پادشاه بلژیک ابراز 'تاسف عمیق ترین' به صورت استعماری موارد نقض حقوق بشر در کنگو

صادر شده در: 30/06/2020 - 15:32بروز رسانی: 30/06/2020 - 15:42 پادشاه بلژیک فیلیپ ابراز پشیمانی در روز سه شنب

توسط NEWSPISHGAMANNN در 10 تیر 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

پادشاه بلژیک فیلیپ ابراز پشیمانی در روز سه شنبه برای "درد و رنج و تحقیر" وارده در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) در طی آن رحم از 75 سال دوره تحت حکومت بلژیک.

تبلیغات

این اولین بار است که چنین ابراز تاسف برای بلژیک استعماری گذشته توسط یک پادشاه حاکم بر کاخ سلطنتی گفت. این آمد در نامه ای به رئیس جمهور جمهوری دموکراتیک کنگو فلیکس Tshisekedi به مناسبت سالگرد 60 از استقلال است.

"من می خواهم به بیان عمیق ترین پشیمانی برای این گذشته صدمات درد است که به طور منظم احیا توسط تبعیض است که هنوز هم بیش از حد در حال حاضر در جوامع ما گفت:" نامه ای که دیده می شود خبر داد.

بلژیک به مدت طولانی تلاش برای آمدن به شرایط با گذشته استعماری خود و تاریخ با کنگو – "گذشته مشخص شده با نابرابری و خشونت نسبت به کنگو" نخست وزیر بلژیک سوفی Wilmès گفت: در روز سه شنبه.

"این یک لحظه بزرگ برای بلژیک به دلیل سلطنت هرگز قبل از اذعان به جنایات صورت گرفته در کنگو که اجرا شد به عنوان شخصی مستعمره شاه لئوپولد دوم" گفت: فرانسه 24 خبرنگار در بروکسل دیو Keating.

این مسابقه با استقلال در سال 1960 پس از آفریقای مرکزی کشور شده بود یک مستعمره بلژیک برای 52 سال است. قبل از آن میلیون ها نفر از کنگو تخمین زده می شود از درگذشت بین سال 1885 و در سال 1908 پس از پادشاه لئوپولد دوم اعلام کرد و آن را اموال شخصی خود.

"حتی با استانداردهای آن زمان بلژیکی دولت کنگو Free State وحشتناک بود گفت:" فرانسه 24 کیتینگ با اشاره به نام کشور را در طول لئوپولد حکومت.

در آن سال "اعمال ظلم و ستم متعهد شد" در حالی که پس از آن دوره استعمار "باعث درد و رنج و تحقیر" پادشاه فیلیپ اذعان کرد در نامه خود.

مجسمه لئوپولد که سربازان کشته و مجروح میلیون ها نفر در کنگو شده است مخدوش و یا حذف شده در بلژیک پس از جهانی ضد نژادپرستی تظاهرات برانگیخته توسط پلیس کشتن سیاه آمریکا جورج فلوید جاروب در سراسر اروپا است.

فیلیپ متعهد به "همچنان به مبارزه با هر شکلی از نژاد پرستی" و استقبال بلژیک مجلس حرکت به راه اندازی یک کمیسیون مصالحه به آدرس و نژاد پرستی در این کشور استعماری گذشته است. این فرایند انعکاس می تواند کمک به بلژیک "در نهایت صلح با خاطرات ما" او گفت:.

پادشاه برادر کوچکترش شاهزاده لوران زده تن های مختلف در اوایل این ماه زمانی که او گفت که لئوپولد نمی توانست "ساخته شده و مردم رنج می برند" در کنگو چرا که او هرگز خود را مستعمره.

جمهوری دموکراتیک کنگو شناخته شده بود به عنوان زئیر از سال 1971 تا سال 1997 تحت دیکتاتوری موبوتو Sese Seko.

(FRANCE 24 با رادیو فردا)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن