یونان از بازگشت کشتی نظرسنجی ترکیه به بندر مدیترانه به عنوان یک 'نشانه مثبت' تمجید کرد

صادر شده در تاریخ: 13/09/2020 - 12:12 دولت يونان روز يکشنبه از بازگشت يک کشتی نظر سنجی ترکيه به بندر از منطقه

توسط NEWSPISHGAMANNN در 23 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 13/09/2020 - 12:12

دولت يونان روز يکشنبه از بازگشت يک کشتی نظر سنجی ترکيه به بندر از منطقه مورد اختلاف شرق مديترانه که در قلب يک موضع گیری تابستانی بين يونان و ترکيه بر سر حقوق انرژی قرار گرفته است، استقبال کرد.

تبلیغات
ادامه

کشتی تحقیقاتی اوروک ریس برای اولین بار پس از آن که ترکیه در ماه ژوئیه اعلام کرد کشتی ای را برای کار در آب هایی اعزام می کند که یونان ادعا می کند صلاحیت انحصاری آن است، به نزدیکی بندر آنتالیا در جنوب ترکیه بازگشت.

"این یک سیگنال مثبت است. ما خواهیم دید که این چگونه توسعه می یابد تا ارزیابی مناسبی انجام دهد.» استلیوس پتساس سخنگوی دولت یونان به کانال تلویزیونی اسکای گفت.

این کشتی پس از ناوتاکس، یا مشاوره بین المللی ایمنی دریایی خود، برای آب های بین ترکیه، قبرس و جزیره یونانی کرت که از ۱۰ اوت در آن قرار داشت، به آنتالیا بازگشت.

اختلاف بر سر ذخایر بالقوه نفت و گاز باعث ساخت نظامی در شرق مدیترانه شده است. متحدان اسمی ناتو ترکیه و یونان هر دو کشتی های جنگی را به منطقه ای که اوروک ریس در آن مشغول تحقیقات لرزه ای بود اعزام کردند و تمرینات نظامی برای ابراز ادعاهای خود انجام دادند.

ناتو مداخله کرد و مذاکرات میان نظامیان دو کشور را برای جلوگیری از یک درگیری مسلحانه بالقوه سازماندهی کرد.

هولوسی آکار وزير دفاع ترکيه روز يکشنبه در ناحيه کاس آنتالیا گفت ترکيه از صلح و گفتگو حمايت می کند "اگر خواسته ها و خواسته های ما برآورده شود."

کاترینا ساکلاروپولو رئیس جمهور یونان در همان زمان از جزیره یونانی کاستلوریزو واقع در سراسر دریای مدیترانه از کاس بازدید می کرد.

(AP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن