هفت آسان روش‌ها {شما می‌توانید|شما ممکن است|شما احتمالاً می‌توانید|می‌توانید لوازم عکاسی را به موفقیت {Turn|Flip} کنید

به جز یک عکس، هیچکدام از عکسهای داگرئوتیپ ایرانی، باقی نماندهاند اما برخی از آنها از جمله پرتره محمد شاه و نا

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

به جز یک عکس، هیچکدام از عکسهای داگرئوتیپ ایرانی، باقی نماندهاند اما برخی از آنها از جمله پرتره محمد شاه و ناصرالدین میرزای ولیعهد به دست کمالالملک رسیده و او از روی آنها پرترههای نقاشی خلق کرده است. باید خاطرنشان ساخت که نمونه عکسهای دوره محمدشاه (که البته هیچکدام باقی نماندهاند) را نباید با صنعت عکاسی مرسوم امروز یکی دانست، زیرا صنعت عکاسی (فتوگرافی) در سال ۱۲۶۵ هجری قمری ۱۸۴۹ میلادی اختراع شدهاست یعنی یک سال بعد از فوت آن پادشاه، و آنچه در عهد محمدشاه وجود داشت و ریشار خان عمل میکرد دستگاه داگرئوتیپ بود که در سال ۱۸۳۹ میلادی به وجود آمده بود. بیشترین کاربرد نقره در صنعت به ویژه صنایع الکترونیک است. ویکیپدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکیمدیا است. در سالهای اخیر به منظور احداث مسیر پیادهروی تجاری و گردشگری، کارهایی از سوی شهرداری، از جمله تخلیه انبارها و تبدیل خیابان به «پیاده راه» (مسیرهای پیادهٔ تجاری گردشگری) صورت گرفتهاست. در طول یکصد سال اخیر قیمت نقره از یک پانزدهم تا یک صدم قیمت کلیک کنید طلا متغیر بودهاست. در طول سالهای پس از ۲۰۰۰ میلادی و تا سال ۲۰۰۷ که نیکون نخستین دوربین دیجیتال خود که از سنسور هم اندازه ۳۵ میلیمتری استفاده کند را معرفی کرد، بازار دوربینهای دیجیتال حرفهای (DSLR) در اختیار کنون بود. با اینکه اندازه سنسور بکار رفته در این دوربین تنها ۲/۳ فیلم ۳۵ میلیمتری بود (سپس DX نامیده شد) ولی قیمت نسبتاً مناسب و کیفیت قابل قبول آن باعث شد که جایگزین مناسبی برای دوربینهای فیلمی ِ عکاسان خبری و ورزشی باشد. وی در شهر کلکته با هنر عکاسی آشنا شد و با پسانداز اندک خود یک دوربین و مقداری لوازم اولیه عکاسی خریداری نمود و به شکل تفننی به عکاسی پرداخت. پیروکالول یا ۳،۲،۱، بنرن تری اول، به شکل پودر بلوری سفید رنگ، و یک احیاء کننده پر قدرت است.

داروی E-6 جایگزین داروهای کداک E-3 و E-4 گردیده است. این خیابان همچنین در بین مردم به محلی برای عرضه غیرقانونی داروهای کمیاب و قاچاق شهرت دارد. این خیابان یکی از کانونهای اصلی قاچاق دارو و فساد دارو در ایران است. در برابر اکسیداسیون مقاوم است اما در هوا وقتی ترکیبهای گوگردی بر آن اثر بگذارد تیره میشود. داروی E-4 هم در اثر وجود عامل شیمیایی بوتیل آمین، بسیار سمی بود. نیکون مبتکر و رواجدهنده بسیاری از فناوریها در دنیای عکاسی بود. یادداشتها و مدارک برجای مانده در کاخ گلستان، حاکی از آن است که ناصرالدین شاه با ظهور فیلم و چاپ عکس آشنا بوده و از طرفی دستخط و توضیحات وی در حاشیه بسیاری از عکسها و عبارت معروف «خودمان انداختیم» نشان از فعالیت این لینک عکاسی او دارد. قدیمیترین وسیلهای که در این موزه به معرض نمایش در آمده، دستگاه چاپی مربوط به دهه ۱۲۹۰ خورشیدی است که با حروف سربی کار می کردهاست. پادگرهانیان سفرهایی به شهرهای اهواز و تهران نمود و سرانجام در سال ۱۲۹۰ (۱۹۱۱) در خیابان چهارباغ اصفهان مغازهای تأسیس نمود و کارگاه عکاسی خود را بدانجا انتقال داد. هرچند که فعالیت ناصرالدین شاه به درون دربار و تربیت عکاسان درباری محدود گردید ولی تأسیس رشته عکاسی در مدرسه دارالفنون، نشان از اهتمام او به این امر دارد. این افراد اغلب معلمان رشتههای مختلف دارالفنون بودند که مدرسهای فنی برای تربیت افسران، مهندسان نظامی و غیرنظامی، پزشکان و مترجمان زبانهای خارجی بهشمار میآمد و به دست امیرکبیر پایهریزی و در سال ۱۸۵۰ م تأسیس شده بود. در سال ۲۰۰۷ قیمت نقره پس از حدود دو دهه دوباره دورقمی شد و در سالهای پس از آن با یک رشد سریع تا قیمت ۴۹٫۷۶ دلار در آوریل ۲۰۱۱ افزایش یافت. اکسیداسیون سریع پیروکالول یکی از موانع استفاده روزمره و آسان آن در عکاسی بود. این دوره، دوران ورود همهجانبه فنون و تجهیزات غربی به ایران و رویآوری هنرمندان به شیوههای مدرن غربی بود. در همان دورانی که ایرانیان سرگرم آموختن عکاسی بودند، خارجیان مقیم ایران و سیاحان، مشغول عکاسی از فضای شگفتانگیز پیرامونشان بودند. آنچه از روی آثار و نوشتههای دوران قاجار بهدست آمده نشان میدهد که ایران در اواخر قرن نوزدهم در حال دگرگونی بودهاست و جامعهٔ سنتی ایران در تلاش برای انطباق خود با علوم و فنون و اندیشههای غرب به سر میبردهاست.

آنچه از یادداشتهای شخصی ناصرالدینشاه بهدست آمده نشانگر آن است که وی با روشهای علمی و فنی عکاسی و طرز کار دوربینهای مختلف آشنا بودهاست و اغلب از دوربینهای بزرگ با وب سایت شخصی سهپایه استفاده میکردهاست. نقره یا سیم یک عنصر شیمیایی با علامت Ag است. سیم از واژه پارسی میانه asêm ادامه مطلب گرفته شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۸ آوریل ۲۰۲۱ ساعت ۱۴:۴۵ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۱۰ فوریهٔ ۲۰۲۳ ساعت ۲۰:۴۲ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲ ساعت ۱۸:۳۳ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ ساعت ۰۳:۴۹ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲ اوت ۲۰۲۲ ساعت وب سایت شخصی ۰۹:۳۱ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲۲ ژانویهٔ ۲۰۲۳ ساعت ۰۹:۲۲ ویرایش شدهاست. با اطلاعاتی که از کتاب مقالات گوناگون تألیف دکتر خلیل خان اعلم الدوله ثقفی از یادداشتهای ریشار خان، اولین عکاسی که اعتماد السلطنه از او نام برده حاصل میشود این است که اولین عکسبرداری بر روی صفحه نقره در سال ۱۲۶۰ هجری قمری در تبریز، زمانی که ناصرالدین میرزا ولیعهد بود انجام شدهاست. کوچه مروی و کوچه خدابندهلو نیز که از قدیم در شمار اماکن معروف خرید محسوب میشدهاند در مجاورت همین خیابان واقع شدهاند، کوچه خدابندهلو بورس تجهیزات پزشکی و لوازم آرایش است و در کوچه مروی بیشتر پوشاک و بهخصوص عتیقهجات و اجناس آنتیک عرضه میشود. در حال حاضر این خیابان بورس لوازم پزشکی و تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و کتاب و لوازم التحریر و لوازم دوربین میباشد. مسیرهای پیادهٔ گردشگری تجاری یکی از ارکان مهم درآمدزایی پایدار در کلانشهرها منبع میباشد. این سبک از عکاسی جزو قدیمیترین سبکهای عکاسی میباشد و امروزه جزو پرطرفدارترین ژانرهای عکاسی نیز محسوب میگردد. با تحولات جنبش مشروطیت زمینه برای عکاسی مطبوعاتی فراهم شد. ناصرالدین شاه به عکاسی علاقهمند شد و آن را نزد کارلیان فرا گرفت. در یک تصمیم برای تسویه بدهیهای تسلا، این برج در ۱۹۱۷ جهت فروش ضایعات فلزیش تخریب شد و در نهایت سلب حق اقامه دعوی آن در سال ۱۹۲۲ کلیک انجام گرفت. در سال ۱۹۴۸ میلادی نخستین دوربین با برَند نیکون به بازار عرضه شد. در ۱۹۰۲ کونیشی توانست نخستین دوربین بومی ژاپن موسوم به «چری قابل حمل» (チェリー手提用暗函) را تولید کلیک کند. نقره ۹۹۹ خالصترین نوع نقره است که به دلیل نرمی زیاد قابل استفاده در زیورآلات نیست.

همچنین نخستینهای مطبوعات ایران اعم از روزنامه، وسایل ضبط و ثبت، چاپ در این موزه قابل مشاهده است. آزمایشهای هات چینگز به مدت یک دهه ادامه یافت و عاقبت موفق به ارائه فرمولی به نام PMK شد که ترکیبی از پیروکالول، متل و کدالک (کدالک نام تجاری سدیم متا بورات است) بود. ویمبرلی نیز از سال ۱۹۶۹ تا سال ۱۹۷۷ آزمایشهایی انجام داد، نتیجه این آزمایشهای ارائه فرمولی با نام اختصاری WD2D بود که در بوسیله کارخانجات لوازم عکاسی پترسون (Petersons) در سال ۱۹۷۷ اعلام و معرفی گردید. پیدایش عکاسی و گسترش روشهای گوناگون آن در ایران، با اختلاف حدود سه سال از اعلام موجودیت عکاسی در فرانسه روی دادهاست. اصرار نیکون بر حفظ یکپارچگی لنزهای جدید با دوربینهای قدیمی و تولید لنزهای فوکوس اتوماتیک بر پایه لنزهای قدیمیتر و همچنین نوآوری کنون در سال ۱۹۸۷در معرفی سامانه کاملاً جدید لنزهای فوکوس اتوماتیک (سری ای-او-اس) باعث شد بسیاری از عکاسان حرفهای بهویژه در حوزه عکاسی ورزشی به دوربینهای کنون روی بیاورند. دانکن که در هنگام شروع جنگ در توکیو بود، با خبرنگار جوان ژاپنی به نام جون میکی آشنا شد که از طریق او با لنزهای نیکون آشنا شد. نیکون (به ژاپنی: 株式会社ニコン) یک شرکت ژاپنی چندملیتی است که مقر آن در توکیو قرار دارد. کونیکا (به انگلیسی: Konica)، (به ژاپنی: コニカ) شرکت ژاپنی تولید کنندهٔ لوازم عکاسی، فیلم عکاسی و فیلمبرداری و چاپگر لیزری بود. برجستهترین و پرکارترین عکاس حرفهای ایران در پایان قرن نوزدهم، آنتوان سوریوگین بود که سراسر ایران را زیر پا نهاد و از مردم، مناظر، معماری و اشیاء اطلاعات بیشتر عکسهای زیادی گرفت. دوره پنجاه ساله سلطنت ناصرالدین شاه را باید دوره شکوفایی عکاسی در دوران قاجار یا ایران قرن نوزدهم میلادی دانست. همچنین به گفته مسوولان وزارت ارشاد، موضوعاتی در خصوص تاریخ معاصر ایران نیز در این موزه جای دارد. این عکاسخانه تا اوایل مشروطیت دایر بود و عکاس دیگری کارهای عکاسی درباری را انجام میداد، به نام میرزا ابراهیمخان عکاسباشی که از خدمتگزاران دربار مظفرالدینشاه بودهاست. این فقدان نقره در فیلم ظاهر شده اجازه میدهد که فناوریهای دیجیتال پاکسازی ذرات خاک و خراشهای روی فیلم (مانند ICE) بتوانند با استفاده از نور مادون قرمز عکسهای اسکن شده این صفحه را پاکسازی کنند. استفاده از لنزهای نیکون روی دوربین لایکا باعث شد عکسهایی با کنتراست بالا و شفافیت بسیار خوبی کلیک بگیرد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد برای اطلاعات بیشتر به اینجا کلیک کنید لطفا به بازدید از وب سایت ما.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن