مدارک دریافت جواز کسب اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی مشهد 63

جواز کسب چیست؟ آموزش تصویری مراحل دریافت جواز و پروانه کسب هنگامی که گزینه ادامه فرایند درخواست مجوز را انتخا

توسط NEWSPISHGAMANNN در 31 شهریور 1401
جواز کسب چیست؟ آموزش تصویری مراحل دریافت جواز و پروانه کسب هنگامی که گزینه ادامه فرایند درخواست مجوز را انتخاب نمایید، صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود. پس از این که درخواست شما نهایی شود، یک پیغام نمایش داده می شود که در آن نوشته است درخواست شما ثبت شده و کد رهگیری هم به شما نمایش داده می شود. در بخش موقعیت جغرافیایی با توجه به استان و شهر مورد نظر خود مکان دریافت مجوز را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می شود گزینه ثبت درخواست مجوز را انتخاب نمایید. متقاضیان شهر تهران باید مدارکی مبنی بر سکونت خود به مدت 5 سال در تهران را ارائه بدهند. داشتن گواهینامه مهارت در زمینه های تخصصی که نیاز به مهارت خاص دارد و معمولا در آئین نامه اصناف ذکر شده است. خبر روزاخبار روزخبرهای جهانخبر متقاضی باید کد رهگیری را که در این مرحله برای وی ارسال شده است نزد خود نگه دارد. بصورت کلی پروانه کسب یا جواز کسب یا بصورت دائمی صادر می شود و یا بصورت موقت. پروانه های کسب دائمی نیازی به تمدید دوره ندارند اما در صورتیکه این جواز بصورت موقت صادر شود دوره آن یک ساله بوده و باید هر سال برای تمدید آن اقدام شود. به صورت کلی تمامی افراد حقیقی که تصمیم به راه اندازی کسب و کار خود را دارند و قصد ثبت شرکت ندارند، باید جهت گرفتن جواز کسب یا پروانه کسب اقدام کنند.

تفاوت جواز کسب با پروانه کسب چیست؟

این سایت علاوه بر ثبت نام برای جواز کسب، ارائه خدماتی مانند درخواست تغییر صاحب پروانه، درخواست پروانه کسب المثنی، درخواست انتقال پروانه کسب به ورثه و یا نماینده/نمایندگان قانونی و … را امکانپذیر کرده است. افرادی که اقدام به اخذ پروانه کسب می کنند، ملزم به گذراندن دوره های آموزشی زیر نظر کمیسیون نظارت می باشند. برای صدور پروانه کسب اولویتی از سوی واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است. براین اساس افرادی که پیش از این جواز اخذ نکرده اند و یا افراد بیکار دارای اولویت هستند. صدور جواز با احتساب گسترده بودن فعالیت های مختلف تجاری در ایران و درنظرقراردادن قوانین تجاری تحت اختیار صنوف و اتحادیه ها قرار گرفته است. در واقع تمامی فعالیت های تجاری در کشور ایران در دسته خاصی از مجموعه های صنفی است و خود مجموعه صنفی عهده دارصادر نمودن جواز برای متقاضیان مشاغل می باشد. در واقع این مجوز، پیش نیاز خرید زمین و اخذ پروانه بهره برداری محسوب می شود. سپس ادامه درخواست و ارسال اسکن مدارک را در سایت ایرانیان اصناف به اتمام رسانید. مدت زمان صدور پروانه کسب در اقدام اینترنتی نیز حدودا ۱۵ روز کاری است که در نهایت جواز کسب با پست الکترونیکی برای شما ارسال می گردد. مطابق مقررات قانون نظام صنفی جنابعالی میباید قبل از تنظیم هرگونه سندی که مبین خرید یا اجاره محل کسبی چه با اسناد رسمی و یا اسنادعادی باشد ؛ میبایستی به اتحادیه مراجعه و تقاضای عضویت خود را تسلیم دارید.
  • اگر شما مخاطب گرامی، سابقه یا تجربه یا دیدگاهی درباره اخذ این مجوز از صنف خود در یکی از استان های کشور دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.
  • در نتیجه جواز کسب توسط اتحادیه های اصناف کشور، پس از بررسی های لازم صادر می شود.
  • بنده یه فنی کار لوازم منزل هستم کولر، پکیج، گاز رومیزی و لباسشویی و… البته با مدرک معتبر فنی حرفه ای.
  • در صورتی که می‌خواهید پروانه کسب را از اتحادیه کشوری اخذ کنید این بخش را خالی بگذارید.
  • همچنین فرد باید گواهی اداره مالیات را نیز به منظور پرداخت مالیات سالیانه به اتحادیه ارائه دهد.
مجموعه صنفی نیز نهایت طی 15 روز کاری باید موضوع تقاضانامه را مورد بررسی قرار داده و نتیجه را اعلام نماید. ارائه یک برگ اجاره نامه عادی که دارای تعهد محضری باشد و به نام شخص متقاضی باشد . تعیین حداقل فاصله بین 2 واحد صنفی مشابه و استثنائات آن برای صنوفی که هیات عالی نظارت، برقراری حدود صنفی آنان را ضروری دانسته است. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و در مورد اتباع بیگانه داشتن پروانه کار معتبر از سوی وزارت کار و امور اجتماعی و پروانه اقامت معتبر از وزارت کشور الزامی است. تنها با معرفی ملک قولنامه‌ای به عنوان اموال شوهر، نمی‌توان ادعا کرد که مرد مالک آن است و با توجه به عدم اثبات مالکیت به دادگاه، امکان توقیف ملک وجود ندارد.

مدت زمان ترجمه رسمی جواز کسب چقدر است؟

پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه رسمی ثبتی در سراسر کشور، تمامی امور ثبتی شما را با کمترین هزینه و تعرفه به صورت کاملاً آنلاین انجام می دهد. برای استفاده از ارزان ترین تعرفه و هزینه ثبت برند و پایین ترین هزینه ثبت شرکت می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس بوده یا بانک موبایل اصناف با کلیک کردن روی تصاویر زیر، وارد صفحات مربوط به ثبت برند و ثبت شرکت شوید. برای استعلام پروانه کسب از طریق شماره ملی، وارد سامانه الکترونیکی دبیرخانه اصناف وزارت صنعت شوید. سپس ملیت خود را انتخاب کنید و کد ملی و کد امنیتی را وارد نمایید تا وضعیت مجوز کسب شما استعلام شود.

پاسخ - مسئولیت شرکای مذکور در جواز کسب مغازه نسبت به هم چگونه است ؟

۴- حتما قبل از مراجعه به اتحادیه پرینت پیش ثبت نام و مدارک لازم جهت صدور جواز کسب را به صورت کامل آماده نمایید . واحد صنفی به یک شخص حقیقی یا حقوقی (کسب و کار) گفته می شود که در یک نوع از فعالیت های صنفی سرمایه گذاری کرده باشد یا مشغول فعالیت باشد. همه مشاغل و کسب و کارهای فعال در زمینه های زیر یک نوع واحد صنفی هستند. مهم ترین دلیل راه اندازی سامانه پایدار ثبت جلوگیری از پرداخت هزینه های گزاف به موسسات ثبتی و حقوقی برای ثبت برند ، ثبت شرکت و اخذ ایزو می باشد.

ادامه وکیل اراضی

همچنین کارت بهداشت نیز از دیگر مدارک لازم برای مدیر و پرسنل سالن زیبایی می باشد و باید تمامی دستورالعمل های مشخص و تعیین شده از جانب اداره بهداشت را رعایت کنند. در صورتی که شریک شما بخواهد از این پروانه کسب سواستفاده نمیاد، این امر توسط شما قابل پیگری در دادگاه می باشد. البته بهتر بود از ابتدا ضمانت اجرای این امر در قرارداد مشارکت ذکر می گردید. با این حال شما می توانید در صورت سواستفاده ی شریک خود از پروانه کسب، جهت دریافت خسارت و ابطال پروانه کسب اقدام نمایید.

وام فنی و حرفه ای

همان طور که گفتیم، ساده‌ترین تعریفی که می‌توان برای مجوز کسب ارائه داد این است که این مجوز در واقع نوعی گواهی است که به شما اجازه می‌دهد تا با صورت قانونی و رسمی به ایجاد یک واحد صنفی بپردازید و کسب و کار خود را به شکل قانونی شروع کنید. از دیگر مدارک مورد نیاز به جهت اخذ پروانه کسب، ارائه گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم، گواهی اشتغال به تحصیل و همچنین دفترچه اعزام به خدمت بدون این که مهر غیبت بر روی آن خورده باشد و یا معافیت پزشکی است. به طور کلی جواز کسب یا پروانه‌ ای میباشد که شما به وسیله آن می‌توانید کسب و کار را برای خود به صورت قانونی راه اندازی کنید. شما برای راه اندازی هر کسب وکاری یا تاسیس فروشگاه و مغازه برای آن نیاز به گرفتن مجوزی دارید که امروزه از آن به نام جواز کسب یاد می‌شود. پس شما برای قانونی کردن کسب و کاری که قصد فعالیت در آن را دارید نیاز به اخذ این مجوز دارید و بدون آن نمی‌توانید کار خود را به صورت قانونی شروع کنید.

ارائه مدارک تشکیل پرونده یا اوراق پرداخت مالیاتی ( بدهی مالیاتی باید به طور کامل پرداخت شده باشد )

با این حال این بدان معنا نیست که هر زمان که بخواهید می‌توانید یک سوپرمارکت راه‌اندازی کنید چرا که فعالیت در این حوزه نیز دارای یکسری قوانین است. این افراد می توانند به مدت ۳۰ روز پس از اتمام اعتبار پروانه کسب موقت خود، برای دریافت پروانه کسب دائم خود بانک موبایل اصناف اقدام نمایند. این نوع پروانه کسب دارای اعتبار ۵ ساله بوده که باید پس از اتمام آن، توسط صاحبان کسب و کار تمدید گردد. قبل از اینکه به مطالعه مرحله های و شروط لازم برای گرفتن جواز توجه کنیم باید با بررسی هزینه های مورد نیاز برای گرفتن جواز بپردازید. علاوه بر این نیاز به مدارکی نیز وجود دارد که در ادامه به همه این شرایط و مدارک مورد نیاز اشاره می کنیم. امروزه برای انجام هرگونه فعالیت عمرانی، تولیدی، صنعتی، گردشگری، فرهنگی، ورزشی و… نیازمند استعداد و مهارت لازم هستیم. دولت و بنیادهای مرتبط با بررسی مهارت کاری موردنظر و سایر شرایط موردنیاز در اخذ و عدم اخذ مجوز موردنیاز فعالیت، بر همه مشاغل و فعالیت های موجود نظارت می کند. این حق مردم است که برای تأمین نیازهایشان و دریافت خدمات درست به مغازه ها و تولیدی های معتبر مراجعه کنند و بدانند که از چه شخصی با چه میزان سواد و مهارت خدمات دریافت می کنند. در حال حاضر اجازه فعالیت به هیچ گونه اشتغالی بدون داشتن مجوز داده نمی شود. اتحادیه صنفی در صورتی که فرد معرفی شده را واجد شرایط قانونی بداند با رعایت سایر مقررات ، پس از ابطال پروانه کسب قبلی ، پروانه جدید به نام فرد معرفی شده صادر می کند. در صورتی که درخواست صاحب پروانه کسب مبنی بر تغییر پروانه جواز کسب به حرفه ای دیگر باشد علاوه بر طی مراحل قانونی ، استعلام و تسویه حساب از اتحادیه قبلی ضروری است. هلدینگ ملاصدرا در زمینه اخذ این نوع مجوز کسب صنفی برای مشتاقان در سراسر کشور فعالیت دارد. هم چنین دریافت گواهینامه های بین المللی ، ثبت برند ، ثبت هر نوع شرکت و تعاونی در سراسر کشور ، از دیگر فعالیت های موفق این مجموعه است.

مدارک لازم برای جواز کسب اشخاص حقوقی به شرح زیر است:

در صورت دریافت پیامک رد تقاضا، پس از بررسی موارد از طریق منوی پیگیری ثبت نام، نواقص اعلامی را به شماره واتساپ ۰۹۹۳۱۱۰۰۹۰۴ ارسال فرمائید و از همان طریق با دبیرخانه اتحادیه در ارتباط باشید. پس از ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه پیشخوان مجوز های کشور شوید. ب) پس از تکمیل ثبت نام، از طریق منوی ورود اعضا (قسمت بالا، سمت چپ) وارد سایت شوید. شرایط برگزاری دوره را به دقت مطالعه نموده، فیلم های آموزشی را ببینید و در آزمون آنلاین شرکت نمائید. طبق نرخ نامه ی کانون مترجمین رسمی مبلغ ترجمه جواز کسب 62 هزار تومان می باشد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن