مالی آزاد بازداشت مخالفان در چهارمین روز از ناآرامی در باماکو پایتخت

صادر شده در: 13/07/2020 - 22:44 مالی مقامات روز دوشنبه آزاد مخالفان سیاسی آنها نیروهای امنیتی را دستگیر کرده

توسط NEWSPISHGAMANNN در 24 تیر 1399

صادر شده در:

مالی مقامات روز دوشنبه آزاد مخالفان سیاسی آنها نیروهای امنیتی را دستگیر کرده و زیر اخیر تظاهرات خشونت آمیز علیه رئیس جمهور در آشکار پیشنهاد برای آرام کردن خروشد تنش در کشور است.

تبلیغات

پس از سه روز ناآرامی در پایتخت باماکو وضعیت زمان باقی مانده به عنوان سنگ پرتاب معترضان با پلیس درگیر شدند که بازگشت اخراج گاز اشک آور.

رئیس جمهور ابراهیم Boubacar کیتا رو نصب موجی از اعتراضات را برانگیخت با نتیجه یک-تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی اما که علل آن عبارتند از نارضایتی او از دست زدن به مالی را جهادی شورش.

75 سال بوده است 2013.

تجمع روز جمعه خواستار کیتا به استعفا خشونت تبدیل شد پس از معترضان مسدود پل با هجوم به محل شبکه دولتی و حمله به ساختمان پارلمان.

یازده نفر کشته و 124 مجروح شده اند و از آن پس به گفته یک مقام ارشد در عمده باماکو بیمارستان.

به گفته شاهدان نیروهای امنیتی شلیک گلوله در جریان درگیری با معترضان با ناآرامی های مدنی بدترین کشور دیده می شود در سال است.

درگیری همچنان ادامه داشت بیش از آخر هفته در باماکو و ادامه داد: از طریق پنج شنبه با مقدار تنش متمرکز در مخالفت با حمایت از Badalabougou محله است.

به خوبی خاموش محله یک دژ نفوذ امام محمود Dicko که پدید آمده است به عنوان یک رهبر جنبش اعتراضی.

در جای دیگر در باماکو سنجش آرامش بازگشت و به عنوان ترافیک شروع به گردش در دو شهر اصلی پل-عمده نقاط چوک که معترضان را هدف قرار داده بود.

همه بانک ها بسته باقی ماند اما.

تظاهرات در حال رانده شده توسط یک گروه نامتجانس از رهبران مذهبی و سیاسی و اعضای جامعه مدنی که تماس های خود را از تاریخ 5 ژوئن جنبش است.

نیروهای امنیتی برخی از 20 اپوزیسیون در پی ناآرامی.

'دولت وحدت'

اواخر یکشنبه نمایندگان سازمان ملل متحد, اتحادیه اروپا, اتحادیه آفریقا و آفریقای غربی بلوک ECOWAS خواست مالی به دنبال گفت و گو و آزادی بازداشت مخالفان سیاسی.

محکوم کردن "هر شکل از خشونت به عنوان وسیله ای برای بحران قطعنامه" آنها همچنین استفاده از نیروی کشنده توسط نیروهای امنیتی است.

مالی اروپا متحدان و شرکای منطقه ای مضطرب هستند با توجه به کشور و فقر و قومی مخلوط و موقعیت استراتژیک در قلب Sahel.

روز یکشنبه در بیانیه ای ابراز پشتیبانی از پیشنهادات مطرح شده توسط ECOWAS 15 کشور عضو جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی " از آن مالی است که یک عضو.

پیشنهادات تماس برای یک "دولت وحدت ملی اتحادیه" و برای انتخابات در حوزه که موقت نتایج در ماه مارس-آوریل, انتخابات شده بود لغو توسط دادگاه قانون اساسی یک حرکت فعال است که تعدادی از اعضای Keita حزب انتخاب شود.

مالی نخست وزیر (بو بو) Cisse بازدید Dicko یکشنبه شب به گفته مقامات نزدیک به امام در نشانه ای از تلاش در گفت و گو.

هیچ جزئیات از آن جلسه هنوز پدید آمده است.

و در آشکار پیشنهاد برای صاف تنش مقامات آزاد تمام بازداشت مخالفان در دوشنبه خود را به وکلا گفته است.

لیورپول در حال حاضر ساخته شده از چندین تلاش برای کاهش خشم از جمله قول به انحلال دادگاه.

عملیات ویژه نیروی

سابق مستعمره فرانسه تلاش کرده است که شامل یک اسلامگرای شورش است که برای اولین بار پدید آمده در شمال در سال 2012 قبل از گسترش به مرکز کشور و به همسایه بورکینافاسو و نیجر است.

هزاران نفر از سربازان و غیرنظامیان کشته شده اند و صدها هزار نفر از مردم مجبور به ترک خانه های خود.

سازمان ملل متحد مستقر 13,000 سربازان مالی در یکی از بزرگترین عملیات حفظ صلح در حالی که فرانسه 5,100 نیروهای نظامی در آن Barkhane ضد جهادی ماموریت در سراسر Sahel.

مشترک اتحادیه اروپا عملیات ویژه نیروی به نام Takuba است شروع به استقرار در چهارشنبه, فرانسوی, وزیر دفاع فلورانس Parly روز یکشنبه گفت.

اول دسته ای از حدود 100 فرانسه و استونی افزایش خواهد پیوست و بعد از آن توسط نیروی کمکی از جمهوری چک و سوئد Parly گفت: فرانسه روزانه La Croix اضافه کرد که ایتالیا نیز ممکن است بخشی از.

(AFP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن