زنده: امانوئل ماکرون می گوید لبنان قول داده است ظرف دو هفته کابینه تشکیل دهد

صادر شده در: 01/09/2020 - 09:56اصلاحشده: 01/09/2020 - 10:00 امانوئل ماکرون رئيس جمهوری فرانسه روز سه شنبه صد

توسط NEWSPISHGAMANNN در 12 شهریور 1399

صادر شده در: اصلاحشده:

امانوئل ماکرون رئيس جمهوری فرانسه روز سه شنبه صدسالگی لبنان را مشخص کرد و بر نياز به تعمیرات اساسی نظام سياسی فرقه ای پيچيده آن کشور در دومين ديدار خود از زمان انفجار فاجعه باری که بخش هائی از پايتخت لبنان را در ۴ اوت منهدم کرد، تاکيد گذاشت.

تبلیغات

ماکرون که دو روز پس از اين فاجعه در اين منطقه گشت و گذار کرده بود، روز دوشنبه وارد بيروت شد تا تلاش های بازسازی را پيگيری کند و نياز به اصلاحات فوری در ملت خاورميانه را که زير وزن يک بحران فلج کننده اقتصادی در حال فروريختن است، چکش بزند.

رئيس جمهوری فرانسه روز سه شنبه صدسالگی لبنان را با کاشتن درخت سرو، نشان کشور، در يک ذخيره جنگلی در شمال بیروت مشخص کرد. او سپس پیش از انجام مذاکراتی با رهبران جناح های سیاسی لبنان، در بندر ویران شده بیروت گشت و گذار کرد.

ماکرون که با خبرنگاران صحبت می کرد گفت فرانسه آماده است ميزبان يک کنفرانس بين المللی در مورد چگونگی کمک به لبنان در اواسط ماه اکتبر باشد و شش هفته آينده را برای آينده اين کشور «بسيار مهم» ناميد.

رهبر فرانسه با بالا بردن فشار بر رهبران فئودال لبنان، تهدید کرد که بودجه های تعهد شده در کنفرانس قبلی در سال ۲۰۱۸ را کنار خواهد داشت مگر اینکه اصلاحات وعده داده شده اجرا شود و افزود که در ماه دسامبر برای دیدار پیگیری دیگری به بیروت باز خواهد گشت.

دنبال liveblog ما در اینجا برای تمام آخرین اخبار.



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب