فرانسه و ترکیه جدید پرس و جو به مرگ رئیس جمهور Habyarimana که موجب نسل کشی رواندا

صادر شده در: 03/07/2020 - 04:56ویرایش: 03/07/2020 - 04:57 پاریس دادگاه تجدید نظر را رد کرد و درخواست برای با

توسط NEWSPISHGAMANNN در 13 تیر 1399

صادر شده در: ویرایش:

پاریس دادگاه تجدید نظر را رد کرد و درخواست برای بازگشایی رسیدگی به 1994 مرگ رواندا جمهور Juvenal Habyarimana که موجب نسل کشی که به کشته شدن 800,000 مردم و وکلا در روز جمعه گفت.

تبلیغات

خانواده های کسانی که کشته شد همراه با Habyarimana هنگامی که هواپیما خود بود ازطریق تجدید نظر تصمیم به فرانسه دیوان عالی کشور, وکلای خود را اعلام کرد.

دادگاه تجدید نظر در پاریس خواسته شده بود تا دوباره یک سال 2018 تصمیم به پرتاب این کاوشگر در برابر نه عضو و اعضای سابق رئیس جمهور فعلی پل Kagame همراهان در یک مورد است که مسموم است روابط بین دو کشور.

هواپیمای حامل Habyarimana از رواندا هوتو اکثریت به ضرب گلوله کشته شد در کیگالی در مارس 6, 1994, رها کردن یک ولگردی و قانونی شکنی کشتار که ترک 800,000 مردم عمدتا توتسی اما همچنین متوسط Hutus مرده.

این هواپیما زده شد حداقل یک موشک آن را به عنوان در آمد به زمین در کیگالی همچنین کشتار بوکوحرام Cyprien Ntaryamira دیگر هوتو در هیئت مدیره.

یک پروب باز شد در فرانسه در سال 1998 پس از شکایت توسط خانواده ها از فرانسه هواپیما خدمه.

روابط شکسته

این تحقیقات در ابتدا با تمرکز بر متحدان Kagame یک توتسی که رهبری جبهه میهنی رواندا (RPF) شورشی جنبش که به قدرت رسید پس از شکست دادن افراطی های هوتو رژیم است.

Kagame که شد رواندا رئیس جمهور در سال 2000 شکست روابط دیپلماتیک با پاریس بین سال های 2006 و 2009 فرانسه پس از صدور حکم بازداشت برای متحدان خود را.

سپس در سال 2012 گزارش توسط کارشناسان مشخص اردوگاه Kanombe کنترل شده توسط Habyarimana ارتش به موشک اندازی سایت – تغییر در این تحقیق تمرکز.

کیگالی گفت که پیدا کردن توجیه آن باور است که این حمله انجام شد توسط افراطیون هوتو که معتقد بودند Habyarimana بیش از حد متوسط و کسانی که مخالف صلح آروشا روند و سپس در راه است.

به عنوان تحقیقات کشیده در Kagame متهم فرانسه پیش از نسل کشی سالگرد 20th باشد در سال 2014 از داشتن یک "نقش مستقیم" در این قتل است.

و در نوامبر سال 2016 کیگالی راه اندازی یک پرس و جو به اتهام نقش 20 مقامات امنیتی فرانسه در نسل کشی آغاز شد که چند ساعت پس از هواپیما آورده شد داوn.

'گذشته پشت سر ما'

فرانسه همواره با رد این اتهامات و سال گذشته رئیس جمهور امانوئل پاکسازی اعلام کرد که ایجاد یک پانل از مورخان و محققان را به ادعا.

در دسامبر 2018, فرانسوی قضات خود را کاهش پروب برای فقدان شواهد.

خانواده های قربانیان حمله موشکی از جمله Habyarimana بیوه Agathe, ارائه درخواست تجدید نظر در برابر آن حاکم است.

در ژانویه شنوایی دادستان خواست دادگاه برای تایید 2018 تصمیم به رها کردن این مورد.

Kagame به توافق رسیدند.

"من باور دارم که در گذشته پشت سر ما," او گفت: Jeune Afrique هفتگی مجله خبری این هفته است.

"بازگشایی یک طبقه بندی فایل است که به دعوت مشکلات," او گفت:. "اگر همه چیز قطعی روشن روابط ما به احتمال زیاد به رنج می برند یک راه یا دیگری."

(FRANCE 24 با AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن