فرانسه هشدار W. آفریقا بی ثباتی خطرات معکوس سود در برابر جهادگران جلوتر از G5 Sahel اجلاس

صادر شده در: 30/06/2020 - 07:31ویرایش: 30/06/2020 - 07:31 مالی و بورکینافاسو باید تضمین در نشست این هفته که

توسط NEWSPISHGAMANNN در 10 تیر 1399

صادر شده در: ویرایش:

مالی و بورکینافاسو باید تضمین در نشست این هفته که خود را سیاسی داخلی مشکلات نمی معکوس شکننده موفقیت های نظامی علیه شبه نظامیان اسلام گرا در منطقه ساحل فرانسه برای ریاست جمهوری منبع روز دوشنبه گفت:.

تبلیغات

سابق قدرت استعماری فرانسه مستقر هزاران نفر از سربازان در منطقه خشک جنوب صحرای آفریقا از سال 2013 و در حال حاضر 5,100 نیروهای نظامی وجود دارد. اما حملات توسط گروه های وابسته به القاعده و دولت اسلامی شده اند در حال افزایش است.

رهبران G5 Sahel متحده و مالی و بورکینا فاسو, چاد, نیجر و موریتانی دیدار خواهد کرد رئیس جمهور فرانسه امانوئل پاکسازی و نخست وزیر اسپانیا پدرو سانچز در نوآکشوت روز سه شنبه به بررسی های اخیر پیروزی های نظامی و برنامه ریزی گام های بعدی.

نخست وزیر ایتالیا جوزپه کونته که تنظیم شده است برای تایید یک سهم به یک واحد نیروهای ویژه در ساحل و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز در بخشی از تماس های ویدئویی.

اما نگرانی وجود دارد که پیشرفت های اخیر ممکن است از خط خارج میان بی ثباتی سیاسی در ساحل عاج.

"همه پیشرفت که ساخته شده شکننده است و می تواند قرار داده و به سوال اگر حرکت های سیاسی را دنبال نمی," فرانسه گفت: پیش از اجلاس.

"ما می بینیم که در بورکینا و مالی زمینه...پس (در) خطر است برای قرار دادن در تضمین می کند به طوری که این انتخابات زمینه نمی تضعیف دستاوردهای آن دست یافته اند."

بورکینافاسو برگزار خواهد شد مقننه و انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر است که در آن وقت رئیس جمهور مارک Roch Kabore است که انتظار می رود به دنبال عبارت دوم در برابر مخالفان به چالش کشیدن رویکرد خود را برای مقابله با شبه نظامیان.

در مالی وجود دارد و نگرانی ها درباره بی ثباتی در هفته های اخیر پس از هزاران نفر از مردم به خیابان ها ریختند برای دومین بار در یک ماه به تقاضای رئیس جمهور ابراهیم Boubacar کیتا ،

کیتا در میانه دوم پنج سال حکم پس از یک سال 2018 انتخابات تلاش کرده است با افزایش حملات شبه نظامیان.

(رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن