لبنان کاهش مییابد به رکورد پایین جرقه تظاهرات توده

صادر شده در: 12/06/2020 - 03:20Modified: 12/06/2020 - 03:23 پوند لبنان غرق به پایین ترین رکورد در بازار سیاه

توسط NEWSPISHGAMANNN در 24 خرداد 1399

صادر شده در: Modified:

پوند لبنان غرق به پایین ترین رکورد در بازار سیاه در روز پنج شنبه با وجود این مقامات تلاش برای توقف سقوط از بحران-آمار ارز کشور جرقه شعله ور شدن تا در تظاهرات ضد دولتی.

تبلیغات

لبنان در چنگ خود بدترین بحران اقتصادی در دهه و برگزاری مذاکرات با صندوق بین المللی پول به امن میلیاردها دلار در کمک های اولیه.

طولانی مدت رکود اقتصادی بود که عمده شکایت که موجب بی سابقه تظاهرات گسترده در ماه اکتبر سال گذشته در برابر طبقه سیاسی متهم به فساد و بی کفایتی.

تظاهرات شروع شد و دوباره در روز پنج شنبه با جاده های مسدود در سراسر کشور و نیروهای امنیتی و شلیک گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهر کنندگان.

ازدحام معترضان مسدود کلید جاده در مرکز پایتخت بیروت خبرگزاری فرانسه روزنامه نگار گزارش شده است.

"دزد دزد Dar Salame یک دزد است!" تظاهرکنندگان شعار می دادند با اشاره به بانک مرکزی.

تظاهر کنندگان همچنین شعار می دادند شعار وحدت ملی پس از درگیری های فرقه ای را تکان داد بیروت در جریان تظاهرات هفته گذشته.

"مردم می توانند آن را ندارد که به اندازه کافی" گفت: Haitham یک تجمع اعتراضی در مرکز بیروت.

"مردم هیچ کار و هیچ غذایی برای خوردن. آنها نمی توانند خرید داروهای پوشک یا شیر برای کودکان خود."

در مرکز پایتخت و در نزدیکی Dar al-صلح مربع نیروهای امنیتی و شلیک گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان که سنگ پرتاب می کردند با توجه به تلویزیون محلی است.

در شمال شهر طرابلس ارتش نیز با شلیک گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهر کنندگان که سعی کرده بود به بیش از شعبه محلی بانک مرکزی با توجه به خبرگزاری دولت آنی و اضافه کرد که هشت نفر زخمی شدند.

کوکتل مولوتف آتش به درختان در مقابل ساختمان خبرگزاری فرانسه خبرنگار شاهد.

غلت ارز

در لبنان باقی می ماند رسما ثابت به ما ارز در نرخ 1,507 هر دلار اما آن https://www.france24.com/en/20200514-lebanon-covid-19-coronavirus-lockdown-imf-bailout-aid-package در بازار سیاه است.

نرخ از سه تعویض پول در صبح روز پنج شنبه نشان داد آن را از دست داده بود تقریبا 70 درصد از ارزش خود را در مقایسه با نرخ رسمی.

یکی پول تعویض که خواست ناشناس بماند گفت: او فروش دلار در نرخ از 5 ، 000 پوند و خرید آنها را در 4,800. دیگر در بیروت را Dahiya محله بود خرید دلار برای 4,850 پوند است.

جدید نادر آمد و با وجود دولت متعهد به توقف پوند را کاهش ارزش پول تعویض اتحادیه صدور حداکثر روزانه نرخ خرید 3,890 و نرخ فروش 3,940.

روز پنج شنبه بانک مرکزی بیانیه ذکر شده توسط رسانه های محلی آمار در "بی اساس" اطلاعات در رسانه های اجتماعی از "نرخ ارز در سطوح دور از واقعیت است که گمراه شهروندان".

دفتر نخست وزیر حسن دیاب فوری اعلام کرد در جلسه هیئت دولت برگزار خواهد شد در روز جمعه برای بحث در مورد وضعیت.

لبنان و بانک ها را به تدریج محدود دلار برداشت از اواخر سال گذشته مجبور کسانی که نیاز به آنها را خرید در نرخ بالاتر در بازار سیاه است.

یک عکاس خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه گفت که بسیاری از پول در حال تغییر مغازه ها بسته شده بود با استناد به عدم دلار است.

در آشکار پیشنهاد برای بهتر نظارت بر بازار ارز بانک مرکزی قرار است به راه اندازی یک پلت فرم آنلاین در ژوئن 23 که از طریق آن تعویض خواسته خواهد شد که برای ثبت تمام عملیات.

قدرت خرید کتک

لبنان بحران اقتصادی باعث شده است که فقر به اوج به 45 درصد از جمعیت را تحت فشار قرار دادند و بیکاری تا 35 درصد است.

آن را نیز برانگیخته شیب تورم از جمله در محصولات وارد شده است.

نبیل بازنشسته 64 ساله گفت: قدرت خرید خود را گرفته بود ،

"دیروز رفتم به خانه و لوازم خانگی فروشگاه برای خرید یک یخچال و فروشنده از من خواست برای $1,200 نقدی یا معادل آن در یک نرخ ارز 5000 است که شش میلیون پوند," او گفت:.

"که دو بار من ماهانه بازنشستگی."

لبنان نیاز دارد "اضطراری کمک های خارجی برای دفع بدترین پیامدهای اجتماعی بحران" تحلیلگران از گروه بین المللی بحران روز دوشنبه هشدار داد.

کشور قصور در بدهی های خود را در ماه مارس برای اولین بار در تاریخ آن است.

(AFP)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب