یوشیهید سوگا ژاپن برنده مسابقه رهبری برای موفقیت خروجی PM شینزو آبه

صادر شده در: 14/09/2020 - 09:17اصلاحشده: 14/09/2020 - 09:23 حزب حاکم ژاپن روز دوشنبه یوشی هیده سوگا، وزیر ارش

توسط NEWSPISHGAMANNN در 24 شهریور 1399

صادر شده در: 14/09/2020 - 09:17اصلاحشده: 14/09/2020 - 09:23

حزب حاکم ژاپن روز دوشنبه یوشی هیده سوگا، وزیر ارشد کابینه را به عنوان رهبر جدید خود انتخاب کرد و او را همه چیز جز قطعی کرد که جایگزین شینزو آبه به عنوان نخست وزیر بعدی این کشور شود.

تبلیغات
ادامه

سوگا به راحتی رای گیری را به دست آورد و ۳۷۷ رای از مجموع ۵۳۴ رای معتبر قانونگزاران حزب لیبرال دموکرات و نمایندگان منطقه را به دست آورد.

رقبای او، شیگرو ایشیبا وزیر دفاع سابق و فومیو کیشیدا، رئیس سیاست LDP، بسیار عقب تر بودند.

با توجه به اکثریت قانونگذاری LDP، انتظار می رود سوگا روز چهارشنبه به طور دستی رای پارلمان را به دست آورد و نخست وزیر شود و از آبه که به دلایل بهداشتی استعفا می دهد، تحویل گیرد.

یک مشاور و سخنگوی قدرتمند دولتی، سوگا ۷۱ ساله به عنوان ثبات امیدوارکننده و ادامه سیاست های آبه دیده می شود.

او به طور مشخص گفته است نامزدی او با انگیزه تمایل به ادامه برنامه های خروجی نخست وزیر بوده است.

ایشیبا که محبوب مردم ژاپن است اما کمتر در درون حزب خودش است، تنها ۶۸ رای به دست آورد و کیشیدا که زمانی جانشین مورد علاقه آبه محسوب می شد، ۸۹ رای گرفت.

آبه که سوابق را به عنوان طولانی ترین نخست وزیر ژاپن پیش از مجبور شدن به استعفا پس از عود کولیت اولسروز در هم کوبید، از تأیید علنی هر نامزدی خودداری کرد.

پسر یک کشاورز توت فرنگی، سوگا در منطقه آکیتا در شمال ژاپن مطرح شد و گفته می شود مسائل مناطق روستایی که از جمعیت زدایی رنج می برند، از نگرانی های اصلی اوست.

اما در مورد ایدئولوژی شخصی او چیز زیادی شناخته نشده است و به طور کلی به او به عنوان پایبند نه هاوکیش ترین LDP و نه بال های اصلاح طلب تر آن نگاه می شود.

او به عنوان نخست وزیر با یک سری چالش های سخت از جمله حاوی کروناویروس و حق سومین اقتصاد بزرگ جهان مواجه خواهد شد که حتی پیش از همه گیر در رکود اقتصادی قرار داشت.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن