادعا میشود، فاقد اعتبار علمی است. همچنین با تنظیم سطح انسولین موجب کاهش هوس خوردن غذاهای چرب میشود، همین امر نقش بس

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن