خرید سبوس برنج قهوه ای اورجینال/09109483228

برنج قهوه ای یک غلات کامل است که اغلب به عنوان یک غذای سالم در نظر گرفته می شود.   بر خلاف برنج سفید که

توسط NEWSPISHGAMANNN در 25 مهر 1401

برنج قهوه ای یک غلات کامل است که اغلب به عنوان یک غذای سالم در نظر گرفته می شود.

 

بر خلاف برنج سفید که فقط حاوی اندوسپرم نشاسته ای است، برنج قهوه ای لایه های جوانه و سبوس غنی از مواد مغذی دانه را حفظ می کند. تنها قسمتی که حذف شده بدنه سخت بیرونی است (منبع مورد اعتماد 1).

 

با این حال، در حالی که برنج قهوه ای از نظر چندین ماده مغذی بیشتر از برنج سفید است، همچنان سرشار از کربوهیدرات است. در نتیجه، ممکن است تعجب کنید که آیا برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است یا خیر.

 

این مقاله به شما می گوید که اگر دیابت دارید می توانید برنج قهوه ای بخورید یا خیر

 

تاثیر برنج قهوه ای بر دیابت

برنج قهوه ای یک مکمل سالم برای یک رژیم غذایی متعادل است، حتی اگر دیابت دارید.

 

با این حال، نظارت بر اندازه وعده ها و آگاهی از تأثیر این غذا بر سطح قند خون بسیار مهم است.

 

فواید سلامت عمومی

برنج قهوه ای مشخصات تغذیه ای چشمگیری دارد. منبع خوبی از فیبر، آنتی اکسیدان ها و چندین ویتامین و مواد معدنی است (منبع 1Trusted، 2Trusted Source).

 

به طور خاص، این غلات کامل سرشار از فلاونوئیدها است - ترکیبات گیاهی با اثرات آنتی اکسیدانی قوی. خوردن غذاهای غنی از فلاونوئید با کاهش خطر بیماری های مزمن، از جمله بیماری قلبی، سرطان و بیماری آلزایمر مرتبط است (منبع 1Trusted، 3Trusted Source).

 

شواهد رو به رشد نشان می دهد که غذاهای پرفیبر مانند برنج قهوه ای برای سلامت دستگاه گوارش مفید هستند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهند. آنها همچنین ممکن است سیری را تقویت کرده و به کاهش وزن کمک کنند

 

 

ممکن است در برابر دیابت نوع 2 محافظت کند

برنج قهوه ای علاوه بر فواید بالقوه آن برای افراد مبتلا به دیابت، حتی ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در وهله اول کاهش دهد.

 

یک مطالعه روی 197228 بزرگسال، خوردن حداقل 2 وعده برنج قهوه ای در هفته را با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط دانست. علاوه بر این، تعویض فقط 1/4 فنجان (50 گرم) برنج سفید با قهوه ای با 16 درصد کاهش خطر ابتلا به این بیماری همراه بود (منبع معتبر 17).

 

در حالی که مکانیسم کاملاً شناخته شده نیست، تصور می‌شود که محتوای فیبر بالاتر برنج قهوه‌ای حداقل تا حدی مسئول این اثر محافظتی است (18 منبع معتبر، 19 منبع معتبر).

 

علاوه بر این، برنج قهوه ای دارای منیزیم بیشتری است که با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نیز مرتبط است.

 

برنج (Oryza sativa) یک محصول اصلی غذایی و محصول اولیه است که در سراسر جهان رشد می کند. انواع مختلفی از برنج وجود دارد - از جمله باسماتی دانه بلند، برنج سیاه، برنج سفید و برنج چسبنده (یا چسبنده) - اما از نظر فواید سلامتی، همه آنها برابر نیستند.

 

به گفته بنیاد جورج ماتلجان برای سالم ترین غذاهای جهان، که فواید تغذیه سالم را ترویج می کند، فواید سلامتی برنج قهوه ای تا حدی به دلیل نحوه تهیه آن است. برنج قهوه ای یک دانه کامل است، به این معنی که شامل سه قسمت از هسته دانه است: لایه بیرونی پر از فیبر به نام سبوس، هسته غنی از مواد مغذی به نام جوانه و لایه میانی نشاسته ای به نام آندوسپرم. دانشکده بهداشت عمومی هاروارد T. H. Chan (HSPH). پوسته بیرونی و غیرقابل خوردن برداشته می شود.

 

HSPH می گوید، در مقابل، برنج سفید یک دانه تصفیه شده است، به این معنی که سبوس و جوانه آن حذف شده و فقط اندوسپور باقی می ماند. (بدنه بیرونی نیز برداشته می شود.) این فرآیند بسیاری از فیبر و مواد مغذی را از بین می برد. به گفته انجمن قلب آمریکا، برخی از این مواد مغذی - از جمله ویتامین های گروه B و آهن - به برنج سفید "غنی شده" اضافه می شوند، اما فیبر به آن اضافه نمی شود.

سبوس برنج قهوه ای

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن