هزاران نفر بدون سرپناه در حالی که آتش سوزی بزرگترین اردوگاه مهاجران یونان را ویران می کند

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 07:37 هزاران مهاجر روز چهارشنبه پس از آن که آتش سوزی های شبانه اردوگاه شلوغ خ

توسط NEWSPISHGAMANNN در 20 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 09/09/2020 - 07:37

هزاران مهاجر روز چهارشنبه پس از آن که آتش سوزی های شبانه اردوگاه شلوغ خود را در جزيره لسبوس يونانی دلسبوس دلسبوس دلسرد کرد، بدون سرپناه باقی ماند و مقامات هشدار دادند که برخی از پناهجويانی که آزمايش مثبتی برای کويد-۱۹ انجام دادند، می توانند ويروس را گسترش دهند.

تبلیغات
ادامه

یک مقام مهاجرت یونان می گوید اردوگاه موریا که میزبان بیش از ۱۲ هزار نفر است «احتمالاً به طور کامل نابود شده است».

مقامات گفتند در حال تحقيق در باره آتش سوزی در اردوگاه گسترده هستند. اوايل شامگاه چهارشنبه آتش سوزی جديدی در گرفت و کسانی را که در محل در حال فرار باقی مانده بودند، فرستاد.

یک شاهد رویترز از دیدن ستون «عظیم» دود سیاه در حال ظهور از اردوگاه خبر داد. تصاویر زنده نشان می داد که مردم در حال اجرا پایین جاده حامل کودکان و نوزادان، بسیاری با استفاده از prams برای حمل و نقل اموال کهنه به کیسه های بن به عنوان آتش خشمگین در مزخرفه.

موریا پیش از آتش سوزی به خاطر شرایط بد زندگی اش بدنام بود. پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۶ در تلاش برای برجسته کردن شرایط و نشان دادن همبستگی با پناهندگان از این تاسیسات بازدید کرد.

آتن وضعیت اضطراری لسبوس را اعلام کرد و نیروهای کمکی پلیس را برای کمک به حفظ نظم به جزیره فرستاد. بسیاری از آنها مانع رسیدن به شهر اصلی جزیره، میتیلین شدند.

جولیا بوکاسا، پناهجوی کنگو، ۲۸ ساله، در میان گروهی ۵۰ مهاجر بود که مانع پلیس شده بودند و اتوبوس ها را در امتداد یک جاده اصلی منتهی به شهر پارک می کردند. او با دو فرزندش و لباس های پشتش را ترک کرد.

او می گوید: «ما جایی برای خوابیدن نداريم. ما چیزی برای خوردن نداريم.» او در حالی که روی تارمک نشسته بود و به نوزاد ۸ ماهه اش شير می داد، به خبرگزاری رويترز گفت.

نوتيس ميتاراچی وزير مهاجرت گفت حدود دو هزار نفر که تحت تاثير آتش سوزی ها قرار گرفته اند، موقتا در يک قايق کشتی و دو کشتی نيروی دريايی يونان قرار خواهند گرفت. محل بقیه جمعیت موریا بلافاصله معلوم نشد.

چگونه اردوگاه پناهندگان موریا یونان به نماد بحران مهاجران اروپا تبدیل شد

کیریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر این کشور در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «وضعیت موریا نمی تواند ادامه داشته باشد (همان طور که هست) زیرا همزمان یک مسئله بهداشت عمومی و امنیت ملی است.»

مقامات در حال تحقيق بودند که آيا آتش سوزی های سه شنبه شب عمدا پس از آزمايش های کويد-۱۹ منجر به انزوای ۳۵ پناهنده آغاز شده است يا نه. مقامات گزارش دادند که هشت نفر از کسانی که آزمايش مثبت کردند قرار دارند.

"نه تنها یک بلکه بسیاری از آتش سوزی در اردوگاه وجود دارد. مهاجران در تلاش برای خاموش کردن آتش سوزی ها به سمت آتش نشانان سنگ پرتاب کردند.» کنستانتین تئوفیلوپولوس، رئیس آتش نشانی منطقه ای به تلویزیون ERT گفت.

اين اردوگاه هفته گذشته پس از آن که يک پناهجو آزمايش مثبتی برای کويد-۱۹ انجام داد، تحت قرنطينه قرار گرفت. تا اواخر روز دوشنبه ۳۵ مهاجر به عنوان داشتن این ویروس تأیید شده بودند.

يلوا جوهانسون کميسر امور خانگی اتحاديه اروپا گفت اتحاديه اروپا موافقت کرده است بودجه انتقال فوری ۴۰۰ کودک و نوجوان بدون همراه به سرزمين اصلی يونان را تامين کند.

گروه های امداد مدت هاست که از شرايط در اردوگاه که ميزبان بيش از چهار برابر ظرفيت اعلام شده خود است، انتقاد کرده اند. مدت ها قبل از همه گیر Covid-19، آن را اغلب توسط گروه های مدافع حقوق برای شرایط اسکوالد خود را از مردم انباشته شده در چادر، فاضلاب سرریز و مبارزه بر سر مواد غذایی مجرد شد.

یونان پس از آتش سوزی لسبوس نزدیک به ۱۳ هزار مهاجر تخلیه شده را چگونه خانه خواهد کرد؟

"به طرز فجیعی قابل پیش بینی"

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، اعلام کرد که گزارش هایی از تنش بین مردم در روستاهای همسایه و پناهجویان دریافت کرده است.

دیمیترا کالوگروپولو، مدیر کمیته بین المللی نجات یونان می گوید: «اتفاقات دیشب در موریا غیر قابل تصور اما به طرز فجیعی قابل پیش بینی است چرا که وضعیت وخیم جزایر برای مدت طولانی پیش رفته است.»

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد پیش از این گفته بود که نزدیک به نیمی از مهاجرانی که اکنون در جزایر یونان بازداشت شده اند از افغانستان هستند و ۱۹٪ دیگر از سوریه هستند. لسبوس که درست در سواحل ترکیه قرار دارد، در سال های ۲۰۱۵-۱۶ در خط مقدم بحران مهاجران اروپا قرار داشت.

مقامات یونانی لسبوس را به دلایل بهداشت عمومی به مدت چهار ماه در وضعیت اضطراری قرار دادند و به آن ها اجازه دادند تمام نیروها را برای حمایت از پناهجویان و ساکنان جزیره مبعوث کنند.

هيکو مااس وزير امور خارجه آلمان آتش سوزی ها را «يک فاجعه انسانی» توصيف کرد و گفت کشورهای عضو اتحاديه اروپا بايد آماده باشند برخی از پناهندگان را از اردوگاه بگيرند.

بوریس پیستوریوس، وزیر کشور ایالت ساکسونی سفلی آلمان شمالی و یکی از چهره های تأثیرگذار در حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) گفت زمان آن رسیده است که اردوگاه موریا را تعطیل کنیم.

وی گفت: این اردوگاه شلوغ نماد شکست سیاست پناهندگی اروپا ست.

(رویترز)

...

tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن