بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، از لایحه «یانگ» دفاع کرد که پیمان خروج اتحادیه اروپا را نقض خواهد کرد

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 16:27 فرانسه و آلمان عهد کردند در مذاکرات با بريتانيا جبهه متحدی را حفظ کنند

توسط NEWSPISHGAMANNN در 19 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 16:27

فرانسه و آلمان عهد کردند در مذاکرات با بريتانيا جبهه متحدی را حفظ کنند در حالی که بريتانيا روز چهارشنبه، يک روز پس از اعتراف به اينکه ممکن است با پيمان خروج اتحاديه اروپا از قوانين بين المللی نقض کند، از لايحه جديد خود پرده برداشت.

تبلیغات
ادامه

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، روز چهارشنبه متهم شد که ریاست یک «دولت سرکش» را بر عهده دارد چرا که دولت او قانونی را معرفی کرد که عمداً پیمان خروج اتحادیه اروپا را در شمارش معکوس کثیف طلاق کامل «یانگ» نقض می کند.

جانسون پس از پذیرش فوق العاده اش از رویکرد دولت دفاع کرد که لایحه جدید حاکم بر تجارت پس از جنگ جهانی دوم در بریتانیا و ایرلند شمالی قوانین بین المللی را می شکند.

نخست وزیر در پاسخ به این سوال که چرا مردم بریتانیا در حال حاضر باید به هر قانونی احترام بگذارند، به پارلمان گفت: ما انتظار داریم همه در این کشور از قانون اطاعت کنند.

جانسون در یک تبادل بد مزاج با ایان بلکفورد نماینده ملی گرای اسکاتلندی اصرار داشت که این لایحه در مورد «حفاظت از مشاغل، حفاظت از رشد، اطمینان از سیالیت و ایمنی بازار داخلی بریتانیای ما» است.

وی افزود: «کار من حمایت از یکپارچگی بریتانیا بلکه حفاظت از روند صلح ایرلند شمالی و توافق جمعه خوب است.» وی لایحه جدید را «شبکه ایمنی قانونی» نامید اگر اتحادیه اروپا «تفسیر غیرمنطقی» از ترتیبات پس از جنگ جهانی دوم انجام دهد.

دولت حفظ می کند که لایحه جدید بازار داخلی بریتانیا خود را مورد نیاز است برای صاف کردن تجارت بین انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی، و کمک به قدرت بهبودی از همه گیر کروناویروس، یک بار انتقال پس از جنگ جهانی دوم در سال جاری به پایان می رسد.

اما بر اساس توافق خروج از اتحادیه اروپا، بریتانیا به منظور ارتباط با بروکسل در مورد هر گونه ترتیبات برای ایرلند شمالی، که شاهد سه دهه خونریزی تا توافق جمعه خوب در سال 1998 بود، و به تنها مرز زمینی بریتانیا با اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد.

'شکستن قوانین بین المللی قابل قبول نیست'

اتحاديه اروپا روز چهارشنبه به بريتانيا هشدار داد که حتی جزئی ترين نقض قرارداد خروج از اتحاديه اروپا آنچه را که اعتماد کمی بين دو طرف در مذاکرات تجاری در حال حاضر شکننده باقی مانده است، تضعيف خواهد کرد.

چارلز میشل رئیس شورای اروپا گفت: شکستن قوانین بین المللی قابل قبول نیست و اعتمادی را که باید رابطه آینده خود را بسازیم ایجاد نمی کند.

اورسولا فون در لین رئیس کمیسیون اروپا گفت سنگ بنای دیپلماتیک قدیمی که «توافقات باید نگه داشته شود» «پایه و اساس روابط مرفه آینده» است.

بريتانيا موافقت کرده است پس از آن که بروکسل خواستار جلسه ای برای روشن شدن سريع "نگرانی های شديد" در مورد لايحه جديد شد، با اتحاديه اروپا ملاقات کند.

آلمان و فرانسه روز چهارشنبه قول دادند جبهه متحد قوی را در گفتگو با بريتانيا در مورد رابطه آينده خود با اتحاديه اروپا حفظ کنند. پس از اعلام بمب گذاری بریتانیا یک روز پیش از آن مبنی بر اینکه ممکن است قوانین بین المللی را با پیمان خروج از اتحادیه اروپا نقض کند، دونفره فرانکو-آلمانی گفتند که در همان صفحه قرار دارد.

مایکل راث، وزیر امور خارجه آلمان در امور اروپا در مصاحبه مشترکی با کلمنت بیونه همتای فرانسوی بازدید کننده اش گفت: «موضع فرانسه نیز موضع آلمان است - یعنی موضع اتحادیه اروپا.»

از زمانی که آلمان در اول ژوئيه رياست اتحاديه اروپا را بر عهده گرفت، آنگلا مرکل صدر اعظم بارها هشدار داده است که بلوک بايد برای احتمال فرو ريختن گفتگوها آماده شود.

احتمال شکست در این هفته زمانی به طور چشمگیری افزایش یافت که دولت بریتانیا به لایحه جدید خود حاکم بر تجارت پس از جنگ جهانی دوم در بریتانیا اعتراف کرد و ایرلند شمالی هر چند به شیوه ای «محدود» قوانین بین المللی را می شکند.

بسته سرکش ها دارن يه حالت سرکش ايجاد ميکنن

در طول جلسه پارلمانی، بلکفورد استدلال کرد که لایحه جدید گرفتن قدرت توسط لندن از دولت های متلاشی شده در ادینبورگ، کاردیف و بلفاست است.

او همچنین پس از آن که براندون لوئیس، وزیر ایرلند شمالی، تغییرات انجام «شکستن قوانین بین المللی به شیوه ای بسیار خاص و محدود» را قبول کرده بود، ارزیابی کند.

وی افزود: نخست وزیر و دوستانش که بسته ای از سرکش ها هستند، دولت سرکش ایجاد می کنند.

دولت بریتانیا تلاش کرده است تا توضیح دهد که چرا اکنون تنها مشکلاتی را با مفاد پیمان اتحادیه اروپا برای ایرلند شمالی کشف کرده است، نه ماه پس از آن که جانسون پیروزمندانه این سند را امضا کرد و گفت بریتانیا را در مسیر آینده ای مستقل جدید قرار داده است.

'زمین بلند اخلاقی'

منتقدان دولت جانسون را متهم کردند که در حالی که با بروکسل در مورد مسائل کلیدی مانند یارانه های دولتی و حقوق ماهیگیری نبرد می کند، دست به تاکتیک های انحرافی بد ایمانی می زند.

گزارش می رسد جاناتان جونز، رئيس بخش حقوقی دولت، روز سه شنبه استعفا داد، زيرا از تائيد لايحه جديد خودداری کرد.

توبیاس الوود، همکار محافظه کار جانسون که ریاست کمیته دفاع مجلس عوام را بر عهده دارد، به رادیو بی بی سی گفت که نقض پیمان «یانگ» به این معنی است که بریتانیا «زمینه بالای اخلاقی را از دست خواهد داد».

وی گفت: چگونه می توانیم به کشورهایی مانند چین در چشم نگاه کنیم و از نقض تعهدات بین المللی نسبت به هنگ کنگ، یا در واقع روسیه بر سر موشک های بالستیک، یا در واقع ایران بر سر توافق هسته ای شکایت کنیم، اگر از این جاده پایین برویم؟

پروتکل قرارداد خروج به اين معناست که ايرلند شمالی به پيروی از برخی از قوانين ۲۷ کشور اتحاديه اروپا ادامه خواهد داد، تا اطمينان حاصل شود مرز آن کشور با جمهوری ايرلند بر اساس توافق جمعه خوب همچنان باز است.

ردیف به خوبی فراتر از اروپا کشیده شده است. آمریکا کارگزار کلیدی قرارداد صلح سال ۱۹۹۸ بود و دموکرات ها نسبت به عواقب یک معامله تجاری جداگانه آمریکا و بریتانیا در صورتی که لندن از تعهدات اتحادیه اروپا عقب نشینی کند، هشدار می دهند.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه و رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن