مصر اعلام کرد طرح جدید برای پایان دادن به جنگ در لیبی به عنوان Haftar حمله زمینی

صادر شده در: 06/06/2020 - 18:48بروز رسانی: 06/06/2020 - 18:48 رئیس جمهور مصر روز شنبه اعلام کرد یک طرفه ابتک

توسط NEWSPISHGAMANNN در 17 خرداد 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

رئیس جمهور مصر روز شنبه اعلام کرد یک طرفه ابتکار برای پایان دادن به جنگ داخلی در کشور همسایه لیبی یک طرح پذیرفته شده توسط فرمانده شرقی نیروهایی که دچار تلفات سنگین در هفته های اخیر.

تبلیغات

اوضاع وخیم گفت: در یک کنفرانس خبری در قاهره که خود طرح شامل آتش بس شروع دوشنبه و به معنای هموار کردن راه برای برگزاری انتخابات در نفت خیز لیبی.

او هشدار داد در برابر مداوم به دنبال راه حل نظامی برای بحران این کشور است.

"می تواند وجود داشته باشد هیچ ثبات در لیبی مگر اینکه استفاده صلح آمیز برای این بحران یافت می شوند که عبارتند از: وحدت و یکپارچگی ملی موسسات" el Sisi گفت. "این طرح می تواند یک شروع جدید در لیبی است."

هیچ نظر فوری از سوی سازمان ملل متحد حمایت دولت مستقر در طرابلس اما یک سخنگوی نظامی نیروهای متفقین با آن گفتند که ادامه مبارزه برای تصرف شهر سرت در شرق طرابلس که فرمانده خلیفه Haftar شرق مبتنی بر نیروهای گرفت در ماه ژانویه است.

محمد Gnono گفت: طرابلس-نیروهای متفقین شنبه توانستند کنترل شهر al-Washka شرق این مهم شهرستان بندر مصراته. "ما با شروع این جنگ اما از آن است که ما را تعیین خواهد کرد که هنگامی که و که در آن به پایان خواهد رسید" او گفت:.

این کنفرانس در قاهره حضور داشتند Haftar و Aguila صالح رئیس طبرق مستقر در مجلس نمایندگان. چندین دیپلمات های خارجی از جمله آمریکا ، فرانسه و ایتالیایی نمایندگان حضور داشتند. Haftar و صالح هستند.

وجود دارد هیچ نمایندگان طرابلس مبتنی بر دولت و یا از حامیان اصلی آن ترکیه و قطر در این کنفرانس است.

مصر ابتکار عمل می آید بر روی پاشنه از Haftar عمده تلفات در غرب لیبی و عدم حمل با عمده تهاجمی برای به دست گرفتن کنترل طرابلس که Haftar راه اندازی شد در ماه آوریل سال گذشته است.

آینده جنگ در لیبی به نظر می رسد باز به یکی از دو سناریو: یا د تشدید یا تمام عیار جنگ نیابتی با مهم منطقه ای و بین المللی قدرت های درگیر در تعارض آشکار.

آن هنوز دیده می شود که آیا طرابلس مبتنی بر دولت توافق ملی ادامه خواهد داد به فشار به سمت شرق برای به دست گرفتن کنترل بخش حیاتی نفت در تاسیسات پایانه ها و رشته هایی که قبایل متحد با Haftar تعطیل در اوایل این سال است. این بسته به پایین فلج شده کشور در منبع اصلی درآمد است.

ال-Sisi طرح نیز در میان پس زمینه از ما هشدارهای علیه روسیه را "دامن زدن به شعله های آتش" از درگیری و گفت که آن را می تواند به استقرار نیروهای خود در تونس برای جلوگیری از روس ها از بی ثبات کردن شمال آفریقا.

آن نیز باقی مانده است دیده می شود چه اتفاقی خواهد افتاد اگر GNA تبدیل کردن مصر شاخه زیتون. سنگین تر دخالت های ترکیه در لیبی می تواند در سوق دادن مصر به عمل دفاعی بیشتری درگیر نظامی در لیبی است.

El Sisi که حمایت Haftar در جنگ گفت: این طرح شامل تشکیل یک شورای ریاست جمهوری است که در آن لیبی در سه منطقه نشان داده خواهد شد. که شورای حکومت این کشور در طول یک 1 و نیم سال دوره گذار پس از انتخابات است.

این طرح همچنین شامل وحدت تمامی لیبی مالی و روغن موسسات و انحلال شبه نظامیان به طوری که به اصطلاح ارتش ملی لیبی و دیگر سازمان های امنیتی می توانید "انجام مسئولیت های خود" el Sisi گفت: بدون توضیح.

مصر رهبر به نام برای خروج از تمام جنگجویان خارجی در لیبی. هزاران نفر از مزدوران عمدتا شکل جنگ زده سوریه, مبارزه شده است در هر دو طرف جنگ است.

Haftar گفت: ترکیه مداخله را افزایش می دهد منطقه ای و بین المللی قطبش بیش لیبی و "طولانی کردن جنگ است." وی میزبان خود, el Sisi به کار به نیروی ترکیه به عقب نشینی نیروهای خود و مزدوران آن را فرستاده است.

"ترکیه به حمایت از تروریسم در جهان است و انتقال تروریست ها از یک مکان به مکان دیگر در شرق میانه و شمال آفریقا" Haftar گفت. "این بیشتر خواهد شد پیچیده حل بحران لیبی."

هرج و مرج در این کشور بدتر شده است در ماه های اخیر به عنوان حامیان خارجی به طور فزاینده مداخله با وجود تعهد به خلاف در بالا مشخصات صلح نشست در برلین در اوایل این سال است. Haftar را توهین آمیز در طرابلس عمیقا قطبی که در حال حاضر کشور تقسیم شده و سقط سازمان ملل متحد در تلاش برای برگزاری یک کنفرانس صلح بیش از یک سال پیش.

نظامی جزر و مد معکوس شده است در هفته های اخیر. نیروهای خود را از دست داده و تقریبا تمام قلمرو آنها به دست آورده بودند از ابتدای طرابلس حمله پس از ترکیه افزایش یافته و حمایت خود را به آرایه ای از شبه نظامیان آزادانه متفقین با طرابلس مبتنی بر دولت است.

Haftar است که با حمایت فرانسه, روسیه, اردن, امارات متحده عربی و دیگر کشورهای عربی. همراه با ترکیه و دولت در طرابلس حمایت ایتالیا و قطر.

لیبی شده است در آشفتگی از سال 2011 زمانی که جنگ داخلی سرنگون زمان دیکتاتور معمر قذافی بود که بعدا کشته شد. این کشور دارای شکاف بین رقیب دولت در شرق و غرب هر یک از حمایت گروه های مسلح و دولت های خارجی.

(AP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب