راهنمای خرید بالش طبی

راهنمای خرید بالش طبی   آیا یک، دو یا سه بار بالش خود را عوض کرده اید؟ آیا بالش مناسب خود را پیدا کردید

توسط NEWSPISHGAMANNN در 13 آبان 1400

راهنمای خرید بالش طبی

 

آیا یک، دو یا سه بار بالش خود را عوض کرده اید؟ آیا بالش مناسب خود را پیدا کردید؟ ممکن است شما در این موضوع بسیار رنج بکشید و این برای بسیاری از افراد صدق می کند و برای سهولت در انجام این کار مهم ترین نکات را در اینجا آورده ایم!

 

چگونه مناسب ترین بالش را برای خواب انتخاب کنم؟ 

 

 

آیا می دانستید که یک فرد عادی یک سوم عمر خود را در خواب می گذراند؟ از این رو انتخاب مناسب ترین تخت و بالش برای خود و خواب اهمیت دارد . بسیاری از افراد از این موضوع رنج می برند و به دلیل راحت نبودن بالش گاهی اوقات احساس درد می کنند و در نتیجه خواب راحت و خوبی ندارند.

خوابیدن روی بالش نامناسب باعث افزایش احساس درد گردن و شانه و افزایش احساس بی حسی در دست ها و حتی خروپف می شود .

 

برای رهایی از این درد و رنج و کمک به شما در انتخاب بالش مناسب برای خواب، مهم ترین نکاتی را که در هنگام خرید بالش باید در نظر بگیرید را به شما پیشنهاد می کنیم:

 

 

 

بالشی را انتخاب کنید که مناسب موقعیت خواب دلخواه شما باشد:

 

 

 

1- اگر به پشت می خوابید، بالشی که انتخاب می کنید باید ضخامت متوسطی داشته باشد، به طوری که سر خیلی بالا یا در سطح تشک نباشد.

 

 

2- اگر حالت خواب ترجیحی شما روی شکم است، می توانید یک بالش نازک یا حتی بدون این بالش بخوابید تا سرتان در سطح مناسبی با ستون فقرات قرار گیرد، اما در این حالت ترجیحاً بالش بگذارید. زیر شکم برای جلوگیری از کمردرد

 

3- اگر ترجیح می دهید به پهلو بخوابید، به بالشی نیاز دارید که سر شما را نگه دارد و فضای بین گوش و شانه شما را پر کند، یعنی بالش باید محکم تر باشد.

 

 

 

4- اگر شب ها در حالت های مختلف می خوابید و نوسان زیادی دارید، باید بالشی با ضخامت متوسط و کمی نرم متناسب با همه این حالت ها انتخاب کنید.

برای انجام این شب بهتر است برای هر نفر بیش از یک بالش با پر کردن های مختلف داشته باشید.این پرکردن ها عبارتند از:

 

 

 

1- بالش لاتکس که یکی از سخت ترین انواع بالش است و با کپک و گرد و غبار مبارزه می کند. این نوع بالش با تراز کردن گردن با پشت به حمایت از آن کمک می کند.

 

 

 

2- بالش نخی و پشمی: که حساسیت زایی کم و در برابر کپک و گرد و غبار مقاوم بوده و تا حدودی سفت است.

 

 

3- بالش پر: که توسط اکثر متخصصان توصیه می شود، زیرا می توانید این بالش را از کنترل آن پر کنید تا علاوه بر نرمی که ایجاد می کند، گردن خود را به مناسب ترین حالت برای وضعیت شما نگه دارد.

 

 

 

4- بالش اسفنجی: این بالش سر را به شکل مناسبی نگه می دارد و اشکال مختلفی دارد که انتخاب مناسب ترین حالت خواب را برای شما آسان می کند. 

شما نباید گران ترین بالش را با این فکر انتخاب کنید که بهترین است، یعنی دانستن نیاز خود و مناسب ترین بالش در این فرآیند مهم ترین است نه گران ترین قیمت.

 

بالش را قبل از خرید در فروشگاه امتحان کنید و ترجیحاً با در نظر گرفتن دیوار به عنوان تشک خواب، آن را روی دیوار بگذارید و سپس سر خود را روی آن بگذارید و از کسی بخواهید که گردن شما موازی ستون فقرات شما باشد. ، در این صورت بالش برای شما مناسب است.

 

در نهایت، شما باید تقریبا هر 12-18 ماه یکبار از شر بالش خلاص شوید و می توانید با تا کردن بالش از وسط آن را امتحان کنید.

به یاد داشته باشید که پد خواب مناسب شما ممکن است برای دیگران مناسب نباشد، پس با آنها مشورت نکنید و فقط به نظر آنها اعتماد کنید، بلکه به بدن و راحتی خود گوش دهید.

 

داشتن بالش مناسب برای شما خوابی با کیفیت را تضمین می کند و این تاثیر مثبتی بر بدن و سلامتی شما دارد.خواب خوب شامل فواید بسیاری است که مهمترین آنها عبارتند از:

 

کاهش خطر چاقی و اضافه وزن

 

پیشگیری از دیابت

 

کاهش خطر بیماری قلبی

 

 

سلامت جنسی را ارتقا می دهد

 

سیستم ایمنی و عملکرد آن را تقویت می کند و از عفونت شما جلوگیری می کند

 

این به شما کمک می کند تا از شر استرس و افسردگی خلاص شوید و سلامت روان خود را افزایش دهید.

آخرین مطالب