دانش آموزان دبیرستانی فرانسوی mobilise در برابر قوانین در 'ناشایست' لباس

دانش آموزان دبیرستانی در سراسر فرانسه شلوارک کوتاه و تاپ محصول به کلاس در روز دوشنبه در اعتراض به مدارس "جنسیت

توسط NEWSPISHGAMANNN در 25 شهریور 1399

دانش آموزان دبیرستانی در سراسر فرانسه شلوارک کوتاه و تاپ محصول به کلاس در روز دوشنبه در اعتراض به مدارس "جنسیت" کد لباس پوشیدند.

تبلیغات
ادامه

در پی جنبش جهانی #MeToo، و معادل فرانسوی آن #BalanceTonPorc (یا #DenounceYourPig)، یک کر رو به رشد از صداها علیه تبعیض جنسی و آزار و اذیت در مدارس سراسر فرانسه سخن گفته است.

در روزهای اخیر دانش آموزان با استفاده از هشتگ (#lundi14septembre) تجمع #MondaySeptember14. این شرکت که پیش از گسترش به اینستاگرام و توییتر در تیک تیک تیک راه اندازی شده بود، روز دوشنبه در اعتراض به کدهای محدودکننده لباس و نظرات نامناسب در مورد ظاهر شان از دانش آموزان دبیرستانی خواست که لباس های «ناشایست» بپوشند.

از زمانی که مدارس در اوائل ماه جاری افتتاح شدند، تعدادی از دختران علناً از منضبط شدن به خاطر پوشیدن تاپ محصول یا شلوارک به کلاس شکایت کرده اند. لباس آنها که توسط برخی «ناشایست» توصیف شده است، در تعدادی از موسسات ممنوع است، جایی که برخی از دانش آموزان حتی به دلیل نقض الزامات لباس رد شده اند.

خشم نسبت به داستان های آن ها الهام بخش حداقل دو هشتگ دیگر در رسانه های اجتماعی به نام های #BalanceTonBahut (#DenounceYourSchool) و #BalanceTonProf (#DenounceYourTeacher). دانش آموزان دبیرستانی از آن ها برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود از آزار و اذیت جنسی و عقب ماندگی در مدرسه و همچنین محکوم کردن آنچه که به عنوان انفعال اداری در برابر «شرمساری» سیستمیک دختران جوان می بینند، استفاده کرده اند.

رفتن به دنبال 'هدف اشتباه'

جنبش برای اولین بار شتاب پنجشنبه گذشته به دست آورد، پس از یک دانش آموز از شهر جنوب غربی داکس در زمان جرم در نشانه ای که در خارج از دبیرستان بوردا محلی خود را با کلمات "لباس مناسب مورد نیاز" چاپ شده در بالای تصاویر محصول بالا و مینی دامن عبور با رنگ قرمز آویزان شده بود.

دانش آموز (که ترجیح می داد ناشناس بماند) به سرعت یک حساب اینستاگرام زیر دسته ایجاد کرد borda_révolte - در اشاره به نام مدرسه اش - برای اعتراض به آنچه احساس می کرد کد لباس تبعیض آمیز آن بود. کمتر از چهار روز بعد این حساب نزدیک به ۲۰۰۰ پیرو داشت که بسیاری از آن ها دختران جوان دیگری با داستان های مشابه بودند.

تا صبح روز دوشنبه، رسانه های اجتماعی فرانسه با عکس هایی از دانش آموزانی که شلوارک کوتاه، دامن کوتاه و تاپ محصول در پاسخ به فراخوان #lundi14septembre به عمل پوشیده بودند، بی تاریخ شدند. تعدادی از سازمان های حقوق زنان جنبش دانشجویی از جمله Osez le féminisme را در آغوش گرفتند! (خطر فمینیسم!).

کلین پیکز سخنگوی این گروه به فرانسه ۲۴ گفت: «ما از زنان جوانی حمایت می کنیم که به لباس دختران اشاره می کنند مشکل نیست.» "ما امیدواریم که مشاوران ارشد دانشگاهی به دنبال هدف اشتباه، و تغییر هدف خود را به سمت انضباط پسران است."

پیکز در ادامه توضیح داد که با وجود حساب های متعدد آزار جنسی یا حتی حمله به هدف قرار دادن دختران در راهروهای راهنمایی و دبیرستانی، عاملان به ندرت در برابر اقدامات خود پاسخگو هستند.

او گفت: "ما باید ابتکار عمل را به "تغییر شرم" بیشتر سوق دهیم، و خواستار آن باشیم که کارکنان مدرسه آگاهی دانش آموزان از آزار و اذیت جنسی و تجاوز را بالا ببرند، تا رفتار غیرقابل قبول برخی از پسران متوقف شود."

پیکز افزود که به عنوان سخنگوی Osez le féminisme!، او از تعدادی از مدارس بازدید کرده است که در آن ها آنچه را که او به عنوان یک «فرهنگ تجاوز جنسی» نهان در میان برخی از دانش آموزان پسر توصیف کرده است، مشاهده کرده است که به عنوان مثال جرات می کنند برای تفریح به پایین یک دختر در راه پله دست بزنند.

پیکز می گوید: «وقتی این رفتار را به عنوان پرخاشگری جنسی برچسب زدم، آن موقع بود که شروع کردم به شنیدن سخنانی مثل: «خوب، در عین حال، او نباید اینطور لباس بپوشد!»

سخنان پیکز توسط جنبش جمعی (#NousToutes) #AllOfUsWomen شد که حمایت خود را از جنبش #lundi14septembre کرد.

او می گوید: «لباس ما مشکل نیست. مشکل آزار و اذیت، تجاوز، تجاوز جنسی است. حمایت از همه کسانی که از شرمساری زنان خودداری می کنند.»

جنسی شدن و شرمساری

جنبش #lundi14septembre توجه وزیر شهروندی خردسال فرانسه، مارلین اسکیاپا را به خود جلب کرد که شرکت کنندگان آن را تحسین می کرد.

وی تصریح کرد: امروز دوشنبه 14 سپتامبر دختران جوان در سراسر فرانسه خود به خود تصمیم گرفتند دامن، پیراهن کم برش، تاپ محصول و آرایش بپوشند تا حقوق خود را در برابر قضاوت و اعمال جنسیتی تأیید کنند. به عنوان یک مادر، من آنها را از روی تحسین خواهری [و] حمایت می کنم.» او روز دوشنبه توییت کرد.

در سال ۲۰۱۸، شایاپا که در آن زمان دبیر برابری جنسیتی بود، در پشت یک ابتکار مشترک با ژان میشل بلانکر وزیر آموزش و پرورش قرار داشت که مدارس را ملزم به استخدام «مشاوران برابری» تخصصی در بالا بردن آگاهی از تبعیض جنسیتی می کرد.

با این حال ، با توجه به Piques ، به اندازه کافی از آن زمان تغییر نکرده است. وی تصریح کرد: قوانین باید برای دختران و پسران یکسان باشد. اگر پسرها هنوز اجازه دارند با شلوارک به دبیرستان بیایند، پس ممنوع کردن دختران از پوشیدن دامن که همان طول شلوارک است، اشتباه است. این یک سوال از برابری است.»

Piques استدلال کرد که کدهای لباس دبیرستان اغلب به طور انحصاری به دختران اعمال می شود، و نه از "احترام".

او گفت: «این سوال «احترام» نیست، در غیر این صورت ما در مورد «بی حرمتی» صحبت نمی کردیم. "سوال واقعی 'نجابت' ساز و برگ است، و این واقعیت است که آن را در حال جنسی است. دختری که شلوارک کوتاه یا دامن کوتاه می پوشد، جنسی تلقی می شود و به همین دلیل مقصر هر گونه خشونت جنسی است که ممکن است به دلیل لباس هایش تجربه کند. اما محدودیت ها در مورد پسرها صدق نمی کند. نجابت فقط در مورد دختران صدق می کند و مشکل همین است.»

در نتیجه بسیاری از دخترانی که داستان های خود را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشتند، احساس شرمندگی مدارس خود را گزارش کردند.

یکی از کاربران توییتر که خود را تنها لیلا شناسایی کرده بود، بازگو کرد: «در مدرسه راهنمایی، من با لباس تنگ پرش می پوشیدم و مشاور ارشد دانشگاهی ام به من گفت: «مراقب باشید، شما توجه را از نوع اشتباه پسر جلب می کنید.» بنابراین من به خانه فرستاده شدم.

پیکز گفت: «کاملاً عقب مانده است.» "این هنجارها تنها در مورد بدن دختران صدق می کند، زیرا جامعه جنسیت دارد و جنسیت یا خشونت جنسی توسط پسران صورت می گیرد."

یکی از راه های حل این موضوع، به گفته پیکز، خلاص شدن از شر کدهای لباس و مجازات رفتار جنسیتی به جای آن است، «تا دختران در نهایت با پوشیدن دامن به مدرسه بیایند، اما مهمتر از همه با پوشیدن دامن در آرامش می آیند... و ما هنوز آن نبرد را برنده نشده ایم.»

این مقاله از اصل به زبان فرانسوی ترجمه شده است.

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب