مدرن ترین نوع جارو برقی

  روباتیک   الکترولوکس تریلوبیت اولین جاروبرقی رباتیک تولید انبوه بود [20] در اواخر دهه 1990 و ا

توسط NEWSPISHGAMANNN در 22 مهر 1400

 

روباتیک

 

الکترولوکس تریلوبیت اولین جاروبرقی رباتیک تولید انبوه بود [20]

در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 ، چندین شرکت جاروبرقی روباتیک را توسعه دادند ، نوعی از جارو فرش که معمولاً با قدرت مکش محدود مجهز است. برخی از مارک های برجسته عبارتند از Roomba ، Neato و bObsweep. این ماشینها در حالیکه گرد و غبار و زباله های سطحی را در سطل زباله جمع آوری می کنند به صورت خودکار حرکت می کنند. آنها معمولاً می توانند در اطراف مبلمان حرکت کرده و به ایستگاه متصل شوند تا باتری های خود را شارژ کنند ، و تعداد کمی نیز می توانند ظروف گرد و غبار خود را در اسکله خالی کنند. اکثر مدلها مجهز به برس های موتور دار و موتور خلاء برای جمع آوری گرد و غبار و زباله هستند. در حالی که بیشتر جاروبرقی های روباتیک برای مصارف خانگی طراحی شده اند ، برخی از مدل ها برای کار در ادارات ، هتل ها ، بیمارستان ها و غیره مناسب هستند.

پیشنهاد می شود در صورت کمبود بودجه به بهترین جاروبرقی ایرانی نیز فکر کنید

 

در دسامبر 2009 ، Neato Robotics اولین جاروبرقی روباتیک جهان را راه اندازی کرد که با استفاده از دستگاه یاب گردان بر اساس لیزر (نوعی لیدار) برای اسکن و نقشه برداری از محیط اطراف خود استفاده می کند. از این نقشه برای تمیز کردن کف از روش استفاده می کند ، حتی اگر نیاز باشد که روبات چندین بار به پایگاه خود بازگردد تا دوباره شارژ شود. در بسیاری از موارد زمانی متوجه می شود که ناحیه ای از کف که قبلاً غیرقابل دسترسی بود قابل دسترسی باشد ، مانند زمانی که یک سگ از چرت خواب بیدار می شود ، و به جاروبرقی آن منطقه باز می گردد. همچنین دارای قوی ترین پروانه در بین جاروبرقی های روباتیک است که 35 CFM (1 متر مکعب در دقیقه) هوا را جذب می کند.

 

سیکلونیک

 

جارو برقی دايسون DC07 با استفاده از نيروي گریز از مرکز برای جداسازی گرد و غبار و ذرات از هوا که از ظرف جمع آوری استوانه ای عبور می کند

جاروبرقی های قابل حمل که بر اساس اصل جداسازی چرخه ای کار می کنند در دهه 1990 محبوبیت یافتند. این اصل جداسازی خاک به خوبی شناخته شده بود و اغلب در سیستم های خلاء مرکزی استفاده می شد. P.A. کلیولند شرکت Geier در اوایل سال 1928 موفق به ثبت اختراع در مورد جاروبرقی سیکلونیک شده بود ، که بعداً در سال 1939 به Health-Mor فروخته شد و جاروبرقی قوطی چرخه ای Filter Queen را معرفی کرد. [22]

 

در سال 1979 ، جیمز دیسون یک واحد قابل حمل با جداسازی چرخه ای را معرفی کرد و این طرح را از کارخانه های اره صنعتی اقتباس کرد. [23] او پاک کننده گردباد خود را برای اولین بار در ژاپن در دهه 1980 با هزینه ای در حدود 1800 دلار آمریکا راه اندازی کرد و در سال 1993 Dyson DC01 را مستقیماً در بریتانیا با قیمت 200 پوند عرضه کرد. منتقدان انتظار داشتند که مردم جاروبرقی را دو برابر قیمت یک دستگاه معمولی نخرند ، اما بعداً طرح دیسون محبوب ترین پاک کننده در انگلستان شد. [24] [25]

 

پاک کننده های سیکلونیک از کیسه های فیلتراسیون استفاده نمی کنند. در عوض ، گرد و غبار در یک ظرف جمع آوری استوانه ای یا سطل جدا می شود. هوا و گرد و غبار با سرعت بالایی در ظرف جمع آوری شده در جهت مماس با دیواره رگ جذب می شوند و گردابی سریع می چرخند. ذرات گرد و غبار و بقایای دیگر با نیروی گریز از مرکز به خارج رگ حرکت می کنند و در اثر جاذبه می افتند.

 

در جاروبرقی های مرکزی ثابت ، هوای تمیز شده ممکن است مستقیماً خارج از منزل و بدون نیاز به فیلتراسیون بیشتر تخلیه شود. یک سیستم فیلتراسیون چرخه ای به خوبی طراحی شده ، قدرت مکش را به دلیل محدودیت جریان هوا تنها در زمانی که ظرف جمع آوری تقریباً پر است از دست می دهد. این در تضاد قابل توجه با سیستم های کیسه فیلتر است ، که با مسدود شدن منافذ در فیلتر هنگام جمع شدن خاک و گرد و غبار ، مکش خود را از دست می دهند.

 

در مدلهای گردان قابل حمل ، هوای تمیز شده از مرکز گرداب پس از عبور از تعدادی فیلترهای پی در پی در بالای ظرف از دستگاه خارج می شود. اولین فیلتر برای به دام انداختن ذرات است که می تواند به فیلترهای بعدی که ذرات ریز گرد و غبار را حذف می کنند آسیب برساند. فیلترها باید مرتباً تمیز یا تعویض شوند تا از عملکرد م machineثر دستگاه اطمینان حاصل شود.

 

از زمان موفقیت دایسون در افزایش آگاهی عمومی در مورد جدایی طوفان ، چندین شرکت دیگر مدل های سیکلون را معرفی کرده اند. تولیدکنندگان رقیب شامل هوور ، بیسل ، کوسه ، یورکا ، الکترولوکس ، فیلتر کویین و ... هستند و ارزان ترین مدل ها گرانتر از پاک کننده معمولی نیستند.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن